PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-01-7-91 NN 7/1999

• Pod entitetom "Izrael" mijenjaju se nazivi novčane jedinice, tako da tekst pod entitetom "Izrael" sada glasi:


Propis NN 7/1999

• Ove Izmjene i dopune Upute stupaju na snagu danom objave u "Narodnim novinama".


Propis NN 7/1999

• Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu predsjednik Suda Jadranko Crnić te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, u povodu prijedloga za ocjenu ustavnosti Zakona o prenošenju sredstava državnog proračuna Fondovima mirovinskog i invalidskog osiguranja te usklađivanju mirovina, na sjednici održanoj dana 23. prosinca 1998. godine, donio je sljedeće


Propis NN 7/1999

• 1. Ne prihvaćaju se prijedlozi za ocjenu ustavnosti Zakona o prenošenju sredstava državnog proračuna Fondovima mirovinskog i invalidskog osiguranja te usklađivanju mirovina ("Narodne novine", broj 102/98).


Propis NN 7/1999
• Sindikat umirovljenika Hrvatske, Zajednica udruga matica umirovljenika Hrvatske, Društvo "Hrvatski umirovljenik", Hrvatska stranka umirovljenika, Sindikat umirovljenika Hrvatske - podružnica Dubrovnik i Županijsko povjereništvo sindikata Dubrovnik, te d

Propis NN 7/1999
• Prijedlog doc. dr. Džemaludina Kalajdžisalihovića navodi da je odredba članka 1. stavka 3. osporavanog Zakona suprotna članku 3., 5. stavak 2., 14., 35. i 56. stavak 1. Ustava Republike Hrvatske. Odredba članka 2. osporavanog Zakona da je suprotna članku 1. stavak 1. i 2., članku 3., 5. stavak 2., članku 14., 16., 56. stavak 1. i 62. Ustava. Odredba članka 3. osporenog Zakona da je suprotna s odredbom članka 1. stavak 1. i 2. članka 3., 5. stavak 2., članka 14., 16., 56. stavak 1. i članka 62. Ustava.

Propis NN 7/1999 • Podnositelji prijedloga smatraju da je osporeni Zakon protuustavan osobito iz sljedećih razloga:
Propis NN 7/1999 • Vraćanjem doprinosa mirovinskim fondovima kako je navedeno u članku 1. Zakona o prenošenju, mora se vratiti i zakonom određena namjena tih doprinosa određena u članku 191. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju (dalje: ZOMIO), što osporenom odredbom nije učinjeno.
Propis NN 7/1999 • Osporavani Zakon određuje način usklađivanja mirovina prema osnovici koja je mirovina isplaćena za lipanj 1998.
Propis NN 7/1999 • Ta osnovica izračunata je prema Zakonu o usklađivanju mirovina i drugih novčanih primanja iz mirovinskog i invalidskog osiguranja, te upravljanju fondovima mirovinskog i invalidskog osiguranja ("Narodne novine", broj 20/97) - dalje: Zakon o usklađivanju - koji zakon je ukinut 12. svibnja 1998. Dakle u trenutku kada je izračunata osnovica za lipanj zakon po kojoj je izračunata više nije bio na snazi. Ovo je notorna činjenica jer da je primjenjivan zakon koji je bio na snazi, a to je članak 30. ZOPIMIO, mirovine bi bile dvostruke.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 7/1999 • Također se navodi da je neutemeljena tvrdnja da postoji "pravna praznina" nakon odluke Ustavnog suda.
Propis NN 7/1999 • Naime, prije donošenja Zakona o usklađivanju, većinu čijih odredbi je ukinuo Ustavni sud, te prije Uredbi koje su prestale važiti, za usklađivanje mirovina i način usklađivanja mirovina primjenjivao se članak 30. ZOPIMIO. U stavku 1. te odredbe propisano je da se starosna mirovina od 1. siječnja i od 1. srpnja tekuće godine usklađuje na osnovi statističkih podataka s kretanjem nominalnih osobnih dohodaka svih zaposlenih u Republici Hrvatskoj.
Propis NN 7/1999 • Uredbe koje su prestale vrijediti a koje su za svog važenja samo privremeno stornirale "rast mirovina", za vrijeme dok su bile na snazi, pretočene su ustvari u odredbe Zakona o usklađivanju, koji je, u većini odredbi, 12. svibnja 1998. ukinut odlukom Ustavnog suda. Te ukinute odredbe propisivale su i ukidanje članka 30. ZOPIMIO (bivši osnovni zakon, preuzet u pravni sistem Republike Hrvatske). Ukidanjem odredbe koja je ukidala članak 30. navedenog zakona, ponovno je i dalje vrijedio upravo članak 30. tog Zakona.
Propis NN 7/1999 • Dakle, navodi se u prijedlozima, u trenutku izračuna osnovice za lipanj mjesec nikako nije mogao biti primijenjen Zakon o usklađivanju koji je u svibnju ukinut upravo u odredbama o načinu usklađivanja mirovina, nego je mogao biti primijenjen samo članak 30. ZOPIMIO koji je jedina odredba, nakon ukidne odluke Ustavnog suda koja je na snazi u trenutku izračuna mirovina za mjesec lipanj.
Propis NN 7/1999 • Zatražen je odgovor od Hrvatskog državnog sabora, Vlade Republike Hrvatske, te stručno mišljenje od Ministarstva rada i socijalne skrbi i Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske.
Propis NN 7/1999 • Republički fond mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske dostavio je odgovor kako slijedi:
Propis NN 7/1999 • Osporavani Zakon nema pravno sustavne sveze s prethodnim Zakonom čije pojedine odredbe je Ustavni sud ukinuo nego popunjava pravnu prazninu nastalu zbog prestanka važenja normi o usklađivanju mirovina. S obzirom na to ne mogu se pozvati podnositelji na odluku Ustavnog suda.
Propis NN 7/1999 • U pogledu članka 1. stavak 3. osporenog Zakona neosnovano navode podnositelji prijedloga da ta sredstva imaju karakter sred-
Propis NN 7/1999 • stava prikupljenih doprinosom za mirovinsko osiguranje. Radi se o sredstvima naknade koju Republika Hrvatska plaća mirovinskim fondovima a koja proizlazi iz obveze države za prava utvrđena zakonom za koje nema pokrića u doprinosima koji se uplaćuju u mirovinsko i invalidsko osiguranje. Stoga sredstva iz državnog proračuna, navedena u članku 1. stavku 3. osporenog Zakona imaju karakter naknade prema korisnicima mirovina. Prijedlozi su preuranjeni jer su podnijeti prije donošenja i objave općih akata mirovinskih fondova iz članka 1. stavka 3. osporenog Zakona, dakle prije nego što će se utvrditi i početi izvršavati raspodjela sredstava prema zakonu.
Propis NN 7/1999 • Odredba članka 2. stavak 3. osporavanog zakona ima za svrhu čuvanje materijalne i socijalne sigurnosti korisnika mirovine jer predviđa mogućnost usklađivanja više od dva puta godišnje.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 40/07, Broj 61/05, Broj 53/09, Broj 42/08, Broj 136/03, Broj 39/06


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled