PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2001-03-24-455 NN 24/2001

• Osporena Odluka (članci 1., 2. i 3.) je donesena 6. ožujka 1995., dok je 22. srpnja 1997. donesena Odluka o nadopuni Odluke o obvezatnom tipu kioska (»Službene novine« Županije primorsko-goranske, broj 17/97), kojom je osporenoj Odluci dodan citirani članak 1a.


Stranica NN 24/2001

• 4. Sukladno odredbi članka 40. u svezi s člankom 24. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99, nastavno: Ustavni zakon), prijedlog s ostalom relevantnom dokumentacijom dostavljen je Ministarstvu zaštite okoliša i prostornog uređenja radi očitovanja na navode predlagatelja.


Stranica NN 24/2001

• U mišljenju od 7. veljače 2001. godine ovo Ministarstvo je ukazalo na zakonske odredbe prema kojima je za postavljanje kioska i druge građevine gotove konstrukcije do 12 m2 građevinske (bruto) površine potrebno pribaviti lokacijsku dozvolu prema posebnom propisu, a to je u ovom slučaju Zakon o prostornom uređenju (»Narodne novine«, broj 30/94, 68/98 i 61/00). U odnosu na određenje pojma »kiosk«, Ministarstvo je navelo da je to samostalni objekt proizveden kao montažni objekt specifične i određene namjene davanja usluga bez pristupa primalaca usluga u takav objekt.


Stranica NN 24/2001

• Na poseban upit Suda glede proizvođača osporenog tipa kioska, Ministarstvo je navelo da prema raspoloživim podacima, proizvođač kioska tipa »TIBO« je »Treći maj« iz Rijeke, dok je kiosk tipa »EUROMODUL« proizveden u tvrtki »Euromodul« iz Rijeke. Također postoje podaci da se više tvrtki bavi proizvodnjom kioska, kao npr. »TOP« – Tvornica olovnih proizvoda iz Kerestinca, što znači da se izborom tipa kioska odabire proizvođač toga proizvoda.


Internet NN 24/2001
• Ministarstvo je zaključno navelo da se u konkretnom slučaju ne radi o univerzalnom tipu kioska te da svaki proizvođač koji se bavi proizvodnjom kioska može imati svoj tip kioska s time da se pridržava normi za izradu kioska, tj. da je to objekt montažnog karaktera izrađen od materijala koji se može montirati na određenu površinu zemljišta.

Propis NN 24/2001
• 5. Osporenu Odluku donijelo je Općinsko poglavarstvo Općine Kostrena na temelju članka 55. Statuta Općine Kostrena (»Službene novine« Županije primorsko-goranske, broj 14/93 i 11/97), kojim je pobliže utvrđen djelokrug tog Poglavarstva.

Propis NN 24/2001 • Prema članku 7. stavku 2. općih odredbi Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi (»Narodne novine«, broj 90/92, 94/93 i 117/93), statutom općine, a u skladu sa zakonom, podrobnije se uređuje samoupravni djelokrug općine, utvrđuje njeno ustrojstvo, ovlaštenja i način rada tijela općine. Uređujući samoupravni djelokrug općine, istim Zakonom je u članku 12. određeno da je općina samostalna u odlučivanju u poslovima iz svog samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom i tim Zakonom.
Propis NN 24/2001 • Člankom 13. tog Zakona utvrđen je samoupravni djelokrug općine, prema kojem općina, pored ostalog, obavlja i ove poslove: »1. osigurava uvjete za razvitak gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od važnosti za područje općine, 2. osigurava uvjete za uređenje prostora i urbanističko planiranje te zaštitu čovjekovog okoliša, ako posebnim zakonom nije drugačije određeno.«
Propis NN 24/2001 • 6. Razmatrajući odredbe osporene Odluke, navode predlagatelja, navode donositelja osporene Odluke te Ministarstva zaštite okoliša i prostornog uređenja, kao i mjerodavne pravne norme, Ustavni sud je utvrdio da osporeni akt nije u suglasju sa zakonom i Ustavom Republike Hrvatske.
Propis NN 24/2001 • 7. Poduzetnička i tržišna sloboda su temelji gospodarskog ustroja Republike Hrvatske (članak 49. stavak 1. Ustava), a ustavno jamstvo jednakog pravnog položaja svih poduzetnika na tržištu, te zabrana monopolističkog ponašanja (članak 49. stavak 2. Ustava) u funkciji su ostvarivanja tog gospodarskog sustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 24/2001 • Međutim, u ostvarivanju Ustavom zajamčenih poduzetničkih sloboda, poduzetnike, jednako kao i sve druge pravne subjekte, bilo na tržištu ili izvan njega, prije svega obvezuje ustavna norma iz članka 5. stavka 2. Ustava, prema kojoj je svatko dužan držati se Ustava i zakona i poštivati pravni poredak Republike Hrvatske.
Propis NN 24/2001 • Poduzetnička sloboda se može ograničiti kada je to propisano zakonom radi zaštite interesa i sigurnosti Republike Hrvatske, prirode, ljudskog okoliša i zdravlja ljudi (članak 50. stavak 2. Ustava), koja ustavna odredba ima svoje uporište u odredbi članka 16. Ustava, prema kojoj se slobode i prava mogu ograničiti samo zakonom da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi, te pravni poredak, javni moral i zdravlje, s time da svako ograničenje slobode ili prava mora biti razmjerno naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinom slučaju.
Propis NN 24/2001 • Stoga je ograničavanje prava slobodnog nastupanja na tržištu, kao i dovođenje pojedinih poduzetnika u nejednak položaj na tržištu, dopušteno samo u slučajevima propisanim zakonom, vodeći računa o njegovoj razmjernosti.
Propis NN 24/2001 • 8. Prema odredbama Zakona o trgovini (»Narodne novine«, broj 11/96, 101/98, 75/99 i 76/99), kiosci su prodajna mjesta na kojima se obavlja prodaja robe izvan prodavaonica ako su za takav način prodaje ispunjeni propisani uvjeti, a za prodaju robe u kioscima na određenoj lokaciji potrebno je odobrenje nadležnog tijela lokalne samouprave (članci 13. i 14.).
Propis NN 24/2001 • Na temelju članka 17. stavaka 2. i 3. Zakona o trgovini, ministar gospodarstva je donio Pravilnik o minimalnim tehničkim uvjetima za poslovne prostorije u kojima se obavlja trgovina i posredovanje u trgovini i uvjetima za prodaju robe izvan prostorija (»Narodne novine«, broj 37/98).
Propis NN 24/2001 • Odredbama članka 66. tog Pravilnika određeno je da je kiosk prostorija u kojoj se prodaja robe na malo obavlja kroz odgovarajući otvor na samom kiosku bez ulaska kupca u prodajni prostor, te su određeni tehnički uvjeti kojima takav objekt mora udovoljavati, primjerice glede visine, slobodne površine, mikroklimatskih uvjeta, konstruktivne izvedbe, uvjeta toplinske zaštite, dok je člankom 67. Pravilnika propisana oprema kioska za prodaju pojedinih vrsta roba (kruh, pecivo, meso, riba, mesni i mliječni proizvodi), kao i obveza osiguravanja pomoćnih prostorija za sanitarne i higijenske potrebe zaposlenog osoblja.
Propis NN 24/2001 • 9. Sukladno navedenim ustavnim i zakonskim odredbama, ocijenjeno je da Općina Kostrena nije imala pravo odrediti obvezatni tip kioska koji se može postaviti u njenom obalnom pojasu na način kako je to učinjeno osporenom Odlukom.
Propis NN 24/2001 • Propisivanjem određenog tipa kioska obvezatnim, u kojem se prepoznaje i njegov proizvođač, izravno se pogoduje prije svega proizvođaču takvog tipa kioska, kao i onim poduzetnicima koji svoju djelatnost obavljaju upravo u tim kioscima, čime se stvara nejednakost na tržištu prema drugim proizvođačima kioska.
Propis NN 24/2001 • Zbog toga su odredba članka 1. osporene Odluke, kojom je propisana obveza postavljanja kioska isključivo tipa »TIBO« i »EUROMODUL« u obalnom pojasu Općine Kostrena, te članka 1a. iste Odluke, kojom se u ostalom dijelu područja Općine Kostrena preporuča postava isto takvih tipova kioska, nezakonita i neustavna.
Propis NN 24/2001 • Naime, općina, u okvirima propisanim zakonom, nema pravo određivanja obvezatnog tipa kioska konkretnog proizvođača, ali ima pravo propisati sve elemente koji određuju izgled kioska (uključujući oblik i boju), a koje mora zadovoljiti svaki proizvođač koji izrađuje kiosk za područje Općine Kostrena.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 80/99, Broj 51/01, Broj 39/08, Broj 75/98, Broj 6/04, Broj 37/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled