PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-03-44-572 NN 44/2003

• Drugi slučaj na koji se primjenjuje osporena odredba članka 24a. stavka 2. Zakona o hrvatskom državljanstvu uređen je člankom 23. Zakona o hrvatskom državljanstvu. U tom se članku propisuju pretpostavke za ponovno stjecanje hrvatskog državljanstva osoba utvrđenih u člancima 20. i 22. Zakona o hrvatskom državljanstvu. Radi se o osobama kojima je kao maloljetnima prestalo hrvatsko državljanstvo zbog toga što je hrvatsko državljanstvo prestalo otpustom ili odricanjem njihovim roditeljima, kao i o osobama kojima je kao maloljetnima prestalo otpustom ili odricanjem hrvatsko državljanstvo temeljem zahtjeva njihovih usvojitelja – stranih državljana, koji su ih kao djecu usvojili sa srodničkim učinkom.


Stranica NN 44/2003

• U oba navedena slučaja radi se o tzv. reintegraciji u hrvatsko državljanstvo u užem smislu, odnosno o vraćanju hrvatskog državljanstva osobama koje su ga imale, ali su ga na Zakonom predviđene načine izgubile. Zakonodavac za takve slučajeve izrijekom propisuje da osoba stječe ponovno hrvatsko državljanstvo ako najmanje jednu godinu neprekidno boravi na teritoriju Republike Hrvatske i ako da pisanu izjavu da se smatra hrvatskim državljaninom.


Stranica NN 44/2003

• U tom se slučaju danom ponovnog stjecanja hrvatskog državljanstva treba smatrati dan kada je takva osoba dala pisanu izjavu da se smatra hrvatskim državljaninom (pod uvjetom da su ispunjene i ostale zakonske pretpostavke, odnosno da osoba posjeduje svojstva iz članka 20. ili članka 22. Zakona o hrvatskom državljanstvu i da neprekidno boravi na teritoriju Republike Hrvatske najmanje jednu godinu). Ako bi se u tom slučaju i donijelo rješenje o ponovnom primitku u hrvatsko državljanstvo, takvim rješenjem samo bi se utvrdila pravna valjanost dane izjave i ispunjenje ostalih zakonskih uvjeta, a samo rješenje imalo bi karakter deklaratornog upravnog akta s povratnim (retroaktivnim) djelovanjem.


Stranica NN 44/2003

• 6. Budući da predlagatelj u svom podnesku osporava odredbu članka 24a. stavka 2. Zakona o hrvatskom državljanstvu pogrešno smatrajući da se ta odredba primjenjuje i na slučaj uređen člankom 8. stavkom 3. Zakona o hrvatskom državljanstvu te izvodeći iz toga pogrešan zaključak da je primjena članka 24a. stavaka 1. i 2. Zakona o hrvatskom državljanstvu u praksi nepravilna (»neustavna«), Ustavni sud je prijedlog predlagatelja ocijenio u cijelosti neosnovanim i nije prihvatio pokretanje postupka za ocjenu sugalsnosti s Ustavom osporene odredbe članka 24a. stavka 2. Zakona o hrvatskom državljanstvu.


Internet NN 44/2003
• 7. Temeljem odredbe članka 43. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst), odlučeno je kao u izreci rješenja.

Propis NN 44/2003
• Nakon izvršenog uspoređivanja s izvornim tekstom utvrđene su pogreške u Zakonu o posebnim porezima na osobne automobile, ostala motorna vozila, plovila i zrakoplove (pročišćeni tekst) objavljen u »Narodnim novinama« broj 136 od 21. studenoga 2002., te se daje

Propis NN 44/2003 • ZAKONA O POSEBNIM POREZIMA NA OSOBNE AUTOMOBILE, OSTALA MOTORNA VOZILA, PLOVILA I ZRAKOPLOVE (pročišćen tekst)
Propis NN 45/2003 • O PROGLAŠENJU ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O IZBORU ČLANOVA PREDSTAVNIČKIH TIJELA JEDINICA LOKALNE
Propis NN 45/2003 • Proglašavam Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, koji je donio Hrvatski sabor na sjednici 11. ožujka 2003.
Propis NN 45/2003 • O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O IZBORU ČLANOVA PREDSTAVNIČKIH TIJELA JEDINICA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 45/2003 • U Zakonu o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine«, br. 33/01., 10/02. i 155/02.) u članku 5. stavku 2. riječi: »časnik i dočasnik oružanih snaga kojeg kao vojnog zapovjednika Hrvatske vojske imenuje i razrješuje predsjednik Republike« zamjenjuju se riječima: »djelatna vojna osoba te službenik i namještenik u Oružanim snagama Republike Hrvatske«.
Propis NN 45/2003 • U stavku 3. iza riječi: »predstavničkog tijela jedinice« stavlja se zarez i dodaju se riječi: »osim djelatne vojne osobe te službenika i namještenika u Oružanim snagama Republike Hrvatske,«.
Propis NN 45/2003 • »Člana predstavničkog tijela izabranog na neovisnoj listi zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.«
Propis NN 45/2003 • »Statutom jedinice odredit će se broj članova njezinog predstavničkog tijela iz redova hrvatskih državljana pripadnika nacionalnih manjina sukladno odredbama Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina.
Propis NN 45/2003 • Predstavničko tijelo jedinice u kojoj pripadnici nacionalnih manjina imaju pravo na odgovarajuću zastupljenost u tom tijelu dužno je prije svakih redovnih izbora pravodobno uskladiti statut jedince s odredbom stavka 1. ovoga članka na način propisan Ustavnim zakonom o pravima nacionalnih manjina.
Propis NN 45/2003 • U slučaju kada predstavničko tijelo jedinice ne postupi sukladno obvezi iz stavka 2. ovoga članka, obvezu je dužno izvršiti novo izabrano predstavničko tijelo u roku od 60 dana od konstituiranja.«
Propis NN 45/2003 • U zakonom propisanom postupku i istovremeno s utvrđivanjem rezultata glasovanja za predstavnička tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, nadležno izborno povjerenstvo utvrđuje i objavljuje je li na provedenim izborima osigurana zastupljenost nacionalnih manjina zajamčena Ustavnim zakonom o pravima nacionalnih manjina i statutom jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave. Državno izborno povjerenstvo s tim u vezi donosi pobliže upute i provodi nadzor izbornog postupka.
Propis NN 45/2003 • Ako na izborima nije postignuta odgovarajuća zastupljenost predstavnika nacionalnih manjina u predstavničkom tijelu jedinice u skladu s odredbama Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina i statutom jedinice, broj članova predstavničkog tijela jedinice povećat će se do broja koji je potreban da bi odgovarajuća zastupljenost bila ostvarena, a izabranima će se smatrati oni pripadnici određene manjine koji su bili kandidirani na izbornim listama, a nisu izabrani, po redu prema razmjernom uspjehu svake liste na izborima.
Propis NN 45/2003 • Ako se ni primjenom odredbe stavka 2. ovoga članka ne postigne odgovarajuća zastupljenost predstavnika nacionalnih manjina u predstavničkom tijelu jedinice, u jedinici će se raspisati dopunski izbori za predstavnika nacionalnih manjina u roku od 90 dana od konstituiranja predstavničkog tijela jedinice.
Propis NN 45/2003 • Postupak iz stavaka 2. i 3. ovoga članka provest će se i u slučaju kada se u tijeku mandata predstavničkog tijela izgubi odgovarajuća zastupljenost predstavnika nacionalnih manjina.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 162/98, Broj 154/05, Broj 14/06, Broj 48/90, Broj 32/99, Broj 8/96


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled