PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-01-7-92 NN 7/1999

• Prijedlozi nisu osnovani niti u pogledu članka 2. stavak 4. osporenog zakona jer je za usklađivanje polugodišnjeg rasta mirovina i određivanja usklađivanja mirovina prema novome načinu bilo potrebno uzeti u obzir cjelokupni rast mirovina od početka 1998. do donošenja odluke o usklađivanju mirovine.


Propis NN 7/1999

• Usklađivanje mirovina s rastom plaća i rastom troškova života, kao u osporavanom zakonu karakterističan je upravo za socijalne države.


Propis NN 7/1999

• Vlada Republike Hrvatske dostavila je u svezi podnesenih prijedloga mišljenje u kojem se pridružuje pravnom shvaćanju koje je Ustavnom sudu Republike Hrvatske izrazio Republički fond mirovinskog i invalidskog osiguranja Radnika Hrvatske, kako je gore izneseno.


Propis NN 7/1999

• Ustavni sud je ocijenio da neutemeljeno prijedlozi navode da je osporavani zakon u cjelini ili njegove pojedinačne odredbe suprotan članaku 1., 3. i 5. Ustava Republike kao jamstvu socijalne pravde i vladavine prava.


Propis NN 7/1999
• Naime, osporenim zakonom, člankom 1., određeno je da će se iz državnog proračuna doznačiti Republičkom fondu mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske, Republičkom fondu mirovinskog i invalidskog osiguranja samostalnih privrednika Hrvatske i

Propis NN 7/1999
• U osporavanom stavku 3. članka 1. nije točno određen način podjele tih sredstava nego su dani osnovni parametri fondovima koji će općim aktima propisati način podjele tih sredstava.

Propis NN 7/1999 • Iz navedenih odredbi ne proizlazi određeno da ta sredstva imaju karakter sredstava prikupljenih doprinosima za mirovinsko osiguranje. Zakonodavac je osporenim odredbama odredio doznaku određenih sredstava Mirovinskim fondovima kao i osnovne parametre podjele (ovisno o ukupnim primanjima pojedinog korisnika) koje će tek drugom odlukom, koja nije predmet osporavanja u ovom predmetu, biti određena.
Propis NN 7/1999 • Prema ocjeni Ustavnog suda određivanje vraćanja sredstava fondovima te osnovne upute o podjeli tih sredstava kako je to propisano u osporenom zakonu nije suprotno temeljnim odredbama Ustava kao što su vladavina prava te socijalna pravda. Iz istih razloga članak 1. u cjelini nije suprotan odredbama članka 14., 35. i 56. Ustava, kako je navedeno u prijedlozima.
Propis NN 7/1999 • Predlagatelji nadalje navode da način usklađivanja mirovina kako to određuje članak 2. Zakona o prenošenju nije usklađen s člankom 30. ZOPIMIO kao i drugim odredbama tog zakona koje propisuju način usklađivanja. Međutim Ustavni sud nema, prema članku 125. Ustava nadležnost ocjenjivati međusobnu sukladnost zakonskih odredaba različitih zakona.
Propis NN 7/1999 • Prema sadržaju te odredbe proizlazi da je zakonodavac propisao način koji bi omogućavao usklađivanje mirovina po dva osnova što će biti na snazi do primjene Zakona o mirovinskom osiguranju.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 7/1999 • Način usklađivanja mirovina kako to osporena odredba propisuje, a s obzirom da su mogućnost povećanja troškova života kao i stope prosječne bruto plaće u ovom trenutku nepredvidive kategorije, ne ukazuje na sumnju da bi tom odredbom bile povrijeđene temeljne odredbe Ustava iz članka 3., 5. stavak 2. niti temeljne slobode i prava čovjeka i građanina iz članka 14., 16., 35., 56. i 62. Ustava.
Propis NN 7/1999 • Nisu osnovani navodi prijedloga da je članak 2. stavak 4. Zakona o prenošenju suprotan temeljnim odredbama Ustava Republike Hrvatske te članka 14., 16., 56. i 62. Ustava.
Propis NN 7/1999 • Osporenim zakonom nije propisan način izračuna osnovice za lipanj 1998. nego je određeno stavkom 4. što je osnovica za usklađivanje mirovina. Osnovica koja se u citiranoj odredbi navodi izračunata je po Zakonu o usklađivanju mirovina i drugih novčanih primanja iz mirovinskog i invalidskog osiguranja, te upravljanju fondovima mirovinskog i invalidskog osiguranja ("Narodne novine", broj 20/97) čija ustavnost je ocjenjivana pred Ustavnim sudom te je donijeta odluka broj: U-I-283/1997 od 12. svibnja 1998. objavljena u "Narodnim novinama", broj 69/98, a kojom su pojedine odredbe tog zakona ukinute pa i odredba na temelju koje je izračunata osnovica za mjesec lipanj 1998.
Propis NN 7/1999 • Dakle, osporenim Zakonom o prenošenju određeno je u članku 2. stavak 4. da osnovica za usklađivanje mirovina iz članka 2. je mirovina isplaćena za mjesec lipanj. Tim Zakonom a niti tim člankom nije navedeno kako će se izračunati ta osnovica nego je samo određeno koja će ranije već utvrđena osnovica biti polazište izračuna usklađivanju mirovina.
Propis NN 7/1999 • Ustavni sud stoga ne nalazi u toj odredbi protivnost ustavnim odredbama koje su gore navedene.
Propis NN 7/1999 • Iz istih razloga Ustavni sud ocjenjuje da odredba članka 3. Zakona o prenošenju nije suprotna gore navedenim razlozima.
Propis NN 7/1999 • S obzirom na naprijed izneseno, Zakon o prenošenju sredstava državnog proračuna Fondovima mirovinskog i invalidskog osiguranja te usklađivanju mirovina nije ni u cjelini u suprotnosti s navedenim odredbama Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 7/1999 • Stoga je temeljem članka 19. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91) riješeno kao u izreci.
Propis NN 7/1999 • Objava se temelji na članku 20. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 8/1999 • Na osnovi članka 54. stavka 2. Carinskog zakona ("Narodne novine", br. 53A/91, 33/92, 26/93, 106/93 i 60/98) i točke I. podtočka 6. Odluke o kriterijima za carinski kontingent ("Narodne novine", br. 93/94, 61/95, 85/95, 102/96, 101/98 i 137/98), sukladno prijedlogu Ministarstva gospodarstva i po pribavljenom mišljenju Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske obrtničke komore, ministar financija donosi sljedeće
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 107/08, Broj 156/08, Broj 3/02, Broj 21/05, Broj 12/90, Broj 92/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled