PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1995-12-109-1804 NN 109/1995

• Odatle slijedi da se kontrola ustavnosti i zakonitosti može odnositi samo na zakone, odnosno "druge propise", a to znači na akte koji imaju opći (opći normativni) značaj. Zaključci Vlade po svom su sadržaju deklaratorne naravi. Oni se tiču same Vlade i služe kao prejudicijelni temelj za donošenje Odluka. Zaključcima se ne odlučuje o pitanjima za koje je Vlada izričito zakonom ovlaštena (o "glavnom" pitanju) - ona je ovlašt


Propis NN 109/1995

• Stoga se Zaključke ne može smatrati propisom (općim normativnim aktom) i njihova se legalnost ne može osporavati putem apstraktne kontrole zakonitosti.


Propis NN 109/1995

• Slijedi da se Zaključci Vlade ne mogu osporavati u postupku (apstraktne) kontrole zakonitosti te su stoga prijedlozi, u tom dijelu, nedopušteni.


Propis NN 109/1995

• No, iz sadržaja podnesaka kojima podnositelji traže ocjenu zakonitosti Zaključaka Vlade, proizlazi da se podnositelji protive ponovnom sazivanju konstituirajućih sjednica predstavničkih tijela obrazlažući to gledištem da su ta tijela valjano konstituir


Propis NN 109/1995
• Osporene Odluke Vlade o sazivanju konstituirajućih sjednica Županijske i Gradske skupštine, po svom donositelju i sadržaju jesu "drugi propisi" u smislu odredbe iz alineje 2. članka 125. Ustava Republike Hrvatske, pa se njihova legalnost može osporavat

Propis NN 109/1995
• Osporavajući Odluke Vlade o ponovnom sazivanju konstituirajućih sjednica predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave, mogu se osporavati i oni njeni sastojci na kojima se Odluke zasnivaju, pa tako i stajališta koja imaju prejudicijelno z

Propis NN 109/1995 • Kad je Vlada donosila Odluke o (ponovnom) sazivanju konstituirajućih sjednica predstavničkih tijela Grada Zagreba i Zagrebačke županije (za 2. siječnja 1996.), ona je - u skladu sa svojim shvaćanjem uloge sazivača po citiranom propisu - ne samo mogla, Pri tome nije od važnosti što su odluke o tim prejudicijelnim pitanjima donesene u formi posebnih Zaključaka u smislu odredbe iz stavka 5. članka 23. Zakona o Vladi Republike Hrvatske - one su mogle biti sadržane u obrazloženju Odluka o sazivanju predstav Opće je pravilo - koje vrijedi i u ovom slučaju - da su predmet osporavanja akti koje je određeno tijelo državne vlasti donijelo o "glavnom" pitanju, tj. o pitanju za koje postoji (ili se tvrdi da postoji) njegova zakonom određena nadležnost. Nisu samosta
Propis NN 109/1995 • U prosudbi ovlaštenja i dužnosti sudionika u postupku konstituiranja predstavničkih tijela lokalne samouprave i uprave treba poći od postavke da su svi oni dužni, u najvećoj mogućoj mjeri, djelovati tako da se ta tijela što prije konstituiraju i osposo
Propis NN 109/1995 • Odredbu članka 7. citiranog zakona treba tumačiti u širem kontekstu, u skladu s ciljevima kojima teži ova odredba, a ne u uskom jezičkom (gramatičkom) smislu. Smisao je norme da Vlada vodi opću brigu da se predstavničko tijelo konstituira i osposobi za
Propis NN 109/1995 • Takvo tumačenje citirane zakonske odredbe uključuje određenu brigu i nadzor Vlade nad predstavničkim tijelom lokalne jedinice samouprave i uprave u stadiju njegovog konstituiranja. Svrha je takvog nadzora, ne samo briga za valjano konstituiranje, već p
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 109/1995 • Rok od 30 dana po objavi izbornih rezultata, u kojem j Vlada dužna sazvati prvu sjednicu skupštine, nije prekluzivan pa Vlada može, u slučaju potrebe, prvu (konstituirajuću) sjednicu sazvati i nakon njegovog proteka.
Propis NN 109/1995 • Prema opisanim tumačenjima odredaba o ovlastima Vlade glede konstituiranja predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave, nisu bile ispunjene pretpostavke za postupanje Vlade ni po odredbama članka 15. Zakona o Vladi Republike Hrvatske, ni Iz ovih izlaganja slijedi da je Vlada bila ovlaštena donije sporne Odluke.
Propis NN 109/1995 • Dio navoda podnijetih prijedloga, u svezi je s tvrdnjom predlagatelja da Privremeni poslovnik Gradske skupštine Grad Zagreba ("Službeni glasnik", broj 9/1993), nije bio na snazi dana 2. prosinca 1995. te se nije mogla primijeniti ni njegova odredba čla
Propis NN 109/1995 • Na temelju odredbe članka 7. stavak 1. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave, Vlada Republike Hrvatske je, na sjednici održanoj dana 23. studenoga 1995. donijela Odluku kojom sa
Propis NN 109/1995 • Odredba navedenog članka je propis koji Vladi Republike Hrvatske daje ovlast, ali istodobno i obvezu, na sazivanje prve sjednice Skupštine Grada Zagreba.
Propis NN 109/1995 • Stoga je takva odredba, po svom značenju, više od same ovlasti i obveze na poziv novoizabranim članovima Skupštine i pristup prvoj sjednici Skupštine, budući da u sebi sadrži i obvezu Vlade da se brine da se novoizabrani članovi Skupštine konstituiraju
Propis NN 109/1995 • S tim u svezi, dio navoda predlagatelja iskazan kroz tvrdnju da su predlagatelji (dakle, novoizabrani članovi Skupštine), a temelju navedene odredbe članka 14. Zakona imali pravo, na poziv Vlade, sastati se na prvoj sjednici i tek tada donijeti poslovn
Propis NN 109/1995 • Temeljem navedene zakonske odredbe, novoizabrani članovi Skupštine ne samo da imaju pravo, već imaju i obvezu, na poziv Vlade sastati se na prvoj sjednici.
Propis NN 109/1995 • Medutim, dio tvrdnje predlagatelja o pravu novoizabranih članova Skupštine da se sastanu na prvoj sjednici i tada donesu poslovnik, tako kako je iznijet u prijedlogu, nije utemeljen zakonskim odredbama.
Propis NN 109/1995 • U trenutku sastajanja novoizabranih članova Skupštine, dana 2. prosinca 1995., Gradska skupština, kao tijelo Grada Zagreba određeno člankom 12. Zakona o Gradu Zagrebu, još ne postoji jer nije konstituirana. Upravo radi konstituiranja Gradske skupštine,
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 56/03, Broj 33/95, Broj 154/04, Broj 6/91, Broj 48/92, Broj 123/06


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled