PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2002-11-133-2145 NN 133/2002

• – Neposredno prije donošenja Ustava Republike Hrvatske 22. prosinca 1990., većina općina koje su pristupile i konstituirale Zajednicu općina Sjeverne Dalmacije i Like donose odluke o usvajanju Statuta SAO Krajine i odluke o provođenju Statuta SAO Krajine.27


Stranica NN 133/2002

• – Srpska Autonomna Oblast Krajina formalno je ustanovljena 21. prosinca 1990. u Kninu, kada Privremeno Predsjedništvo Zajednice opština Sjeverne Dalmacije i Like donosi Statut Srpske Autonomne Oblasti Krajine 28. U članku 1. Statuta, SAO Krajina definira se kao »oblik teritorijalne autonomije u sastavu Republike Hrvatske«, a »uspostavlja se radi ostvarivanja nacionalne ravnopravnosti, kao i kulturnih i istorijskih osobenosti srpskog naroda nastanjenog na području istorijskih teritorija Dalmatinske i Vojne Krajine koje se nalaze u sastavu Republike Hrvatske, u okviru federativne Jugoslavije«. U članku 4. propisano je da »Srpska Autonomna Oblast Krajina ima teritoriju koju sačinjavaju teritorije sadašnje Zajednice opština Sjeverne Dalmacije i Like, teritorije opština s većinskim srpskim stanovništvom koje donesu odluku o pristupanju Srpskoj Autonomnoj Oblasti Krajini, kao i naselja u kojima većinu stanovništva čine pripadnici srpskog naroda, a koja se referendumom izjasne za priključenje jednoj od postojećih ili novouspostavljenih opština s većinskim srpskim stanovništvom«. Člankom 5. Statuta, Grad Knin se proglašava »sjedištem najviših organa Srpske Autonomne Oblasti Krajine i njenim glavnim gradom«.


Stranica NN 133/2002

• – Nakon usvajanja Statuta SAO Krajine, i Skupština općine Pakrac donosi Odluku o pristupanju općine Pakrac SAO Krajini 22. veljače 1991., a Skupština općine Vrginmost donosi Odluku o raspisivanju referenduma o pristupanju Srpskoj Autonomnoj Oblasti Krajine 15. siječnja 1991. (referendum se održao 3. veljače 1992.).


Stranica NN 133/2002

• – Izvršno vijeće Srpske Autonomne Oblasti Krajina, na sjednici održanoj 4. siječnja 1991. u Kninu, donosi Odluku o osnivanju Sekretarijata za unutrašnje poslove Srpske Autonomne Oblasti Krajina i Rešenje o imenovanju sekretara za unutrašnje poslove Srpske Autonomne Oblasti Krajina 29, o kojima se Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Hrvatske obavještava dopisom, broj: 01/91 od 5. siječnja 1991., a u kojemu se, između ostaloga, navodi: »Koordinaciju i saradnju sa Ministarstvom unutrašnjih poslova Republike Hrvatske vršit će nadležna služba oblasnog sekretarijata po potrebi. Dosadašnje ingerencije MUP-a na području Autonomne Oblasti prestaju važiti, te su naredbe Ministarstva bez pravne snage, ukoliko se prethodno ne postigne dogovor sa sekretarijatom Srpske Autonomne Oblasti Krajina«.


Internet NN 133/2002
• – Istodobno, Predsjedništvo SFRJ donijelo je 9. siječnja 1991. Naredbu 30 kojom se naređuje da se »imaju rasformirati svi oružani sastavi koji nisu u sastavu jedinstvenih oružanih snaga SFRJ ili organa unutrašnjih poslova i čija organizacija nije utvrđena u skladu sa saveznim propisima«, te »naoružanje i opremu oružanih sastava iz tačke 1. ove naredbe odmah predati najbližim jedinicama i ustanovama Jugoslavenske narodne armije«, a »izvršavanje ove naredbe obezbeđivaće jedinice i ustanove Jugoslavenske narodne armije koje odredi savezni sekretar za narodnu odbranu«, na koju se Jugoslavenska narodna armija (JNA) pozvala kada je, neposredno nakon toga, započela razoružavati teritorijalnu obranu Socijalističkih republika Hrvatske i Slovenije.31

Propis NN 133/2002
• – U istočnom dijelu Republike Hrvatske, Nacionalno vijeće srpskog naroda Slavonije, Baranje i Zapadnog Srema, pozivajući se na »svoje pravo na samoopredeljenje, koje uključuje i pravo na otcepljenje i na prisajedinjenje matičnoj državi srpskog naroda«, donijelo je 26. veljače 1991. Deklaraciju o suverenoj autonomiji Srpskog naroda Slavonije, Baranje i Zapadnog Srema 32. U točki 10. Deklaracije izrijekom je utvrđeno da »suverena srpska autonomija Slavonije, Baranje i Zapadnog Srema postoji i deluje u sastavu sadašnje Republike Hrvatske samo pod uslovom da Jugoslavija postoji kao savezna država. Ukoliko takva Jugoslavija prestane da postoji ili se preobrazi u skup samostalnih država, ova autonomija nastaviće da postoji kao dio matične države srpskog naroda.«.

Propis NN 133/2002 • – Istodobno, Srpsko nacionalno vijeće i Izvršno vijeće Srpske Autonomne Oblasti Krajine donosi 28. veljače 1991. Rezoluciju u razdruživanju R. Hrvatske i SAO Krajine33. U preambuli Rezolucije ističe se da je »srpski narod na svom istorijskom i etničkom teritoriju, koji se nalazi u okviru administrativnih granica Hrvatske, konstituisao Srpsku Autonomnu Oblast Krajinu kao svoju teritorijalno-političku autonomiju«, dok se u točki 2. utvrđuje da »SAO Krajina ostaje u državi Jugoslaviji, odnosno u zajedničkoj državi sa Republikom Srbijom i Crnom Gorom, kao i sa srpskim narodom u Republici Bosni i Hercegovini i ostalim narodima u republikama koje prihvaćaju zajedničku državu«. Prema utvrđenju sadržanom u točki 5., ta rezolucija »predstavlja političku volju i želju srpskog naroda Krajine za mirno i demokratsko razdruživanje srpskog i hrvatskog naroda, odnosno Republike Hrvatske i SAO Krajine, kao dijela jugoslavenske države.«.
Propis NN 133/2002 • – Pozivajući se na Rezoluciju o razdruživanju od 28. veljače 1991. i Stutut SAO Krajine od 21. prosinca 1990., Skupština općine Knin »u funkciji dijela Skupštine SAO Krajine«, donosi 18. ožujka 1991. Odluku o odvajanju od Republike Hrvatske34, u kojoj se određuje da se općina Knin »potpuno i trajno izdvaja iz sastava Republike Hrvatske«, te da »sa svojim cjelokupnim teritorijem ostaje u sastavu jugoslavenske federacije i to kao dio SAO Krajine, koja je konstitutivni dio Federacije«. Na istom zasjedanju donose se i Statutarna odluka o promjeni Statuta SAO Krajine35, kojom se iz dotadašnjeg teksta Statuta brišu riječi »Ustav Republike Hrvatske« u svim padežima, riječi »Republika Hrvatska« zamjenjuju se riječju »Federacija«, a riječi »Sabor Republike Hrvatske« riječima »Skupština Federacije« u odgovarajućim padežima, te Odluka o primjeni zakona i drugih propisa na području Srpske Autonomne Oblasti Krajina 36, u kojoj se određuje da će se na teritoriju SAO Krajine primjenjivati savezni propisi i propisi SAO Krajine, a propisi Republike Hrvatske primjenjuju se kao pravna pravila »i to samo ako nisu u suprotnosti sa saveznim propisima i Statutom SAO Krajine«.
Propis NN 133/2002 • Istog dana donosi se i Odluka o pripajanju Opštini Knin mjesnih zajednica sa područja opština Drniš, Sinj i Šibenik37, uz utvrđenje da se mjesne zajednice Miočić, Biočić, Štikovo, Tepljuh, Bobodol (općina Drniš), mjesna zajednica Otišić (općina Sinj), te mjesne zajednice Međare, Cicvare, Žažvić, dio mjesne zajednice Skradinsko polje – zaseok Pavasovići, Bratiškovci, Gorica, Gračac, Ždrapanj, Plastovo, Velika Glava, Čista Mala, Sonkovići, Raskršće, Dragišići i Bribir (općina Šibenik) pripajaju općini Knin »i čine područje općine Knin«.
Propis NN 133/2002 • Odluke o odvajanju od Republike Hrvatske donose 18. ožujka 1991. općine Donji Lapac i Gračac, uz utvrđenje da se konačno i trajno izdvajaju iz sastava Republike Hrvatske i da sa svojim cjelokupnim teritorijem ostaju u sastavu jugoslavenske federacije i kao dio SAO Krajine njen su konstitutivni dio.38
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 133/2002 • 2. Razdoblje donošenja tzv. Ustavnog zakona SAO Krajine i tzv. Ustavnog zakona Srpske oblasti Slavonija, Baranja i Zapadni Srem (svibanj – prosinac 1991.)
Propis NN 133/2002 • – Druga sjednica Skupštine SAO Krajine sazvana je za 16. svibnja 1991., radi razmatranja »izvještaja centralne komisije o referendumu sprovedenom za područje SAO Krajina« (točka 1. dnevnog reda) i »donošenja odluke o prisajedinjenju SAO Krajine Republici Srbiji i da ostane u Jugoslaviji sa Srbijom, Crnom Gorom i drugima koji žele da očuvaju Jugoslaviju (točka 2. dnevnog reda).39
Propis NN 133/2002 • – Skupština SAO Krajine donosi 29. svibnja 1991. Odluku o proglašenju Statuta Srpske Autonomne Oblasti Krajine Ustavnim zakonom Srpske Autonomne oblasti Krajine40, izglasava njegove izmjene i dopune te istodobno utvrđuje novi integralni tekst Ustavnog zakona Srpske Autonomne oblasti Krajina 41. U članku 1. Ustavnog zakona, SAO Krajina se definira kao oblik »političko-teritorijalne autonomije u sastavu federativne Jugoslavije« (za razliku od određenja sadržanog u Statutu SAO Krajine od 21. prosinca 1990., u kojem je bilo određeno da se SAO Krajina nalazi u sastavu Republike Hrvatske – op.), a »uspostavlja se radi ostvarivanja nacionalne ravnopravnosti kao kulturne i istorijske osobenosti srpskog naroda nastanjenog na području istorijskih teritorija Dalmatinske i Vojne Krajine koje se nalaze u okviru federativne Jugoslavije«. Sukladno tome, u članku 10. stavku 3. Ustavnog zakona određuje se da »skupština Oblasti može Skupštini Federacije podnositi prijedloge zakona i drugih akata«.
Propis NN 133/2002 • Na istom zasjedanju donose se i Zakon o Vladi Srpske Autonomne oblasti Krajina, Zakon o ministarstvima Srpske Autonomne oblasti Krajina, Zakon o organima uprave Srpske Autonomne oblasti Krajina, Zakon o sudovima Srpske Autonomne oblasti Krajina i Zakon o primjeni pravnih propisa Republike Srbije na teritoriji Srpske Autonomne oblasti Krajine.42
Propis NN 133/2002 • U Zakonu o primjeni pravnih propisa Republike Srbije na teritoriji Srpske Autonomne Oblasti Krajine izrijekom se određuje da se u SAO Krajini primjenjuju »zakoni i ostali propisi Republike Srbije za oblasti za koje ne postoje propisi Srpske Autonomne Oblasti Krajine«, o čemu »odluku donosi vlada SAO Krajine ili pojedina ministarstva Vlade kada zakonska materija spada u njihovu nadležnost«.
Propis NN 133/2002 • Na istoj Skupštini SAO Krajine 29. svibnja 1991. donosi se i Odluka o formiranju jedinica za specijalne namjene MUP-a Srpske Autonomne Oblasti Krajine pod nazivom »Milicija Krajine« koje se stavljaju u nadležnost Ministarstva odbrane43, u kojoj se određuje da je zadaća žMilicije Krajinež »odbrana teritorijalnog integriteta Srpske Autonomne Oblasti Krajine, obezbjeđenje vitalnih objekata, oblasnih institucija i drugih zadataka iz domena unutrašnjih poslova«.
Propis NN 133/2002 • – Na temelju Zakona o primjeni pravnih propisa Republike Srbije na teritoriji Srpske Autonomne Oblasti Krajine od 29. svibnja 1991., Vlada SAO Krajine donijela je niz odluka o primjeni pojedinih zakona Republike Srbije na području SAO Krajine (Odluka o primjeni Zakona o unutrašnjim poslovima Republike Srbije na teritoriji Srpske autonomne oblasti Krajine44, Odluka o primjeni Zakona o zdravstvenoj zaštiti Republike Srbije na teritoriji Srpske autonomne oblasti Krajine45, itd.).
Propis NN 133/2002 • Odlukama o preuzimanju zakona Republike Srbije izvorno se uređivao i položaj pojedinih tijela SAO Krajine. Tako predsjednik Vlade i ministar obrane SAO Krajine donosi 11. srpnja 1991. Naredbu o mobilizaciji svih štabova i jedinica Teritorijalne odbrane na teritoriju Srpske Autonomne Oblasti Krajine46, koja je stupila na snagu istog dana, a 1. kolovoza 1991. donosi se Odluka o primjeni Zakona o odbrani Republike Srbije na teritoriji Srpske Autonomne Oblasti Krajine47, u kojoj se određuje da »Teritorijalna odbrana i jedinice za posebne namjene Ministarstva unutrašnjih poslova Krajine sačinjavaju oružane snage Srpske autonomne oblasti Krajine«.
Propis NN 133/2002 • Tim su se odlukama uređivala i pojedina druga pitanja, od uređivanja statusa političkih stranaka do nastavnih planova i programa u SAO Krajini. U članku 5. Odluke o primjeni Zakona o političkim organizacijama Republike Srbije na teritoriji Srpske Autonomne Oblasti Krajine48 bilo je propisano da »politička organizacija koja je upisana u registar političkih organizacija kod Saveznog sekretarijata za upravu i pravosuđe, na osnovu rješenja o registraciji, može se upisati u registar političkih organizacija na teritoriju Srpske autonomne oblasti Krajine«. Odlukom o korištenju nastavnih planova, programa, udžbenika i literature za učenike osnovne i srednje škole u školskoj 1991/1992 godini na teritoriju Srpske Autonomne Oblasti Krajina 49 bilo je određeno da se u toj školskoj godini »nastavni planovi, programi, udžbenici i literatura u osnovnoj školi i u prvom razredu srednje škole koriste po programu Republike Srbije«, a da se »u 2., 3. i 4. razredu srednje škole iz predmeta srpsko-hrvatskog jezika, istorije i geografije koriste udžbenici Republike Srbije, a iz ostalih predmeta preuzimaju se udžbenici započeti po programu Republike Hrvatske«.
Propis NN 133/2002 • – Velika Narodna Skupština Srba iz Slavonije, Baranje i zapadnog Srema, na zasjedanju održanom u Borovom Selu 25. lipnja 1991., donosi Odluku o položaju srpskog naroda iz Slavonije, Baranje i Zapadnog Srema u jugoslavenskoj državnoj zajednici50, u kojoj se ističe da »danom otcjepljenja odnosno razdruživanja Hrvatske, srpski narod i dijelovi drugih naroda i nacionalnih manjina koji žive na teritoriji Slavonije, Baranje i Zapadnog Srema ostaju u zajedničkoj državi srpskog naroda i drugih jugoslavenskih naroda koji se opredijele za takvu državnu zajednicu«, te da ta odluka »stupa na snagu danom otcjepljenja, odnosno razdruživanja Hrvatske od Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije«.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 41/08, Broj 60/99, Broj 116/07, Broj 112/04, Broj 35/04, Broj 12/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled