PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-03-44-572 NN 44/2003

• Predlagatelj tvrdi da se osporena odredba članka 24a. stavka 2. Zakona o hrvatskom državljanstvu zbog njezine nepotpune i neprecizne formulacije »u praksi ne primjenuje što automatski dovodi do povrede ustavnog načela iz članka 14. Ustava, tj. da su svi pred zakonom jednaki«, pa stoga predlaže ukidanje odredbe članka 24a. stavka 2. Zakona o hrvatskom državljanstvu kako bi se omogućilo »donošenje nove odredbe tako formulirane i stilizirane da se u praksi imperativno ima primjenjivati u smislu da se hrvatsko državljanstvo stečeno na temelju dane izjave stječe danom davanja izjave.«


Stranica NN 44/2003

• 2. Članak 24a. Zakona o hrvatskom državljanstvu u cijelosti glasi:


Stranica NN 44/2003

• Prirođenjem hrvatsko državljanstvo stječe se danom uručenja rješenja o primitku u hrvatsko državljanstvo.


Stranica NN 44/2003

• Hrvatsko državljanstvo stečeno na temelju dane izjave stječe se danom davanja izjave.


Internet NN 44/2003
• Otpustom hrvatsko državljanstvo prestaje danom uručenja rješenja o otpustu iz hrvatskog državljanstva.

Propis NN 44/2003
• Odricanjem hrvatsko državljanstvo prestaje danom davanja izjave o odricanju hrvatskog državljanstva.

Propis NN 44/2003 • 3. U postupku ocjene osnovanosti prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom osporene odredbe članka 24a. stavka 2. Zakona o hrvatskom državljanstvu, Ustavni sud je pošao od mjerodavne odredbe članka 9. stavka 1. Ustava koja glasi:
Propis NN 44/2003 • Hrvatsko državljanstvo, njegovo stjecanje i prestanak uređuje se zakonom.
Propis NN 44/2003 • Prema odredbi članka 3. Zakona o hrvatskom državljanstvu, hrvatsko državljanstvo se stječe:
Propis NN 44/2003 • Prirođenje je jedna od pravnih osnova za stjecanje hrvatskog državljanstva. Prirođenjem se u hrvatsko državljanstvo primaju punoljetni i poslovno sposobni stranci (strani državljani ili osobe bez državljanstva) koji na formalan način, upućivanjem pisanog zahtjeva nadležnom tijelu Republike Hrvatske, izraze pravnu volju za primitkom u hrvatsko državljanstvo.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 44/2003 • Primitak u hrvatsko državljanstvo prirođenjem uvijek pretpostavlja podnošenje zahtjeva nadležnom tijelu Republike Hrvatske za primitak u hrvatsko državljanstvo, provedbu upravnog postupka i donošenje upravnog akta (rješenja) kojim se rješava o pravu stranca (podnositelja zahtjeva) za primitak u hrvatsko državljanstvo. U rješenju, broj: U-I-206/1992, U-I-207/1992, U-I-209/1992, U-I-222/1992 od 24. svibnja 1993. godine (»Narodne novine«, broj 49/1993), kojim je pokrenuo postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 26. stavka 3. Zakona o hrvatskom državljanstvu, Ustavni sud je utvrdio da »osoba prirođenjem (podomaćenjem, naturalizacijom) stječe državljanstvo na vlastiti zahtjev posebnim aktom nadležnog državnog organa. To je volja (zahtjev) određene osobe i odluka države.«
Propis NN 44/2003 • 4. Člankom 8. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o hrvatskom državljanstvu dopunjen je Zakon o hrvatskom državljanstvu novim člankom 24a. kojim se određuje dan stjecanja hrvatskog državljanstva, odnosno dan otpusta iz ili odricanja od hrvatskog državljanstva.
Propis NN 44/2003 • Sukladno općim pravilima o notifikaciji upravnih akata, u članku 24. stavku 1. Zakona o hrvatskom državljanstvu propisano je da se prirođenjem hrvatsko državljanstvo stječe danom uručenja rješenja o primitku u hrvatsko državljanstvo.
Propis NN 44/2003 • Osporena odredba članka 24. stavka 2. Zakona o hrvatskom državljanstvu, koja propisuje da se hrvatsko državljanstvo stečeno na temelju dane izjave stječe danom davanja izjave, nije iznimka od općeg pravila propisanog člankom 24. stavkom 1. istog Zakona, kako u svom prijedlogu pogrešno zaključuje predlagatelj.
Propis NN 44/2003 • Za sve slučajeve primitka u hrvatsko državljanstvo prirođenjem, uređene u Glavi II. Zakona o hrvatskom državljanstvu pod nazivom »Stjecanje državljanstva«, mjerodavna je isključivo odredba članka 24a. stavka 1. Zakona o hrvatskom državljanstvu, što znači da se u svim slučajevima prirođenja hrvatsko državljanstvo stječe danom dostave (uručenja) stranci rješenja o primitku u hrvatsko državljanstvo.
Propis NN 44/2003 • Izjava stranca (pripadnika hrvatskog naroda) dana u postupku beneficirane naturalizacije, pokrenutom njegovim zahtjevom za primitak u hrvatsko državljanstvo temeljem članka 16. Zakona o hrvatskom državljanstvu, samo je jedna od kumulativno postavljenih zakonskih pretpostavki koje moraju biti ispunjene da bi se zahtjev stranca mogao ocijeniti osnovanim. Isto tako, izjava stranca da se pod pretpostavkom stjecanja hrvatskog državljanstva odriče stranog državljanstva (ako strana država ne dopušta otpust ili za otpust postavlja pretpostavke kojima se ne može udovoljiti), temeljem članka 8. stavka 3. Zakona o hrvatskom državljanstvu, također predstavlja samo jednu od kumulativno postavljenih zakonskih pretpostavki koje moraju biti ispunjene da bi se zahtjev stranca za primitkom u hrvatsko državljanstvo u postupku redovite naturalizacije mogao ocijeniti osnovanim.
Propis NN 44/2003 • Na dan davanja tih izjava stranka ne stječe hrvatsko državljanstvo. Samo dostava rješenja o primitku stranca u hrvatsko državljanstvo temeljem članka 8. ili članka 16. Zakona o hrvatskom državljanstvu, kojim je zahtjev stranke ocijenjen osnovanim, jer su ispunjene sve zakonske pretpostavke (uključujući i pisanu izjavu stranca sa sadržajem koji određuje Zakon), i u kojem je obrazloženo činjenično stanje i utvrđeno nepostojanje drugih razloga zbog kojih bi se zahtjev stranke trebao odbiti temeljem članka 26. stavka 2. Zakona o hrvatskom državljansvu, konstituira trajni pravni odnos državljanstva između dotadašnjeg stranca i Republike Hrvatske.
Propis NN 44/2003 • Izjave podnositelja zahtjeva iz članka 8. stavka 3. i članka 16. Zakona o hrvatskom državljanstvu nisu izjave kojima se stječe hrvatsko državljanstvo, a na koje se odnosi osporena odredba članka 24a. stavka 2. istog Zakona.
Propis NN 44/2003 • 5. Osporena odredba članka 24a. stavka 2. Zakona o hrvatskom državljanstvu odnosi se u prvom redu na slučajeve stjecanja hrvatskog državljanstva propisane člankom 30. stavcima 2. do 4. Zakona o hrvatskom državljanstvu.
Propis NN 44/2003 • Člankom 30. stavkom 2. Zakona u tom je smislu propisano da se hrvatskim državljaninom smatra i pripadnik hrvatskog naroda (državljanin bivše SFRJ) koji na dan 8. listopada 1991. godine nije imao državljanstvo bivše Socijalističke Republike Hrvatske, a na dotični je dan imao prijavljeno prebivalište u Republici Hrvatskoj, ako da pisanu izjavu da se smatra hrvatskim državljaninom. Ispunjenje navedenih pretpostavki dovodi po sili članka 30. stavka 4. Zakona o hrvatskom državljanstvu do priznavanja hrvatskog državljanstva i takvim osobama bez prethodne provedbe upravnog postupka i bez donošenja pisanog rješenja. U takvim se slučajevima stranka odmah upisuje u evidenciju o hrvatskom državljanstvu, a dan davanja izjave smatra se danom kada je stranka stekla hrvatsko državljanstvo.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 59/94, Broj 34/93, Broj 3/03, Broj 113/05, Broj 89/08, Broj 149/98


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled