PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2002-11-133-2145 NN 133/2002

• – Sredinom 1991. godine započinje i pojačana normativna aktivnost lokalnih (općinskih) vlasti. Izvršni savet Općine Beli Manastir donosi 1. rujna 1991. Odluku o prestanku važenja zakonskih propisa Republike Hrvatske na području Opštine Beli Manastir51, i Odluku o važenju saveznih propisa i Ustava SFRJ, te primeni Ustava i zakona Republike Srbije kao pravnog pravila na području Opštine Beli Manastir52. Na istoj sjednici donesena je i Odluka o prestanku radnog odnosa i zabrani povratka i ostanka u Baranji, svih lica koja su se nalazila u neprijateljskim snagama i lica koja su im pomagala, kao i članovima njihove uže obitelji53. Tom se odlukom nalaže SUP-u Beli Manastir da sačini prijedlog liste »lica koja su učestvovala u neprijateljskim jedinicama na području Baranje, njihovim pomagačima, kao i članovima njihove uže porodice, a na osnovu podataka koje poseduje u svojoj službenoj evidenciji kao i na osnovu saznanja dobivenih od mesnih zajednica, preduzeća, ustanova i građana (...)«.


Stranica NN 133/2002

• – U području gospodarskih odnosa donose se brojni propisi o postupanju s nekretninama na području SAO Krajine i SO Slavonije, Baranje i Zapadnog Srema. Ministarstvo pravosuđa i uprave Vlade SAO Krajine donosi 7. kolovoza 1991. Naredbu o zabrani prenosa i knjiženja nekretnina u korist Republike Hrvatske54, kojom se propisuje da se na teritoriju SAO Krajine zabranjuje prijenos prava raspolaganja i knjiženja nekretnina u korist Republike Hrvatske. Predsjedništvo Skupštine opštine Knin donosi na sjednici održanoj 22. kolovoza 1991. Odluku o preuzimanju na raspolaganje i korištenje napuštenih poslovnih prostorija na teritoriji opštine Knin55, u kojoj se određuje da »opština Knin preuzima na raspolaganje i korištenje napuštene poslovne prostorije na teritoriji opštine Knin čiji su vlasnici ili korisnici pravna lica sa sjedištem na teritoriji Republike Hrvatske«. Na području Baranje donosi se Odluka o oduzimanju sve pokretne i nepokretne imovine poduzeća i radnji čije je sedište na području Republike Hrvatske i Republike Slovenije56, koju »preuzimaju preduzeća koja se bave takvom delatnošću, a čije je sedište na području Opštine Beli Manastir ili području AP Vojvodina«. U Odluci o uvođenju prioriteta u snabdevanju naftnim derivatima na području Opštine Beli Manastir za vreme trajanja ratnih okolnosti57 propisano je da prvi prioritet za snabdjevanje naftnim derivatima ima JNA, a nakon nje Teritorijalna obrana (TO – općinski štab, svi štabovi i jedinice).


Stranica NN 133/2002

• – Velika Narodna Skupština srpskog naroda Srpske oblasti Slavonije, Baranje i Zapadnog Srema donosi na svojoj 2. sjednici, održanoj 25. rujna 1991. u Belom Manastiru, Ustavni zakon Srpske Oblasti Slavonija, Baranja i zapadni Srem58, u kojem se ta oblast definira kao »samostalna federalna jedinica u Jugoslaviji«, te se utvrđuje njezina ravnopravnost »sa drugim federalnim jednicama i njihovim delovima koje su donele odluku da ostanu u Jugoslaviji«. U Zakonu o sprovođenju Ustavnog zakona 59, donesenom na istom zasjedanju, utvrđuje se da »na području Srpske Oblasti prestaju važiti Ustav, zakoni i drugi propisi Republike Hrvatske«, a da »do donošenja odgovarajućih propisa Srpske Oblasti, na celokupnom prostoru Srpske Oblasti deluju do sada važeći savezni propisi (...) i započinje primena svih propisa Republike Srbije, kao pravna pravila«. U tom je zakonu također određeno da »danom stupanja na snagu Ustavnog zakona na području Srpske Oblasti prestaju sa radom svi organi državne vlasti, organi lokalne samouprave i drugi organi i organizacije Republike Hrvatske«, te da »svi stanovnici Srpske oblasti, danom stupanja na snagu Ustavnog zakona, gube državljanstvo Republike Hrvatske i zadržavaju državljanstvo Jugoslavije.«.


Stranica NN 133/2002

• – Velika Narodna Skupština srpskog naroda Srpske oblasti Slavonije, Baranje i Zapadnog Srema donosi na svojoj 3. sjednici, održanoj 10. listopada 1991. u Belom Manastiru, Odluku o pripajanju teritorijalne odbrane Srpske Oblasti Slavonija, Baranja i Zapadni Srem oružanim snagama SFRJ60, u kojoj se određuje da se »teritorijalna odbrana Srpske Oblasti Slavonija, Baranja i Zapadni Srem pripaja oružanim snagama SFRJ i postaje njen sastavni deo«, te se »ovlašćuje vlada Srpske Oblasti Slavonija, Baranja i Zapadni Srem da u dogovoru sa Saveznim sekretarijatom Narodne odbrane preduzme sve mere u cilju realizacije ove Odluke«.


Internet NN 133/2002
• Vlada SAO Krajine donosi 30. studenoga 1991. Zakon o obrani61, u kojem se izrijekom određuje da »Teritorijalna odbrana u SAO Krajini, kao dio jedinstvenih oružanih snaga Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije, štiti suverenitet, teritorijalnu cjelokupnost i ustavnim zakonom utvrđeno društveno uređenje Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije i SAO Krajine« (članak 31. stavak 1.). U članku 35. propisuje se da »za svoj rad, borbenu gotovost i upotrebu i rukovođenje i komandovanje teritorijalnom odbranom, komandant teritorijalne odbrane koji rukovodi jedinstvenom komandom za jedinice Jugoslavenske narodne armije i jedinice teritorijalne odbrane u izvršavanju zajedničkog borbenog zadatka, odgovoran je i pretpostavljenom komandantu teritorijalne odbrane«, te se u članku 38. izrijekom navode tijela nadležna za utvrđivanje brojnog rasporeda vojnih obveznika »u skladu sa brojnim rasporedom za potrebe Jugoslavenske narodne armije«.

Propis NN 133/2002
• – Velika Narodna Skupština Srpske Oblasti Slavonija, Baranja i Zapadni Srem, na izvanrednom zasjedanju, održanom u Belom Manastiru 24. listopada 1991., a nakon održanog »konsultativnog sastanka na kojem su u Predsedništvu Jugoslavije učestvovali predstavnici: Republike Srbije, Republike Crne Gore, SAO Krajine, SO Slavonije, Baranje i Zapadnog Srema, SAO Istočne Hercegovine, SAO Romanije, srpskog naroda iz Bosne i Hercegovine, saveznih organa i uglednih pojedinaca«, donijela je posebne Zaključke62, u kojima »zahteva od Skupštine i Vlade Republike Srbije da preduzmu mere da se u roku od četrdeset osam sati sa posla otpuste i mobilišu svi muškarci (u starosnom dobu od 20 do 55 godina) sposobni za borbu, a izbegli sa ratom zahvaćenih područja«, te »nalaže Vladi SO Slavonija, Baranja i Zapadni Srem da nastavi sa naporima za iznalaženje mirnog rešenja državno-političke krize u Jugoslaviji, s tim da ni u jednoj varijanti ne može prihvatiti ostanak Srpske Oblasti Slavonije, Baranje i Zapadnog Srema u okviru Hrvatske«. U točki 5. Zaključaka, Velika Narodna Skupština SO Slavonija, Baranja i Zapadni Srem »usvaja Deklaraciju o ujedinjenju sa SAO Krajinom i Bosanskom Krajinom«.

Propis NN 133/2002 • – Na petom redovnom zasjedanju održanom 22. studenoga 1991., Velika Narodna Skupština Srpske Oblasti Slavonija, Baranja i Zapadni Srem donijela je Zakon o privremenoj teritorijalnoj organizaciji Srpske Oblasti Slavonija, Baranja i Zapadni Srem i privremenoj lokalnoj upravi, u kojem je bilo propisano da »u Srpskoj Oblasti do regulisanja teritorijalnog razgraničenja sa Republikom Hrvatskom« teritorij općina čine općine Vukovar, Beli Manastir, Vinkovci, Dalj i Osijek s privremenim sjedištem u Tenji. Prema tom zakonu, područje općine Vukovar obuhvaćalo je ukupno 33 taksativno navedena naseljena mjesta (gradova, sela i zaselaka), uključujući Grad Vukovar, područje općine Beli Manastir obuhvaćalo je ukupno 38 naseljenih mjesta, područje općine Vinkovci obuhvaćalo je 41 naseljeno mjesto, uključujući Grad Vinkovce, područje općine Dalj obuhvaćalo je ukupno 6 naseljenih mjesta, a područje općine Osijek s privremenim sjedištem u Tenji obuhvaćalo je ukupno 26 naseljenih mjesta, uključujući cjelokupno područje Grada Osijeka.
Propis NN 133/2002 • 3. Razdoblje osnivanja tzv. Republike Srpske Krajine na području Republike Hrvatske (prosinac 1991. – kolovoz 1995.)
Propis NN 133/2002 • – »Srpske autonomne oblasti« i »srpske oblasti« ujedinjuju se 19. prosinca 1991. u tzv. »Republiku Srpsku Krajinu« (RSK).
Propis NN 133/2002 • Skupština SAO Krajine, Velika Narodna Skupština Srpske Oblasti Slavonija, Baranja i Zapadni Srem i Skupština Srpske Autonomne Oblasti Zapadna Slavonija donose 19. prosinca 1991. Ustav Republike Srpske Krajine63. Republika Srpska Krajina u članku 1. Ustava definira se kao »nacionalna država srpskog naroda i država svih građana koji u njoj žive«, dok se Amandmanom I. na Ustav Republike Srpske Krajine64 određuje da »teritoriju Republike Srpske Krajine čine srpske oblasti: Krajina, Slavonija, Baranja, Zapadni Srem i Zapadna Slavonija«. Prema članku 49. Ustava, »niko nema pravo da prizna ili potpiše kapitulaciju, niti da prihvati ili prizna okupaciju Republike Srpske Krajine ili bilo kojeg njenog dela«, a »izdaja Republike Srpske Krajine je zločin prema narodu i kažnjava se kao teško krivično djelo«. U članku 123. Ustava izrijekom je propisano da će RSK »sa drugim dijelovima srpskog naroda na teritoriji Jugoslavije i njenim državama i dalje graditi čvrste državne veze sve u cilju stvaranja zajedničke države srpskog naroda«.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 133/2002 • – Na temelju Ustava Republike Srpske Krajine, Skupština RSK na sjednici održanoj 21. ožujka 1992. donosi niz novih zakona kojima se ustrojava sustav vlasti (Zakon o Vladi Republike Srpske Krajine, Zakon o ministarstvima, Zakon o državnoj upravi, Zakon o teritorijalnoj organizaciji Republike Srpske Krajine i lokalnoj upravi, Zakon o pečatu državnih i drugih organa, Zakon o službenoj upotrebi jezika i pisma, Zakon o javnom informisanju, Krivični zakon Republike Srpske Krajine, kojim se u RSK uvodi smrtna kazna 65, itd.)66, ali i niz zakona iz područja statusnih prava građana.
Propis NN 133/2002 • Tako je u člancima 1. i 2. Zakona o državljanstvu 67 bilo propisano da »građanin Republike Srpske Krajine ima državljanstvo Republike Srpske Krajine«, te da je »državljanin Republike Srpske Krajine istovremeno i državljanin Socijalističke Fedrativne Republike Jugoslavije (SFRJ)«. U prijelaznoj odredbi članka 22. tog zakona bilo je propisano da se »državljaninom Republike Srpske Krajine smatra lice koje je upisano u evidenciju državljana SFRJ na teritoriji Republike Srpske Krajine«.
Propis NN 133/2002 • U članku 2. Zakona o ličnoj karti68 bilo je propisano da obrazac lične karte sadrži: naziv »lična karta«, utisnut grb SFRJ, natpis »Socijalistička Federativna Republika Jugoslavija« i »Republika Srpska Krajina«, dok su u članku 5. Zakona o jedinstvenom matičnom broju građana 69 brojevi registracijskog područja Republike Hrvatske (30-39) zamijenjeni brojevima 61 (Sjeverna Dalmacija), 62 (Banija), 63 (Zapadna Slavonija), 64 (Istočna Slavonija i Zapadni Srijem), 65 (Baranja), 66 (Lika) i 67 (Kordun).
Propis NN 133/2002 • – Na temelju članka 102. Ustava RSK, u kojem je bilo propisano da »oružane snage Republike Srpske Krajine čini teritorijalna odbrana Republike Srpske Krajine«, na sjednici 21. ožujka 1992. Skupština RSK donosi i novi Zakon o odbrani70. U članku 5. tog zakona bilo je propisano sljedeće:
Propis NN 133/2002 • »Republika Srpska Krajina ima oružane snage koje su sastavni deo oružanih snaga SFRJ.
Propis NN 133/2002 • Oružane snage Republike Srpske Krajine u miru čini teritorijalna odbrana.
Propis NN 133/2002 • U slučaju neposredne ratne opasnosti i u ratu u sastav Oružanih snaga Republike Srpske Krajine uključuju se i jedinice milicije posebne namene. (...)
Propis NN 133/2002 • Pripadnik Srpske vojske Republike Srpske Krajine je svaki građanin koji sa oružjem ili na drugi način učestvuje u otporu protiv neprijatelja.«
Propis NN 133/2002 • – Srbija i Crna Gora »kao republike jednake u pravima ustanovile su novu državu pod nazivom Savezna Republika Jugoslavija (SRJ), usvajajući novi Ustav 27. travnja 1992. godine«.71
Propis NN 133/2002 • – Republika Srbija, sada kao dio Savezne Republike Jugoslavije, donosi na zasjedanju Narodne skupštine Republike Srbije, održanom 9. svibnja 1992., Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranju 72, kojim se u članku 144. stavcima 2. do 4. propisuje: »(2) Osiguraniku, odnosno licu koje je kao pripadnik oružanih snaga Jugoslavije učestvovalo u oružanim akcijama posle 17. avgusta 1990. godine, vreme provedeno u tim akcijama, kao i vreme provedeno u zarobljeništvu, računa se u posebni staž u dvostrukom trajanju. (3) Osiguraniku, odnosno licu iz stava 2. ovog člana u posebni staž u dvostrukom trajanju računa se i vreme provedeno na lečenju u medicinskoj rehabilitaciji usled bolesti ili povreda zadobijenih u oružanim akcijama i zarobljeništvu. (4) Sredstva za prava iz st. 1. do 3. ovog člana obezbeđuje Republika.«
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 13/04, Broj 136/03, Broj 107/07, Broj 66/08, Broj 95/98, Broj 171/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled