PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1998-07-99-1374 NN 99/1998

• II. Predmet se vraća Carinskoj upravi Republike Hrvatske, Carinarnici R. na ponovno rješavanje.


Propis NN 99/1998

• Prvostupanjskim je rješenjem odbijen zahtjev podnositelja ustavne tužbe za oslobođenje od plaćanja carine i drugih uvoznih pristojbi za uvezenu robu namijenjenu tiskarskoj djelatnosti (tiskarskih strojeva i pribora). Zahtjev je podnesen nadležnom tijelu pozivom na odredbu članka 59. Carinskog zakona (»Narodne novine«, broj 53A/91, 33/92, 26/93, 60/93, 89/93 i 106/93), te na odredbe međunarodnog Sporazuma o uvozu predmeta prosvjetnog, znanstvenog i kulturnog karaktera (»Službeni vjesnik«, broj 18/52; Notifikacija o sukcesiji od 8. listopada 1991. godine, »Narodne novine«, broj 4/94; nastavno: Sporazum), Protokola uz taj Sporazum (»Službeni list SFRJ«, broj 7/81; Notifikacija o sukcesiji kao naprijed) i Prilog »H« Protokola (kao sastavni dio Protokola), koje se odnose na povlašteni uvoz materijala i strojeva namijenjenih izradi knjiga, publikacija i dokumenata, a koji glasi: MATERIJAL I STROJEVI KOJI SLUŽE ZA IZRADU KNJIGA, PUBLIKACIJA I DOKUMENATA.


Propis NN 99/1998

• I.) Materijal koji služi za izradu knjiga, publikacija i dokumenata (papirna kaša, papir za preradu, novinski papir i drugi papir koji služi za tiskanje, tiskarske boje i ljepilo itd.);


Propis NN 99/1998

• II.) Strojevi za obradu papirne kaše, papira i strojevi za tiskanje i koričenje, pod uvjetom da se strojevi odgovarajuće tehničke vrijednosti u tom trenutku ne proizvode u zemlji uvoznici.


Propis NN 99/1998
• Podnositelj ustavne tužbe smatra da je odbijanje njegovog zahtjeva neutemeljeno, jer je udovoljio svim propisanim uvjetima za oslobođenje od plaćanja carine. Tvrdi da se u konkretnom slučaju radi o pogrešnom tumačenju odredaba Sporazuma i to tumačenju k

Propis NN 99/1998
• Nadalje, podnositelj navodi da je u konkretnom slučaju uvezena roba pogrešno podvedena pod one vrste roba koje su obuhvaćene Prilogom »D« Protokola uz Sporazum (instrumenti i aparati namijenjeni znanstvenim i obrazovnim ustanovama) i koje uživaju povlasticu obzirom na svojstvo korisnika, koje svojstvo podnositelj nesporno nema. Međutim, na tiskarske strojeve i materijal odnosi se Prilog »H« Protokola uz Sporazum, a povlašteni uvoz ovih roba temelji se na sadržaju i namjeni budućih tiskovina (prosvjetni, znanstveni i kulturni sadržaji), na što se uvoznik obvezuje posebnom izjavom, dok carinska tijela prema zakonu imaju mogućnost naknadne kontrole.

Propis NN 99/1998 • Stoga podnositelj drži da je ovakvim odlukama upravnih tijela, kao i Upravnog suda Republike Hrvatske učinjena povreda najviših ustavnih vrednota - vladavine prava (članak 3. Ustava) i suglasnosti zakona s Ustavom i ostalih propisa s Ustavom i zakonom (članak 5. Ustava), te ustavnog prava na utemeljenost pojedinačnih upravnih akata na zakonu i sudske kontrole zakonitosti upravnih akata (članak 19. Ustava), pa predlaže usvajanje ustavne tužbe i ukidanje osporavane presude, podredno - svih osporavanih odluka.
Propis NN 99/1998 • Naime, analizom osporavanih odluka, cjelokupne dokumentacije u spisu predmeta, propisa koji reguliraju predmetno pravno područje, te navoda i razloga ustavne tužbe, utvrđeno je slijedeće:
Propis NN 99/1998 • Prvostupanjska odluka temelji se na činjenici da podnositelj nije svom zahtjevu priložio potvrdu tadašnjeg Ministarstva prosvjete i kulture (u istom rješenju na str. 2. kaže se Ministarstva znanosti), čije se prilaganje, između ostalog, navodi kao obveza podnositelja zahtjeva u Uputama Ministarstva financija, Carinske uprave Republike Hrvatske, te se prvostupanjsko tijelo isključivo na te Upute i poziva. Takva potvrda bi vjerojatno trebala poslužiti u svrhu dokazivanja namjene budućih tiskovina (jer je svojstvo podnositelja nedvojbeno i kao takvo ne ulazi u djelokrug navedenih Ministarstava). Međutim, objektivno, namjenu tiskovina ne može se unaprijed na vjerodostojan način potvrditi, pa je stoga logično i u skladu s odredbama Sporazuma da se u tu svrhu od podnositelja traži izjava kojom preuzima obvezu glede namjene svojih proizvoda, te dokaz okolnosti da se istovrsni strojevi u datom momentu ne proizvode u zemlji (potvrdom Hrvatske gospodarske komore). Navedene uvjete podnositelj je, kako je iz dokumentacije vidljivo, u cijelosti ispunio. Valja pri tom napomenuti da iz dokumentacije također proizlazi da je povlašteni uvoz ranijeg kontingenta iste i slične robe od strane istog upravnog tijela podnositelju odobren, a da pri tom od njega nije zatraženo da dokaže svoje svojstvo, već da učini vjerojatnim odnosno dokaže upravo činjenice koje su prema Sporazumu relevantne, a to su namjena tiskovina i nemogućnost nabave odgovarajućih strojeva od domaćeg proizvođača.
Propis NN 99/1998 • Nadalje, obrazloženja drugostupanjske odluke, kao i odluke Upravnog suda Republike Hrvatske sadrže načelno razgraničenje skupina roba obuhvaćenih Sporazumom, koje je u potpunosti sukladno tekstu Sporazuma. Razlikuju se, naime, vrste roba koje su oslobođene carinjenja po samoj vrsti, zatim one koje su namijenjene određenoj kategoriji korisnika i one koje se uvoze u određene svrhe. Donositelji osporavanih odluka, međutim, nedosljedno ovakvoj kategorizaciji, potvrđuju prvostupanjsku odluku, navodeći da je u konkretnom slučaju roba namijenjena tiskarskoj djelatnosti, a korisnik nema svojstvo prosvjetne, znanstvene ili kulturne ustanove, pa stoga ne ispunjava propisane uvjete povlaštenog uvoza.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 99/1998 • Opisano je stajalište neutemeljeno stoga što Prilog »H« Protokola uz Sporazum, koji se nedvojbeno odnosi upravo na predmetnu vrstu robe, kao jedini uvjet povlaštenog uvoza predviđa nepostojanje proizvodnje odgovarajuće vrste strojeva u zemlji. Svojstvo korisnika na način kako to svojstvo tumače ove odluke, dakle, imajući u vidu svojstva uvoznika kao korisnika uvezene robe, u tom se Prilogu uopće ne spominje. Prednje je i logično, budući da je kod primjene ovih odredaba ta okolnost posve neodlučna, već je bitno svojstvo korisnika uvoznikovih proizvoda (što se može izraziti i kao svrha uvoza), dakle, svojstvo krajnjeg korisnika. Jedino ovakvo tumačenje daje odgovor na pitanje zbog čega su predmeti koji primarno nemaju znanstveni, prosvjetni niti kulturni karakter uopće uvršteni u Sporazum koji se odnosi na povlašteni uvoz predmeta koji takav karakter (primarno) imaju. Potrebno je, dakle, da uvoznik udovolji minimalnom kriteriju, odnosno jednom općem uvjetu kako bi uopće došlo do primjene Sporazuma, a to postiže na način da učini vjerojatnim da će krajnji korisnik njegovih proizvoda, obzirom na njihov karakter, biti netko tko ima određeno svojstvo, odnosno da se roba uvozi upravo s tom svrhom.
Propis NN 99/1998 • Slijedom navedenog utvrđeno je da osporavane odluke nemaju temelja u međunarodnom Sporazumu niti u Zakonu, pa su zbog toga povrijeđene ustavne vrednote i prava na koje podnositelj ukazuje.
Propis NN 99/1998 • Obzirom na to, a na osnovi odredaba članaka 59., 60. i 62. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 29/94) i članka 30. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 13/91), donesena je odluka kao u izreci.
Propis NN 99/1998 • Odluka o objavi (točka III. izreke) temelji se na odredbi članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 99/1998 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda, te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući povodom ustavne tužbe M. D. iz Z., zastupane od N.H. i D.H., odvjetnika u Z., na sjednici održanoj dana 15. srpnja 1998. godine, donio je
Propis NN 99/1998 • II. Zahtjev za naknadu troška ustavnosudskog postupka se odbija.
Propis NN 99/1998 • Dopuštenom i pravodobnom ustavnom tužbom podnositeljica je pokrenula ustavnosudski postupak u svezi s presudom Županijskog suda u G.Z. broj: Gž-6121/96-2 od 16. rujna 1997. godine.
Propis NN 99/1998 • Tijekom parničnog postupka koji je prethodio donošenju osporavane presude, Općinski sud u Z. svojom presudom, broj: P-309/1995-15 od 18. siječnja 1996. godine, utvrdio je dužnost podnositeljici, kao i drugim nasljednicima iza pok. Lj. P. i pok. M. P., izdati tabularnu ispravu tužitelju M.H. za prijenos prava vlasništva na oranici čk. br. 2160/3 upisane u z.k. ul. br. 741 k.o.S., te je podnositeljici ujedno utvrđena dužnost snašanja troškova parničnog postupka u iznosu od 4.586,00 kn.
Propis NN 99/1998 • Protiv prvostupanjske presude podnositeljica je izjavila žalbu. Postupajući po žalbi podnositeljice, Županijski sud u G.Z. osporavanom presudom, broj: Gž-6121/96-2 od 16. rujna 1997. godine, potvrdio je zakonitost prvostupanjske presude, te je predmetna žalba podnositeljice odbijena kao neosnovana.
Propis NN 99/1998 • U ustavnoj tužbi podnositeljica ističe kako su joj osporavanom odlukom, a uslijed povreda postupovnih pravila, pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja i pogrešne primjene materijalnog prava, povrijeđena ustavna prava iz članka 14., članka 26. i članka 48. Ustava.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 53/97, Broj 107/99, Broj 36/91, Broj 80/99, Broj 59/96, Broj 120/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled