PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis NN 49/1993

• Policijskoj upravi odnosno policijskoj stanici nije tom odredbom dato ovlaštenje da ispituje narodnosnu pripadnost građana već samo da utvrdi da li osoba koja želi postati hrvatskim državljaninom ispunjava za to Zakonom utvrđene uvjete.


Propis NN 49/1993

• Riječ je dakle o nadležnosti policijskih uprava odnosno policijskih stanica i ministra unutarnjih poslova u svezi s obavljanjem poslova državljanstva, a ta je nadležnost. prema ovlaštenju iz članka 9. stavka 1. Ustava, određena Zakonom kao i Zakonom o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih organa državne uprave ("Narodne novine", br. 55/92).


Propis NN 49/1993

• To su dakle razlozi temeljem kojih su odbijeni prijedlozi pobliže navedeni u izreci pod I.


Propis NN 49/1993

• III. Razlozi pokretanja postupka za ocjenu ustavnosti odredbe članka 26. stavka 3. Zakona ( toč.11. izreke ovog rješenja) su slijedeći.


Propis NN 49/1993
• Hrvatsko državljanstvo, njegovo stjecanje i prestanak, rečeno je već, uređuje se zakonom (članak 9. stavak 1. Ustava).

Propis NN 49/1993
• Sabor Republike Hrvatske je to i učinio donoseći Zakon o državljanstvu.

Propis NN 49/1993 • Tim zakonom djelomično su uređena i određena pitanja (upravnog) postupka stjecanja i gubitka državljanstva. Tako su odredbama osporenog članka 26. propisana ovlaštenja Ministarstva unutarnjih poslova:
Propis NN 49/1993 • - da odbije zahtjev stranke ako nisu ispunjene pretpostavke, osim ako je to ovim zakonom drugačje uređeno (stavak 1 ) ;
Propis NN 49/1993 • - da može odbiti zahtjev stranke i kada su ispunjene pretpostavke, ako ocijeni da postoje razlozi od interesa za Republiku Hrvatsku zbog kojih se zahtjev za stjecanje ili za prestanak državljanstva treba odbiti (stavak 2) i
Propis NN 49/1993 • - da u obrazloženju rješenja o odbijanju zahtjeva za stjecanje državljanstva ne mora navoditi razloge za odbijanje zahtjeva (stavak 3).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 49/1993 • Slijedi dakle da upravni organ po slovu tog propisa nije dužan nikada (ne mora) navoditi razloge za odbijanje zahtjeva bez obzira da li je riječ o slučajevima iz
Propis NN 49/1993 • stavka 1. (kada nisu ispunjene zakonom propisane pretpostavke) ili
Propis NN 49/1993 • stavka 2. (doduše ispunjene su pretpostavke, ali postoje razlozi od interesa za Republiku Hrvatsku zbog kojih zatktjev treba odbiti).
Propis NN 49/1993 • Ustav građanima jamči pravo na žalbu protiv pojedinačnih akata ovlaštenih tijela donesenih u postupku prvog stupnja (čl. 18. st. 1).
Propis NN 49/1993 • Ti akti moraju biti utemeljeni na zakonu (čl.19. st.1., čl. 115. st 3.)
Propis NN 49/1993 • Pravo na žalbu može biti iznimno isključeno ako je osigurana druga pravna zaštita (čl.18. st. 2), a u svakom se slučaju jamči sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata ovlaštenih upravnih vlasti ( čl. 19. st. 2).
Propis NN 49/1993 • U konkretnom slučaju je pravo na žalbu isključeno ali je osigurana druga pravna zaštita tužbom sudu u upravnom sporu (nije, naime, protiv odbijajućeg rješenja Ministarstva unutarnjih poslova dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske (čl. 224 st. 1. ZUP-a i čl. 3. i 6. ZUS-a).
Propis NN 49/1993 • Upravni spor vodi se protiv upravnog akta (čl. 6. ZUS-a). Ovdje se upravni spor pojavljuje u dvije ustavne funkcije; ostvaruje dva ustavna prava: pravo na žalbu (čl.18. st. 1) i pravo na kontrolu zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti (čl. 19. st. 2).
Propis NN 49/1993 • Ali kako da neka osoba ostvari to svoje pravo i kako da sud obavi svoju dužnost (kontrolu zakonitosti) kada MUP nije dužan navesti (i obrazložiti) koju to od većeg broja zakonom predviđenih pretpostavki ta osoba nije ispunila.
Propis NN 49/1993 • Izostajanje obrazloženja u ovakvim slučajevima dovodi u sumnju prije svega utemeljenost na zakonu takvog pojedinačnog akta (čl 19. st. 1) koji ne sadrži ni utvrđene činjenice ni pravne propise i razloge zbog kojih nije uvažen zahtjev stranke. Dovodi u sumnju i samo ustavno pravo na žalbu (čl. 18 st 1) kada se ono ne može na učinkovit način ostvariti.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 71/05, Broj 22/98, Broj 137/09, Broj 147/04, Broj 69/06, Broj 2/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled