PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-05-53-999 NN 53/1999

• Povredu ustavnih prava iz članka 48. stavka 1. te članka 49. stavka 4. Ustava podnositelj obrazlaže činjenicom da je zaključenjem ugovora o kupnji dionica dioničkog društva »P.« stekao određen broj dionica, a što čini 13.939% udjela u vlasništvu poduzeća, stoga se izmjenom vrijednosti temeljnog kapitala utječe i na visinu njegovog postotka upravljačkih prava.


Propis NN 53/1999

• Iz privitaka ustavne tužbe i pribavljenog spisa Fonda za privatizaciju, razvidno je kako je Agencija za restrukturiranje dana 17. studenoga 1992. godine izdala rješenje prema kojem na namjeravanu pretvorbu DP »P.« nema primjedbe te se pretvorba može provesti sukladno dostavljenoj Odluci o pretvorbi i priloženoj dokumentaciji. Procijenjena vrijednost društvenog kapitala iznosi 5.250.200 DEM. Prema točki 5. rješenja temeljem te suglasnosti sklapaju se ugovori s Hrvatskim fondom za razvoj.


Propis NN 53/1999

• Podnositelj je dana 17. prosinca 1992. godine s Hrvatskim fondom za razvoj sklopio ugovor o kupnji 1884 dionica bez popusta dioničkog društva »P.«.


Propis NN 53/1999

• Postupak u predmetu davanja suglasnosti na namjeravanu pretvorbu društvenog poduzeća »P.« obnovljen je po službenoj dužnosti temeljem odredbi članka 249. stavka 1. t. 1. i 5. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, br. 53/91, nastavno: ZUP), kojima je propisano da će se postupak okončan rješenjem ili zaključkom protiv kojeg nema redovnog pravnog lijeka u upravnom postupku obnoviti ako se sazna za nove činjenice, ili se nađe ili stekne mogućnost da se upotrijebe novi dokazi koji bi, sami ili u svezi s već izvedenim i upotrijebljenim dokazima, mogli dovesti do drugačijeg rješenja da su te činjenice, odnosno dokazi bili izneseni ili upotrijebljeni u prijašnjem postupku; i ako se rješenje tijela koje je vodilo postupak temelji na nekom, prethodnom pitanju, a nadležno tijelo je to pitanje kasnije riješilo u bitnim točkama drugačije.


Propis NN 53/1999
• Točkom II. izreke osporenog rješenja navedeno rješenje Agencije za restrukturiranje se dopunjuje na način da u točki 3. procijenjena vrijednost društvenog kapitala iznosi 13.707.000 DEM.

Propis NN 53/1999
• U obrazloženju rješenja samo se navode dokazi koji su tijekom revizije prikupljeni te novčani iznosi nove procjene nekretnina i opreme.

Propis NN 53/1999 • Upravni sud zauzeo je stajalište kako je rješenje o obnovi postupka valjalo izraditi u obliku potpunog rješenja, međutim, upotrijebljena metoda dopune ne čini taj upravni akt nejasnim ili nepodobnim za ocjenu zakonitosti pa se tako upotrijebljena metoda ne može uzeti bitnom povredom postupka zbog koje bi rješenje trebalo poništiti.
Propis NN 53/1999 • Prema odredbama Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća (»Narodne novine«, br. 19/91, 83/92, 45/92, 16/93, 94/93, 2/94 i 9/95), odluku o pretvorbi donosi organ upravljanja poduzeća te je dostavlja Hrvatskom fondu za privatizaciju. Uz odluku dostavlja program pretvorbe, elaborat o procjeni vrijednosti poduzeća i drugu propisanu dokumentaciju. Ako Fond ocijeni da se predlaže pretvorba poduzeća u skladu s uvjetima i na način propisan zakonom dat će se suglasnost za provođenje namjeravane pretvorbe. Ugovor o prodaji poduzeća kupac sklapa s Fondom u pisanom obliku, a u skladu s datom suglasnosti Fonda na pretvorbu poduzeća.
Propis NN 53/1999 • Nakon što je data suglasnost za pretvorbu, u sam proces pretvorbe ulaze i treće osobe koje stječu određena prava, ovisno o tome na koji se način vrši pretvorba poduzeća.
Propis NN 53/1999 • Prema odredbi članka 21. stavka 3. citiranog zakona, kupac dionica stječe pravo na upravljanje društvom temeljem svih ugovorenih dionica, a prava na udio u dobiti društva na temelju otplaćenih dionica i dionica stečenih po stavku 2. tog članka (dionice uz popust i na obročnu otplatu). Pravo na upravljanje u funkciji je ostvarenja i zaštite vlasničkih prava dioničara. To je pravo na glasovanje na osnivačkoj i daljnjim skupštinama društva, pravo kontrole, pobijanja odluka i dr.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 53/1999 • Podnositelj je ugovorom o kupnji dionica stekao određena prava koja ovise o odnosu vrijednosti dionica prema ukupnoj vrijednosti društvenog kapitala.
Propis NN 53/1999 • Izmjenom suglasnosti na pretvorbu u dijelu koji se odnosi na vrijednost društvenog kapitala, i to na način da se poveća vrijednost društvenog kapitala, utječe se i na prava podnositelja čiji udio otkupljenih dionica u odnosu na vrijednost društvenog kapitala time postaje manji.
Propis NN 53/1999 • Prema odredbi članka 49. ZUP-a stranka je osoba na čiji je zahtjev pokrenut postupak ili protiv koje se vodi postupak, ili koja radi zaštite svojih prava ili pravnih interesa ima pravo sudjelovati u postupku.
Propis NN 53/1999 • U upravnim postupcima u kojima se odlučuje o ukidanju ili ograničavanju prava stranaka, zakonodavac je člankom 142. ZUP-a odredio provođenje posebnog ispitnog postupka.
Propis NN 53/1999 • Člankom 143. u svezi s člankom 8. ZUP-a propisano je da stranka ima pravo sudjelovati u ispitnom postupku braneći svoja prava i pri tome davati potrebne podatke i poduzimati druge dopuštene postupovne radnje kojima štiti svoje pravne interese. Pretpostavka za sudjelovanje stranke u postupku je saznanje da se o ograničenju ili oduzimanju nekog njezinog prava vodi odgovarajući postupak.
Propis NN 53/1999 • U smislu odredaba Zakona o općem upravnom postupku, u slučaju obnove postupka po službenoj dužnosti, ako upravno tijelo smatra da postoji zakonski razlog za obnovu postupka, dužno je prije nego što pristupi obnovi, upoznati stranku sa zakonskim razlozima obnove te joj omogućiti njegovo pobijanje. Ako upravno tijelo i poslije izjašnjenja stranke ostane pri svom shvaćanju da ima mjesta obnovi postupka po službenoj dužnosti i pristupi obnovi, dužno je stranci omogućiti sudjelovanje u samom postupku obnove u cilju zaštite njenog prava u smislu odredaba članaka 135. i 143. ZUP-a.
Propis NN 53/1999 • U konkuretnom slučaju podnositelju nije dana mogućnost izjašnjenja u svezi sa zakonskim razlozima obnove niti mu je omogućeno sudjelovanje u samom postupku obnove. Podnositelj dovodi u pitanje vrijednost zemljišta i opreme uvrštenih u vrijednost kapitala, kao i potraživanje Slavonske banke u svezi s čim je pokrenuo i parnični postupak radi poništenja ugovora o pretvaranju potraživanja u dionice.
Propis NN 53/1999 • U svezi s obrazloženjem osporenog rješenja, potrebno je navesti kako iz njega nije razvidno o kojim se novim činjenicama i dokazima radi, te iz kojeg razloga nisu upotrijebljeni u prijašnjem postupku procjene vrijednosti društvenog poduzeća. Također nije razvidno koje je prethodno pitanje nadležno tijelo riješilo drugačije, niti iz kojih je razloga vršena dodatna procjena nekretnina i opreme. Nema obrazloženja niti u svezi s potraživanjem Slavonske banke i pretvaranjem tog potraživanja u dionice poduzeća »P«.
Propis NN 53/1999 • Upravni sud u presudi detaljnije obrazlaže ispunjenje uvjeta za ponavljanje postupka, pri čemu navodi kako je korekcija vrijednosti društvenog kapitala izvršena temeljem utvrđenja činjenica o imovini koje su postojale u vrijeme vođenja ranijeg postupka, ali tuženo tijelo za njih nije znalo. Nadalje navodi kako je Agencija prihvatila procjenu ratnih šteta i podatke o nekretninama na temelju prezentirane dokumentacije bez mogućnosti provjere zbog agresije na Republiku Hrvatsku i opće poznatih okolnosti na području grada O.
Propis NN 53/1999 • U konkretnom predmetu, osporeno rješenje upravnog tijela ne sadrži obrazloženje u skladu s odredbom stavka 2. članka 209. ZUP-a, a prema kojoj obrazloženje rješenja treba, između ostalog, sadržavati i utvrđeno činjenično stanje i razloge koji s obzirom na utvrđeno činjenično stanje upućuju na onakvo rješenje kakvo je dano u dispozitivu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 185/03, Broj 104/00, Broj 21/02, Broj 39/05, Broj 41/94, Broj 106/99


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled