PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2002-03-21-508 NN 21/2002

• Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Mario Kos, Jurica Malčić, Ivan Matija, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, rješavajući u povodu prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj dana 20. veljače 2002. godine, donio je


Stranica NN 21/2002

• I. Ne prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Zakona o plaćama u javnim službama (»Narodne novine«, br. 27/01).


Stranica NN 21/2002

• 1. Sindikat zaposlenih u Hrvatskom mirovinskom osiguranju – Središnja podružnica, zastupana od Relje Marčete, odvjetnika u Zagrebu, Sindikat zaposlenih u Hrvatskom mirovinskom osiguranju, zastupan od Josipa Klafurića, odvjetnika u Splitu, Samostalni sindikat radnika u djelatnostima zdravstva, mirovinsko-invalidskog osiguranja i socijalne zaštite Hrvatske i Sindikat hrvatskih učitelja, podnijeli su prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske Zakona o plaćama u javnim službama (u nastavku teksta: Zakon).


Stranica NN 21/2002

• 2. Osporeni Zakon donio je Zastupnički dom Hrvatskoga državnog sabora na temelju ovlaštenja iz članka 80. stavka 1. alineje 2. Ustava (»Narodne novine«, broj 124/2000 – pročišćeni tekst) na sjednici održanoj 14. ožujka 2001. godine. Taj Zakon objavljen je u »Narodnim novinama«, broj 27/2001 od 30. ožujka 2001. godine.


Internet NN 21/2002
• Prema odredbi članka 1. osporenog Zakona njime se uređuju načela za određivanje plaća službenika i namještenika u javnim službama. Prema odredbi članka 16. taj je Zakon stupio na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.

Propis NN 21/2002
• 3. Sindikat zaposlenih u Hrvatskom mirovinskom osiguranju – Središnja podružnica u svom prijedlogu od 29. lipnja 2001. godine, predložila je pokrenuti postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredbe članka 2. Zakona o plaćama u javnim službama.

Propis NN 21/2002 • »Javne službe u smislu ovoga Zakona jesu: javne ustanove i druge pravne osobe kojima se sredstva za plaće osiguravaju u državnom proračunu, Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, Hrvatski zavod za zapošljavanje, Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje i javne ustanove kojima se sredstva za plaće osiguravaju iz sredstava Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.«
Propis NN 21/2002 • Obrazlažući svoj prijedlog predlagatelj navodi da je osporenom odredbom, između ostalog, u javne službe svrstan i Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje. Ističe kako je člankom 127. stavkom 1. Zakona o mirovinskom osiguranju (»Narodne novine«, broj 102/98, 127/00, 59/01 i 109/01) utvrđeno da je navedeni Zavod javna ustanova, na koju se primjenjuju propisi o ustanovama, ako tim Zakonom nije drukčije uređeno. Također ističe da je odredbama od članka 136. do članka 154. Zakona o mirovinskom osiguranju uređen način financiranja tog Zavoda. Nadalje navodi kako je odredbom članka 1. Zakona o ustanovama (»Narodne novine«, broj 76/93 i 29/97) zakonodavac odredio da je ustanova pravna osoba čije se osnivanje i ustrojstvo uređuje tim zakonom, dok je u članku 11. istog zakona određeno da se pravni status zaposlenih u ustanovama, uvjeti za stupanje u službu i ostala pitanja u svezi s njihovim radom uređuju općim propisima o radu, ako zakonom nije drukčije određeno.
Propis NN 21/2002 • Prava i obveze zaposlenika Zavoda za mirovinsko osiguranje koja proizlaze iz radnog odnosa uređena su podzakonskim aktima, sukladno sporazumima između poslodavca i zaposlenika, a što prema mišljenju predlagatelja, nije štetilo ostvarivanju načela zakonitosti i ustavnosti, pa bi takvu praksu trebalo zadržati. Osporeni Zakon, kao lex specialis, oduzeo je svako pravo predlagatelju sudjelovati u donošenju temeljnih podzakonskih akata o unutarnjem ustrojstvu te ustanove. Uređivanje svakog radnog mjesta u Zavodu za mirovinsko osiguranje kroz pridruživanje određenog koeficijenta složenosti poslova otvara mogućnost pogrešaka u utvrđivanju materijalnih prava zaposlenika i to na njihovu štetu, ističe predlagatelj.
Propis NN 21/2002 • Sadržajno, iz prijedloga predlagatelja proizlazi kako on smatra da je propisivanjem općih kriterija za utvrđivanje plaća zaposlenika u javnim službama, a uslijed pretpostavljenog smanjenja njihovih plaća, osporena odredba u nesuglasju s odredbama članka 14. Ustava. Ujedno, prema mišljenju predlagatelja, postoji nesuglasje između odredaba različitih zakona kojima su regulirani radnopravni odnosi zaposlenika u javnim službama, pa stoga u svom prijedlogu predlagatelj upućuje i na postojanje nesuglasja osporene odredbe s člankom 5. stavkom 1. Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 21/2002 • »U Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa zakonom.«
Propis NN 21/2002 • »Svatko u Republici Hrvatskoj ima prava i slobode, neovisno o njegovoj rasi, boji kože, spolu, jeziku, vjeri, političkom ili drugom uvjerenju, nacionalnom ili socijalnom podrijetlu, imovini, rođenju, naobrazbi, društvenom položaju ili drugim osobinama.
Propis NN 21/2002 • 4. Sindikat zaposlenih u Hrvatskom mirovinskom osiguranju u svom prijedlogu od 29. lipnja 2001. godine, iznosi sadržajno iste osporavajuće razloge kao i prethodni predlagatelj, s time da cijeni da je osporeni Zakon u cijelosti suprotan s odredbama članka 5. stavka 1. i članka 14. Ustava. Posebno se ističe nesuglasnost odredaba osporenog Zakona s odredbama Zakona o radu (»Narodne novine«, broj 38/95, 45/95, 65/95 i 17/01), Zakona o obveznim odnosima (»Narodne novine«, broj 53/91, 73/91, 7/96 i 112/99) i Zakona o mirovinskom osiguranju.
Propis NN 21/2002 • 5. Samostalni sindikat radnika u djelatnostima zdravstva, mirovinsko-invalidskog osiguranja i socijalne zaštite Hrvatske, u svom prijedlogu od 11. srpnja 2001. godine, ističe kako je osporeni Zakon o plaćama u javnim službama u cijelosti nesuglasan s odredbama članka 3., članka 23. stavka 1. i članka 56. stavka 1. Ustava.
Propis NN 21/2002 • Obrazlažući svoj prijedlog predlagatelj navodi da su stupanjem na snagu osporenog Zakona zaposlenici izgubili temeljno ljudsko pravo pregovarati o svojim plaćama. Smatra da je osporenim Zakonom isključena mogućnost kolektivnog pregovaranja o pravima koja proizlaze iz radnog odnosa zaposlenika u javnim službama. Utvrđivanjem općih okvira kojima se uređuje politika plaća, zaposlenici su stavljeni u bitno nepovoljniji položaj, te su podvrgnuti posebnom zlostavljanju putem politike plaća, ističe predlagatelj.
Propis NN 21/2002 • »Sloboda, jednakost, nacionalna ravnopravnost i ravnopravnost spolova, mirotvorstvo, socijalna pravda, poštivanje prava čovjeka, nepovredivost vlasništva, očuvanje prirode i čovjekova okoliša, vladavina prava i demokratski višestranački sustav najviše su vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske i temelj za tumačenje Ustava.«
Propis NN 21/2002 • »Nitko ne smije biti podvrgnut bilo kakvu obliku zlostavljanja ili, bez svoje privole, liječničkim ili znanstvenim pokusima.«
Propis NN 21/2002 • »Pravo zaposlenih i članova njihovih obitelji na socijalnu sigurnost i socijalno osiguranje uređuje se zakonom i kolektivnim ugovorom.«
Propis NN 21/2002 • 6. Sindikat hrvatskih učitelja, u svom prijedlogu od 11. srpnja 2001. godine, predložio je pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredaba članka 12. i članka 14. osporenog Zakona.
Propis NN 21/2002 • »Službenici i namještenici zatečeni na radu u javnim službama na dan stupanja na snagu ovoga Zakona, nastavljaju s radom na svojim dosadašnjim radnim mjestima i zadržavaju plaće prema propisima koji su bili na snazi do stupanja na snagu ovoga Zakona, do rasporeda na radna mjesta i utvrđivanja plaća prema pravilniku o unutarnjem redu i propisima o plaćama sukladno odredbama ovoga Zakona.«
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 178/04, Broj 88/02, Broj 146/05, Broj 126/05, Broj 68/07, Broj 187/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled