PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1998-03-41-507 NN 41/1998

• Međutim, Zakon o hrvatskim željeznicama takva ograničenja definira kao zaštitu vitalnih interesa države, drugih pravnih osoba ili građana određenog područja, a ovlaštenje za određivanje obima prometa potrebnog za ostvarivanje te zaštite i osiguranje najnužnijeg funkcioniranja odvijanja željezničkog prometa daje ministru (pomorstva, prometa i veza).


Propis NN 41/1998

• Iz navedenog bi trebalo slijediti da je ministar ograničen u svojoj odluci, ali to samo na način da odredi vlakove koji moraju prometovati odnosno dionice pruge koje se moraju održavati kako bi se osiguralo najnužnije funkcioniranje odvijanja željezničkog prometa radi zaštite vitalnih interesa države, drugih pravnih osoba ili građana određenog područja.


Propis NN 41/1998

• No istovremeno se u Zakonu o hrvatskim željeznicama ne određuje ni okvirno, ni primjerice koji bi to vitalni interesi države, drugih pravnih osoba ili građana određenog područja mogli biti.


Propis NN 41/1998

• Također, pri donošenju svoje odluke, ministar se ni s kim ne mora savjetovati, dakle u donošenju svoje odluke potpuno je samostalan te sam određuje i vitalne interese, i obim prometa potrebnog za zaštitu tih interesa.


Propis NN 41/1998
• Osim toga, protiv odluke ministra nije izrijekom propisan nikakav pravni lijek, niti se može zaključiti da bi protiv te odluke i zbog prirode stvari (kratkoća vremena) mogao učinkovito biti upotrijebljen neki pravni lijek o kojem bi bilo moguće odlučiti

Propis NN 41/1998
• Konačno, u postupak donošenja odluke nisu uključeni ni poslodavac, ni sindikati, dakle, u potpunosti je otklonjena mogućnost njihovog utjecaja na ocjenu o potrebnom obimu najnužnijeg funkcioniranja odvijanja željezničkog prometa radi zaštite vitalnih interesa države i drugih.

Propis NN 41/1998 • Prema stajalištu ovoga Suda, postoji osnovana sumnja da osporena odredba članka 23. točke 4. stavka 1. Zakona o hrvatskim željeznicama, nije u suglasnosti s odredbom članka 60. stavak 2. Ustava, u kojem je određeno da se štrajk u javnim službama može ograničiti zakonom.
Propis NN 41/1998 • Naime, može proizaći da će štrajk, prema svojoj ocjeni o potrebi zaštite neodređenih vitalnih interesa države i drugih, ograničiti ministar. Dakle, ministar će procijeniti i koji su to vitalni interesi i koja je količina prometa potrebna radi njihove zaštite, bez da su zakonom, pa makar i samookvirno ili primjerice navedeni slučajevi za koje bi se moglo smatrati da predstavljaju vitalne interese države, drugih pravnih osoba ili građana određenog područja.
Propis NN 41/1998 • Posebno treba naglasiti da je u Zakonu o hrvatskim željeznicama koji je prestao vrijediti stupanjem na snagu Zakona o hrvatskim željeznicama u kojem se nalaze osporene odredbe, u članku 12. stavku 1. bilo propisano da će radi zaštite vitalnih interesa društvene zajednice, drugih poduzeća ili građana određenog područja, u slučaju štrajka u javnom poduzeću u obavljanju javnog prijevoza putnika i stvari, Upravni odbor javnog poduzeća uz mišljenje republičkog organa sindikata, odlukom utvrditi vlakove koji moraju prometovati odnosno dionice pruge koje se moraju održavati kako bi se osiguralo funkcioniranje odvijanja prijevoza putnika i stvari (prijevoz međunarodnim vlakovima, prijevoz naftnih derivata, zakrčenost luka i pristaništa, skladište velikih korisnika željezničkog prijevoza i sl.).
Propis NN 41/1998 • Sadašnja osporena odredba u odnosu na navedenu, ne predviđa ni sudjelovanje sindikata u donošenju odluke o količini potrebnog prometa, niti primjerice navodi slučajeve za koje se može smatrati da predstavljaju vitalne interese države i drugih.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 41/1998 • Zakonom bi se trebali propisati uvjeti za ograničenje prava na štrajk, ali ti uvjeti ni u kojem slučaju ne bi smjeli značajno ograničiti ili čak potpuno onemogućiti pravo. Pravo na štrajk je ustavno pravo, i ono se može zakonom ograničiti samo na način i u mjeri u kojoj se mogu ograničavati i druga ustavna prava, zbog čega i granicu tog ograničavanja treba potražiti u Ustavu, i to upravo u njegovom članku 16., gdje propisuje da se slobode i prava mogu ograničiti samo zakonom da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje. Stoga postoji i osnovana sumnja da isto ovlaštenje ministra nije u suglasnosti ni s odredbom članka 16. Ustava.
Propis NN 41/1998 • Također, postoji osnovana sumnja da osporena odredba članka 23. točke 4. stavka 1. Zakona o hrvatskim željeznicama nije u skladu ni s odredbama članka 11. Europske konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda, zatim s odredbama članka 8. Međunarodnog pakta o ekonomskim, socijalnim i kulturnim pravima te odredbama članka 22. Međunarodnog pakta o građanskim i političkim pravima. Spomenute odredbe su dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske i po svojoj su pravnoj snazi iznad zakona u smislu odredbe članka 134. Ustava. Iz njihovog sadržaja, u bitnom proizlazi da se sindikalna prava, pa i pravo na štrajk, mogu ograničavati samo zakonom radi interesa državne sigurnosti ili javnog reda i mira, radi sprečavanja nereda i zločina, radi zaštite zdravlja ili morala ili radi zaštite prava i sloboda drugih, uz istovremenu nemogućnost da se poduzimaju i zakonodavne mjere koje bi bile na štetu jamstva iz Konvencije Međunarodne organizacije rada iz 1948. godine, o slobodi sindikalnog udruživanja i zaštiti prava na udruživanje, a potrebno je osigurati ostvarivanje prava na štrajk u skladu sa zakonima uz mogućnost zakonskog ograničenja za oružane snage, redarstvo i državnu upravu.
Propis NN 41/1998 • Nesuglasnost odredbe članka 23. točke 4. stavka 1. Zakona o hrvatskim željeznicama s navedenim odredbama međunarodnog prava, predstavljala bi i povredu načela vladavine prava iz članka 3. Ustava, kao temeljne vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske.
Propis NN 41/1998 • S obzirom da su u stavcima 2. i 3. točke 4. članka 23. Zakona o hrvatskim željeznicama propisane dužnosti i posljedice nepostupanja po odluci ministra, one moraju slijediti pravnu sudbinu odredbe stavka 1. točke 4. članka 23. Zakona o hrvatskim željeznicama, zbog čega je i glede njih valjalo pokrenuti postupak ocjene ustavnosti.
Propis NN 41/1998 • Stoga je temeljem odredbe članka 45. stavka 1. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94) odlučeno kao u točki I. izreke ove odluke.
Propis NN 41/1998 • Odluka o objavi ovog rješenja temelji se na odredbi članka 45. stavka 3. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske.
Propis NN 41/1998 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu predsjednik Suda Jadranko Crnić te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, u postupku povodom ustavne tužbe C. Z. P. iz Z., na sjednici održanoj dana 4. ožujka 1998. godine, donio je slijedeće
Propis NN 41/1998 • C. Z. P. iz Z., zastupan po punomoćnici D. V., odvjetnici iz Z., podnio je ustavnu tužbu u povodu odluke Hrvatskog helsinškog odbora za ljudska prava o njegovom isključenju iz te udruge, donijete na Plenarnom skupu udruge održanom dana 22. studenoga 1997. godine.
Propis NN 41/1998 • Podnositelj smatra da su mu navedenom odlukom povrijeđene najviše vrednote ustavnog poretka određene u odredbi članka 3. te ustavna prava iz članaka 18. i 35. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 41/1998 • Prema odredbi članka 28. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91 - u nastavku: Ustavni zakon) svatko može podnijeti ustavnu tužbu ako smatra da mu je odlukom sudbene, upravne vlasti ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti, povrijeđeno jedno od Ustavom utvrđenih sloboda i prava čovjeka i građanina.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 112/99, Broj 83/09, Broj 138/06, Broj 70/05, Broj 19/90, Broj 67/01


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled