PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2001-07-67-1110 NN 67/2001

• Ova Naredba stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.


Stranica NN 67/2001

• Na osnovi članka 16. i 17., a u svezi s člankom 104. Zakona o zdravstvenom osiguranju (»Narodne novine« broj 1/97. - pročišćeni tekst, 109/97., 13/98., 88/98., 10/99., 34/99., 69/00. i 59/01.) i članka 14. točke 10. Statuta Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (»Narodne novine" broj 1/94.«), Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje na 22. sjednici održanoj 18. srpnja 2001. godine donijelo je


Stranica NN 67/2001

• Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Jasna Omejec, dopredsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Mario Kos, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, rješavajući o prijedlogu Udruge hrvatskih sudaca koju zastupa predsjednik Vladimir Gredelj, za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj dana 12. srpnja 2001. godine, donio je


Stranica NN 67/2001

• Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 36. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sudovima (»Narodne novine«, broj 129/2000) u dijelu koji se odnosi na odredbe stavaka 2. i 3. novog članka 73.c, kojima se dopunjavaju odredbe Zakona o sudovima (»Narodne novine«, broj 3/94, 100/96, 115/97, 131/97), te se


Internet NN 67/2001
• – odredba članka 73.c stavka 2. u dijelu koji glasi: »a iznimno i osoba koja ne obnaša sudačku dužnost uz uvjet da je istaknuti pravnik koji ispunjava uvjete za suca toga suda«.

Propis NN 67/2001
• Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredaba Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sudovima:

Propis NN 67/2001 • – članka 18. (kojim se mijenja članak 30. stavak 3. Zakona o sudovima),
Propis NN 67/2001 • – članka 19. (u dijelu u kojem se Zakon o sudovima dopunjava novim člankom 31.n stavkom 1. alinejom 1.),
Propis NN 67/2001 • – članka 20. (kojim se Zakon o sudovima dopunjava novim člankom 32.a),
Propis NN 67/2001 • – članka 28. (kojim se mijenja članak 52. Zakona o sudovima),
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 67/2001 • – članka 29. (kojim se mijenja članak 53. Zakona o sudovima),
Propis NN 67/2001 • – članka 30. (kojim se mijenja članak 54. Zakona o sudovima),
Propis NN 67/2001 • – članka 36. (kojim se Zakon o sudovima nadopunjava novim člancima 73.a stavkom 3., 73.c stavcima 4. i 5., 73.d stavkom 1. i 73.i stavkom 2.).
Propis NN 67/2001 • 1. Udruga hrvatskih sudaca (u daljnjem tekstu: predlagateljica), podnijela je Ustavnom sudu Republike Hrvatske prijed-log za ocjenu suglasnosti s Ustavom pojedinih odredaba članaka 18., 19., 20., 28., 29., 30., 36. i 44. stavka 1. Zakona o izmjena-ma i dopunama Zakona o sudovima (»Narodne novine«, broj 129/2000; u daljnjem tekstu: ZidZS), kojim se mijenjaju ili dopunjuju pojedine odredbe Zakona o sudovima (»Narodne novine«, broj 3/94, 100/96, 115/97, 131/97; u daljnjem tekstu: ZS).
Propis NN 67/2001 • Stajališta i ocjene Ustavnog suda o suglasnosti pojedinih osporenih zakonskih odredaba s Ustavom navode se pod brojčanom oznakom članaka pod kojima se one vode u osporenom ZidZS-u.
Propis NN 67/2001 • 2. Predlagateljica osporava ustavnost članka 18. ZidZS-a kojim se propisuje da je pravno shvaćanje prihvaćeno na sjednici sudskog odjela Vrhovnog suda Republike Hrvatske i Upravnog suda Republike Hrvatske obvezatno za sva vijeća tog odjela.
Propis NN 67/2001 • Navedeni članak osporava se sa stajališta odredbe članka 117. stavka 3. Ustava prema kojoj sudovi sude na temelju Ustava i zakona. Predlagateljica smatra da je propisivanjem obveznosti pravnih shvaćanja sudova institut pravnog shvaćanja, suprotno Ustavu, promoviran u temelj suđenja što mi nije smisao i svrha, te da se učinak pravnog shvaćanja može osigurati jedino autoritetom uvjerljivosti argumentacije i juridičnom konzistentnošću usvojenog stajališta.
Propis NN 67/2001 • 3. Predlagateljica osporava ustavnost dijela članka 19. ZidZS-a koji se odnosi na novi članak 31.n stavak 1. alineju 1. U tom se članku osporava dio odredbe koji propisuje da član sudačkog vijeća prestaje obnašati svoju dužnost prije isteka mandata ako to sam zatraži (ostali razlozi za prestanak obnašanja dužnosti člana sudačkog vijeća se ne osporavaju).
Propis NN 67/2001 • Odredba se u navedenom dijelu osporava sa stajališta načela vladavine prava, propisanog člankom 3. Ustava, te načela samostalnosti i neovisnosti sudbene vlasti, propisanog člankom 117. stavka 2. Ustava. Budući da prestanak dužnosti člana sudačkog vijeća »nastupa ope legis, dakle bez ikojeg, čak i deklaratornog akta«, to je zakonska norma čija primjena nije ograničena bilo kakvim uvjetima i pretpostavkama suprotna načelu vladavine prava. S druge strane, predlagateljica ističe da sudačka samouprava i samostalnost i neovisnost sudbene vlasti nisu privilegija sudaca nego jamstvo i instrument kvalitetnog funkcioniranja pravosuđa u zaštiti prava građana i općeg pravnog poretka. Predlagateljica smatra da bi primjena ove odredbe mogla dovesti u pitanje i čak onemogućiti funkcioniranje sudačkih vijeća kao institucionalnog izraza sudačke samouprave, posebice u sudskim županijskim okruzima s manjim brojem sudaca. Smatra da je načelo vladavine prava ovdje povrijeđeno propustom zakonodavca da u Zakon ugradi »normativne osigurače« koji bi jamčili funkcioniranje sudačkih vijeća, i to sa stajališta da je sudjelovanje u radu sudačkog vijeća ne samo pravo nego i dužnost svakog suca, kao što je to izrijekom i navedeno u članku 31.f stavku 1. ZidZS-a koji propisuje da je sudjelovanje u radu sudačkog vijeća pravo, ali i dužnost svakoga suca.
Propis NN 67/2001 • 4. Osporenim člankom 20. ZidZS-a koji se odnosi na novi članak 32.a propisan je izbor predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske, koji predlagateljica smatra suprotnim načelu vladavine prava (članak 3. Ustava) i načelu samostalnosti i neovisnosti sudbene vlasti (članak 117. stavak 2. Ustava).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 146/99, Broj 103/96, Broj 84/00, Broj 117/07, Broj 103/97, Broj 18/02


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled