PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2001-07-67-1117 NN 67/2001

• Podnositelji smatraju da je nesuglasna Zakonu i Ustavu i odredba članka 4. stavka 2. Pravilnika kojom se isplata dodatka uz mirovinu uvjetuje doznakom novčanih sredstava iz državnog proračuna na račune mirovinskih fondova, odnosno Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje.


Stranica NN 67/2001

• Podnositeljica prijedloga Sandra Balać ističe da je Pravilnikom, suprotno Zakonu, propisano da »na navedeni iznos – 100 kuna plus 6% – nemaju pravo osobe koje su izgubile pravo na mirovinu odnosno koje ne primaju mirovinu« (podnositeljica navodi svoj primjer kao korisnik obiteljske mirovine koju je, iza smrti majke, primala od 1985. do 1998. godine).


Stranica NN 67/2001

• Konačno, podnositeljica prijedloga Marija Škokić ističe da je pravo na mirovinu ostvarila počevši od 1. kolovoza 1998. godine, pa je odredbama osporenog Pravilnika dovedena u neravnopravan položaj s onim osiguranicima kojima je pravo na mirovinu priznato od 1. siječnja do 30. lipnja 1998. godine, budući da prema Zakonu o mirovinskom i invalidskom osiguranju u mirovinsku osnovicu ulaze pune godine, pa osiguranici koji ostvaruju pravo na mirovinu od 1. siječnja imaju do 31. prosinca tekuće godine i pravo na usklađivanje mirovine tijekom godine.


Stranica NN 67/2001

• Podnositelji ističu da su osporene odredbe Pravilnika o načinu i rokovima isplate dodatka uz mirovinu u nesuglasnosti s odredbama članka 3., članka 5. stavaka 1. i 2., članka 14. stavka 2., članka 19. i članka 35. Ustava Republike Hrvatske, kao i s odredbom članka 1. stavaka 1. i 2. Zakona o prenošenju sredstava državnog proračuna fondovima mirovinskog i invalidskog osiguranja te usklađivanju mirovina.


Internet NN 67/2001
• Predlažu da Sud prihvati prijedloge i ukine osporene odredbe Pravilnika.

Propis NN 67/2001
• 2. Prijedlozi su dostavljeni Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje na odgovor i na očitovanje Ministarstvu rada i socijalne skrbi Republike Hrvatske.

Propis NN 67/2001 • Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje i Ministarstvo rada i socijalne skrbi dostavili su svoja suglasna očitovanja, u kojima se u bitnome ističe sljedeće:
Propis NN 67/2001 • Zakonom o prenošenju sredstava državnog proračuna fondovima mirovinskog i invalidskog osiguranja te usklađivanju mirovina, na temelju kojega je donesen osporeni Pravilnik, nije pobliže određeno na koji će se način obaviti preraspodjela sredstava državnog proračuna za mirovine, nego je samo određeno da će se sredstva isplatiti za razdoblje od 1. rujna 1993. do 30. lipnja 1998. godine, ovisno o ukupnim primanjima pojedinog korisnika u tome razdoblju, što znači da Zakonom nije zabranjeno da se ta sredstva podijele i na način na koji je to Pravilnikom učinjeno. Sukladno tome, zakonski kriterij »ukupna primanja pojedinog korisnika« nadležna tijela protumačila su na način da korisnici s nižim primanjima (nižim mirovinama) trebaju dobiti razmjerno veći dodatak (kroz 100,00 kn).
Propis NN 67/2001 • Iznos tog dodatka uz mirovinu utvrđen je primjenom načela uzajamnosti (6%-tni iznos mirovine isplaćen za lipanj 1998. godine) i načela solidarnosti (paušalna svota od 100,00 kn), time što je zauzeto stajalište da se načelo solidarnosti primijeni šire od načela uzajamnosti i da se svim korisnicima mirovine do svote od 1.500,00 kn (80% korisnika) isplaćuje razmjerno veći dodatak uz mirovinu u odnosu na korisnike čija je svota mirovine iznad 1.500,00 kn.
Propis NN 67/2001 • U očitovanjima se zaključno napominje da se razlozi kojima se osporava ustavnost i zakonitost Pravilnika odnose uglavnom na osporavanje odredaba Zakona na temelju kojega je Pravilnik donesen, a prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti tog Zakona Ustavni sud Republike Hrvatske nije prihvatio svojim rješenjem od 23. prosinca 1998. godine. Stoga se ti razlozi ne bi mogli uzeti u obzir ni u postupku ocjene ustavnosti i zakonitosti Pravilnika.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 67/2001 • 3. Osporeni Pravilnik donesen je na temelju ovlaštenja iz članka 1. stavka 3. Zakona o prenošenju sredstava državnog proračuna fondovima mirovinskog i invalidskog osiguranja te usklađivanju mirovina (»Narodne novine«, broj 102/98, u daljnjem tekstu: Zakon).
Propis NN 67/2001 • Kao što je razvidno iz naziva Zakona, tim su Zakonom uređene dvije vrste pravnih odnosa: oni koji nastaju u vezi s prenošenjem sredstava državnog proračuna fondovima mirovinskog i invalidskog osiguranja, uređeni člankom 1. Zakona, te oni koji nastaju u vezi s usklađivanjem mirovina, uređeni člancima 2. i 3. istog Zakona.
Propis NN 67/2001 • Osporavani Pravilnik predstavlja propis kojim se razrađuje odredba članka 1. Zakona. Njime se, dakle, podrobnije propisuju provedbena pravila za primjenu zakonskih odredaba koje na općenit način uređuju prenošenje sredstava državnog proračuna fondovima mirovinskog i invalidskog osiguranja.
Propis NN 67/2001 • U odredbi stavka 1. članka 1. Zakona propisano je da će se u godinama 1998., 1999., 2000., 2001. i 2002. mirovinskim fondovima, odnosno Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje, doznačiti ukupno 7.524.856.731 kuna, što predstavljaju sredstva državnog proračuna koja su – prema propisima o mirovinskom i invalidskom osiguranju koji su tada bili na snazi i utvrđenoj obvezi Republike Hrvatske prema mirovinskim fondovima – trebala biti doznačena nositeljima mirovinskog i invalidskog osiguranja u Hrvatskoj u razdoblju od 1990. do 1997. i u prvom polugodištu 1998. godine, a zbog čega su tada isplaćivane mirovine bile niže.
Propis NN 67/2001 • U odredbi stavka 2. članka 1. Zakona propisano je da će se sredstva u ukupnom iznosu od 7.524.856.731 kuna doznačiti fondovima tako da će se u 1998. godini doznačiti sredstva u visini osiguranoj Izmjenama i dopunama Državnog proračuna Republike Hrvatske za 1998. godinu, a preostala sredstva u godinama 1999., 2000., 2001. i 2002. u osam jednakih obroka, po dva u svakoj godini.
Propis NN 67/2001 • U odredbi stavka 3. članka 1. Zakona sadržana je izvršna klauzula kojom je zakonodavac ovlastio mirovinske fondove (u daljnjem tekstu: nadležna tijela) za donošenje općenormativnih akata za provedbu tih odredaba Zakona (to jest, za donošenje osporenog Pravilnika). U toj je odredbi zakonodavac istodobno utvrdio granice ovlaštenja nadležnih tijela, to jest sadržaj zakonske građe koju su ta tijela ovlaštena urediti svojim općenormativnim aktima. Odredba stavka 3. članka 2. Zakona glasi:
Propis NN 67/2001 • »Općim aktima fondova propisat će se način podjele sredstava koja će se, u okviru sredstava iz stavka 1. ovog članka, isplatiti umirovljenicima za razdoblje od 1. rujna 1993. do 31. lipnja 1998. ovisno o ukupnim primanjima pojedinog korisnika u tom razdoblju, te rokovi u kojima će se sukladno odredbi stavka 2. ovog članka ova sredstva isplaćivati, ali najkasnije do 31. prosinca 2002.«
Propis NN 67/2001 • Temeljem navedene zakonske odredbe donesen je Pravilnik, a osporene odredbe glase:
Propis NN 67/2001 • »Ovim se pravilnikom propisuje način i rokovi isplate sredstva koja će biti doznačena Republičkom fondu mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske, Republičkom fondu mirovinskog i invalidskog osiguranja individualnih poljoprivrednika Hrvatske i Republičkom fondu mirovinskog i invalidskog osiguranja samostalnih privrednika Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: mirovinski fondovi) iz državnog proračuna Republike Hrvatske u ukupnoj svoti od 7.524.856.731 kuna na temelju članka 1. stavka 1. Zakona o prenošenju sredstava državnog proračuna fondovima mirovinskog i invalidskog osiguranja te usklađivanju mirovine (»Narodne novine«, broj 102/98).
Propis NN 67/2001 • Sredstva iz stavka 1. ovog članka isplatit će se kao dodatak uz mirovinu.«
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 52/91, Broj 50/02, Broj 29/98, Broj 58/08, Broj 129/08, Broj 32/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled