PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2001-02-13-258 NN 13/2001

• 9. U pogledu istaknutih povreda ustavnih odredaba članka 19. na koje podnositelj ustavnom tužbom ukazuje, treba istaknuti da odredba članka 19. stavka 1. Ustava sadrži načelo zakonitosti u radu tijela državne uprave i inih tijela s javnim ovlastima i upućena je tim tijelima. Iz nje, dakle, ne proizlazi nikakvo ustavno pravo pojedinca (fizičke i pravne osobe) koje se u ustavnosudskom postupku štiti ustavnom tužbom sukladno članku 59. stavku 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon).


Stranica NN 13/2001

• S druge strane, odredba stavka 2. istog članka Ustava jest ustavno pravo koje građanima jamči sudsku zaštitu od nezakonitog pojedinačnog akta na način da imaju pravo zatražiti da nadležni sud u propisanom postupku odluči o zakonitosti tog akta.


Stranica NN 13/2001

• U konkretnom slučaju, međutim, podnositelj ustavne tužbe ujedno je i donositelj pojedinačnog akta iz članka 19. stavka 2. Ustava, protiv kojega je dopušten prigovor, o kojem odlučuje arbitraža Vlade Republike Hrvatske, a protiv čije odluke legitimirani subjekti imaju pravo na sudsku zaštitu. U takvim okolnostima podnositelju po prirodi stvari ne može pripadati pravo iz članka 19. stavka 2. Ustava.


Stranica NN 13/2001

• 10. Na temelju odredaba članaka 69. i 72. Ustavnog zakona o ustavnom sudu Republike Hrvatske, donesena je odluka kao u izreci.


Internet NN 13/2001
• 11. S obzirom da je Ustavni sud donio meritornu odluku, prijedlog podnositelja ustavne tužbe za odgodu ovrhe osporavane presude, podnesen u smislu odredaba članka 63. Ustavnog zakona, nije razmatran.

Propis NN 13/2001
• Ustavni sud Republike Hrvatske u Vijeću petorice za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Velimir Belajec, kao predsjednik Vijeća te suci Marijan Hranjski, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec i Vice Vukojević, kao članovi Vijeća, odlučujući u povodu ustavne tužbe Z. M. iz N., kojeg zastupa punomoćnik Z. T., odvjetnik iz N., na sjednici Vijeća održanoj 26. siječnja 2001. godine, donio je jednoglasno sljedeću

Propis NN 13/2001 • 1. Z. M. iz N. podnio je ustavnu tužbu u povodu rješenja Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-2770/1997-2 od 15. travnja 1999. godine, kojom je odbačena podnositeljeva tužba protiv akta (rješenja) Liječničke komisije Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, Područnog ureda S., urbroj: 1073 od 11. ožujka 1997. godine.
Propis NN 13/2001 • Navedenim rješenjem podnositelj ustavne tužbe ocijenjen je radno sposobnim s danom 12. ožujka 1997. uz skraćeno radno vrijeme od četiri sata uz ograničenje težeg fizičkog rada do 12. travnja 1997. godine.
Propis NN 13/2001 • Upravni sud je, utvrdivši kako navedeno rješenje Liječničke komisije Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (nastavno: Zavod) nije rješenje kojim se odlučuje o pravu osiguranika, već je stručno medicinsko mišljenje koje može biti temelj za donošenje upravnog akta, odbacio tužbu podnositelja, temeljem odredbe članka 30. stavka 1. točke 2. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine«, br. 53/91, 9/92 i 77/92, nastavno: ZUS), ocijenivši da akt koji se tužbom osporava nije upravni akt iz odredbe članka 6. ZUS-a.
Propis NN 13/2001 • Naime, prema odredbi stavka 2. članka 6. ZUS-a, upravni akt jest akt kojim tijelo iz članka 5. tog Zakona (tijela državne uprave i organizacije u obavljanju javnih ovlasti) rješava o stanovitom pravu ili obvezi određenog pojedinca ili organizacije u kakvoj upravnoj stvari.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 13/2001 • 2. Podnositelj ustavne tužbe smatra kako je u konkretnom slučaju povrijeđeno ustavno pravo na žalbu iz članka 18. Ustava budući da je zbog pogrešnog naputka o pravnom lijeku bio onemogućen u ostvarenju prava na žalbu.
Propis NN 13/2001 • 3. Navedeno rješenje Liječničke komisije Zavoda, u pravilu, nije upravni akt protiv kojeg bi bila dopuštena tužba Upravnom sudu. Da li se u nekom od tih rješenja kriju i elementi upravnog akta, u kojem se odlučuje o nekim pravima i dužnostima stranke, trebalo bi prosuđivati u svakom konkretnom slučaju.
Propis NN 13/2001 • Rješenje liječničke komisije u biti je obvezno i institucionalizirano medicinsko vještačenje (nalaz i mišljenje vještaka), organizirano u dva stupnja na temelju kojeg se donosi upravni akt kojim se odlučuje o pravima osiguranika.
Propis NN 13/2001 • To vrijedi bez obzira na okolnost što se nalaz i mišljenje vještaka upisuje u obrazac koji ne odgovara biti tog nalaza jer nosi naslov »rješenje«, a osim toga daje strankama pogrešnu uputu da je u pogledu tog »rješenja« dopuštena tužba Upravnom sudu.
Propis NN 13/2001 • Takva pogrešna pouka nema nikakvih pravnih posljedica jer se poukom ne može stranci dati pravni lijek na kojeg ona po zakonu nema pravo (članak 210. Zakona o općem upravnom postupku, »Narodne novine«, br. 53/91).
Propis NN 13/2001 • Pri tome ne mijenja ništa na stvari što se u nalazu i mišljenju rabe neki pravni termini, kao što su radna sposobnost ili nesposobnost osiguranika jer ti izrazi su samo zbirni opis činjenica koje se u nalazu navode.
Propis NN 13/2001 • 4. Ustav Republike Hrvatske propisao je pravo na žalbu kao ustavno pravo pojedinca. U članku 18. stavku 1. Ustava jamči se pravo na žalbu protiv pojedinačnih pravnih akata donesenih u postupku prvog stupnja pred sudom ili drugim ovlaštenim tijelom, a u stavku 2. Ustav je propisao mogućnost iznimnog isključenja tog prava, ali samo u slučajevima određenim zakonom ako je osigurana druga pravna zaštita.
Propis NN 13/2001 • 5. Ustavni sud, utvrdivši u konkretnom slučaju kako je osporeno rješenje Upravnog suda utemeljeno na odredbama ZUS-a, smatra da takvim utemeljenim rješenjem podnositelju nije povrijeđeno ustavno pravo na žalbu, zajamčeno u članku 18. Ustava.
Propis NN 13/2001 • 6. Slijedom navedenog, Sud je, pozivom na odredbe članka 69. i 71. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 99/99), odlučio kao u izreci.
Propis NN 13/2001 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj dana 31. siječnja 2001. godine, donio je sljedeće
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 10/08, Broj 30/96, Broj 110/08, Broj 74/06, Broj 76/99, Broj 114/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled