PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2001-02-13-260 NN 13/2001

• Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 10. stavaka 2. i 3. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o parničnom postupku (»Narodne novine«, broj 112/99).


Stranica NN 13/2001

• 1. Tereza Grgurević iz Zagreba, zastupana od odvjetnika Zvonimira Peršea iz Zagreba, podnijela je prijedlog za pokretanje postupka ocjene suglasnosti s Ustavom članka 10. stavaka 2. i 3. u izreci navedenog Zakona.


Stranica NN 13/2001

• »Ako se nakon stupanja na snagu ovoga Zakona ukine prvostupanjska odluka iz stavka 1. ovoga članka, daljnji postupak provest će se po ovom Zakonu.


Stranica NN 13/2001

• O reviziji izjavljenoj protiv pravomoćne odluke drugostupanjskog suda donesene prije stupanja na snagu ovoga Zakona, rješavat će se po pravilima parničnog postupka koja su važila do dana stupanja na snagu ovoga Zakona.«


Internet NN 13/2001
• 2. Predlagateljica smatra da osporene odredbe nisu suglasne odredbi članka 3. Ustava Republike Hrvatske kojom su propisane najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske, a poglavito vladavini prava. U bitnome ističe kako je 1996. godine ustala s tužbom i u njoj naznačila vrijednost spora s iznosom od 50.000,00 kn čime da je stekla pravo na podnošenje revizije. Međutim, kako njen predmet nije bio riješen u razumnom roku, to da je nakon stupanja na snagu osporenog Zakona ostala uskraćena u pravu podnošenja revizije. Smatra kako to njeno pravo nikakvi propisi ne mogu retrogradno ukinuti.

Propis NN 13/2001
• Predlaže Sudu pokretanje postupka za ocjenu osporenih odredbi s člankom 3. Ustava.

Propis NN 13/2001 • 3. U prijedlogu je istaknuta tvrdnja da je osporenim odredbama povrijeđeno načelo vladavine prava utvrđeno člankom 3. Ustava.
Propis NN 13/2001 • Međutim, uvodno se napominje da je suglasnost s Ustavom odredbe stavka 3. članka 10. već bila predmetom razmatranja pred Ustavnim sudom. Rješenjem broj U-I-1463/2000 od 6. prosinca 2000. godine, Ustavni sud prijedlog nije prihvatio. U tom rješenju je navedeno:
Propis NN 13/2001 • »Ocjenjujući sadržaj osporene zakonske odredbe kroz cjelovitost sadržaja odredbi članka 10. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o parničnom postupku, a u svezi s označenom odredbom Ustava za koju se u prijedlogu tvrdi da je povrijeđena, Ustavni sud je ocijenio da osporena odredba po svom sadržaju nema povratno (retroaktivno) djelovanje.
Propis NN 13/2001 • Odredbe sadržane u članku 10. Zakona propisuju koji će se postupci, koji su u tijeku, i pod kojim uvjetima, nastaviti prema propisima koji su bili na snazi do stupanja na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o parničnom postupku, a koji prema propisima koji su na snazi nakon stupanja na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o parničnom postupku.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 13/2001 • Stoga te odredbe članka 10. uključivo i (predmetno) osporeni stavak 3., propisavši potencijalno moguće situacije u svezi s postupcima koji su u tijeku i koje treba riješiti nakon što je Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o parničnom postupku stupio na snagu, nisu odredile povratni učinak, već su propisale uvjete i način primjene novog propisa na postupke u tijeku.
Propis NN 13/2001 • Predlagatelji su zapravo, protumačivši osporenu odredbu na način da njezina primjena njima neće omogućiti podnošenje izvanrednog pravnog lijeka – revizije, budući da su postupak (kao tužitelji) započeli u vrijeme važenja imovinskog cenzusa propisanog za dopustivost revizije, u znatno manjem iznosu, zaključili da se u konkretnom slučaju radi o retroaktivnoj primjeni osporavane odredbe.
Propis NN 13/2001 • Međutim, Ustavni sud ne ocjenjuje suglasnost zakona s Ustavom sa stajališta primjene zakonskih propisa, jer takva mogućnost ocjene nema temelja u odredbama članaka 36. i 37. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99, nastavno: Ustavni zakon). Pravilnost primjene određene odredbe zakona ili drugog propisa cijeni se, sa stajališta eventualne povrede ustavnih prava, u postupku koji se pred Ustavnim sudom Republike Hrvatske vodi povodom ustavne tužbe.«
Propis NN 13/2001 • 4. S obzirom da razlozi na kojima podnositeljica temelji svoj prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom osporenih odredaba nisu doveli u sumnju već zauzeto stajalište Ustavnog suda, to je temeljem članka 41. stavka 1. Ustavnog zakona, riješeno kao u izreci.
Propis NN 14/2001 • Proglašavam Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o lovu, koji je donio Zastupnički dom Hrvatskoga sabora na sjednici 8. veljače 2001.
Propis NN 14/2001 • U Zakonu o lovu (»Narodne novine«, br. 10/94. i 29/99.) članak 35. mijenja se i glasi:
Propis NN 14/2001 • »(1) Sredstva uplaćena po lovištu na poseban račun proračuna po osnovi lovozakupnina iz članka 14. i članka 28. stavka 6. ovoga Zakona, obračunavaju se i raspoređuju na način:
Propis NN 14/2001 • 1. 80% sredstava raspoređuje se za naknade vlasnicima bez prava lova razmjerno površini koja je obuhvaćena lovištima za koje se uplaćuje lovozakupnina,
Propis NN 14/2001 • 2. 20% sredstava ostaje na posebnom računu proračuna županije, odnosno Grada Zagreba za troškove provođenja ovoga Zakona, u svezi s ustanovljenjem zajedničkih lovišta, davanjem u zakup zajedničkih lovišta, zaštitom i čuvanjem lovišta koja nisu u zakupu, zaštitom divljači na površinama izvan lovišta i drugim.
Propis NN 14/2001 • (2) Sredstva iz stavka 1. točke 1. ovoga članka i sredstva iz članka 26. stavka 1. ovoga Zakona, koja do kraja lovne godine nisu potraživali vlasnici bez prava lova, rasporedit će se općinama i gradovima razmjerno površini za koju vlasnici nisu potraživali naknade. Općine i gradovi dužni su ta sredstva rasporediti:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 105/04, Broj 71/93, Broj 93/08, Broj 8/00, Broj 85/09, Broj 71/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled