PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1998-04-50-634 NN 50/1998

• Prema odredbi članka 290. Carinskog zakona izmjene generalnog rješenja korisnik je dužan zatražiti prije isteka roka za izvoz privremeno uvezene robe, inače čini prekršaj.


Propis NN 50/1998

• S obzirom da je zahtjev za izmjenu generalnog rješenja 2701/91 podnesen nakon tog roka (što okrivljenici u predmetu nisu niti poricali) nadležna tijela su utvrdila da je počinjen prekršaj.


Propis NN 50/1998

• Ustavni sud je stoga utvrdio da nema povrede ustavnih prava podnositelja ustavne tužbe iz članaka 19. i 48. Ustava Republike Hrvatske, jer je osporena odluka kao i odluka prvostupanjskog tijela donesena na temelju važećih zakonskih odredbi i u zakonom propisanom postupku.


Propis NN 50/1998

• M. D. i H. S. nisu sudjelovali u postupku u kojem su donesena osporena rješenja, a s obzirom da je pravna osoba d.o.o. nisu niti vlasnici pravne osobe. Stoga ovi podnositelji ustavne tužbe nisu osobe ovlaštene za njezino podnošenje navedene u članku 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91), pa ustavna tužba u odnosu na njih nije dopuštena.


Propis NN 50/1998
• Iz tih razloga, temeljem članaka 61. i 58. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", 29/94), odlučeno je i riješeno kao u izreci.

Propis NN 50/1998
• Odluka o objavi temelji se na odredbi članka 20. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.

Propis NN 50/1998 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o prijedlogu Republičkog sindikata radnika HPT, za pokretanje postupka ocjene ustavnosti članka 16. stavka 1. Zakona o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća, na sjednici održanoj dana 31. ožujka 1998. godine, donio je slijedeće
Propis NN 50/1998 • I. Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti odredaba članka 16. Zakona o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća ("Narodne novine", broj 42/90 i 109/93) s Ustavom Republike Hrvatske.
Propis NN 50/1998 • Republički sindikat radnika HPT, zastupan po predsjedniku Jadranku Veharu, podnio je prijedlog za pokretanje postupka ocjene ustavnosti Zakona o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća ("Narodne novine", broj 42/90 i 109/93), posebno članka 16. stavka 1. toga Zakona, u kojem je propisano:
Propis NN 50/1998 • Predlagatelj smatra da je ustavno sporan način na koji je Zakonom pravo na štrajk ograničeno. Navodi da je nesporno HPT javna služba u kojoj se može ograničiti pravo na štrajk, ali samo ako je udovoljeno kriteriju iz članka 60. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske, dakle, ako je to posebnim zakonom predviđeno i u okviru ograničenja što ih daje Ustav, kao i da se prema Ustavu, slobode i prava mogu ograničiti samo da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi, pravni poredak, javni moral i zdravlje. Stoga da se spornom odredbom kojom se ograničava pravo na štrajk zaposlenicima HPT, krši ustavno pravo zaposlenika na štrajk zajamčeno člankom 60. stavkom 1. Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 50/1998 • Ukazuje da Zakonom nije niti okvirno određeno što predstavlja vitalni interes određenih subjekata, a također, da nije unaprijed utvrđeno što se smatra nužnim obujmom funkcioniranja PT prometa, već je to prepušteno nadležnom ministru koji iste slobodno određuje, bez Zakonom utvrđenih kriterija kojima bi se ispunila svrha donošenja osporene odredbe. Ističe da se pri donošenju rješenja o najnužnijem obujmu funkcioniranja PT prometa, ministar ne mora savjetovati ni sa poslodavcem, ni sa sindikatom, ni sa zaposleničkim vijećem, iako se time direktno zadire u interes i prava zaposlenika HPT-a. Ističe da protiv rješenja ministra nije dopušten nikakav pravni lijek.
Propis NN 50/1998 • Smatra da se predmetnom odredbom krše odredbe članka 60. Ustava Republike Hrvatske, koje glase:
Propis NN 50/1998 • Također smatra da se osporenom odredbom krši i Europska konvencija o zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda, kao i Konvencija međunarodne organizacije rada, koje čine dio unutrašnjeg prava Republike Hrvatske, što da predstavlja i povredu načela vladavine prava, kao temeljne vrednote ustavnog poretka iz članka 3. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 50/1998 • Predlaže Sudu da pokrene postupak ocjene ustavnosti Zakona o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća te taj Zakon poništi.
Propis NN 50/1998 • Sud ocjenjuje da nije sporno da su Hrvatska pošta i telekomunikacije javna služba u smislu članka 60. stavka 2. Ustava, u kojem je propisano da se u javnim službama pravo na štrajk može ograničiti zakonom.
Propis NN 50/1998 • Međutim, Zakon o osnivanju javnog hrvatskog poštanskog i telekomunikacijskog poduzeća takva ograničenja definira kao zaštitu vitalnih interesa društvene zajednice, drugih poduzeća ili građana određenog područja, a ovlaštenje za određivanje nužnog obujma funkcioniranja PT prometa za ostvarivanje te zaštite daje ministru pomorstva, prometa i veza.
Propis NN 50/1998 • Ministar bi, dakle, bio ograničen u svojem rješenju samo na način da odredi nužni obujam funkcioniranja PT prometa radi zaštite vitalnih interesa društvene zajednice, drugih poduzeća ili građana određenog područja.
Propis NN 50/1998 • Istovremeno, ne određuje se ni okvirno, ni primjerice koji bi to vitalni interesi države, drugih poduzeća ili građana određenog područja mogli biti.
Propis NN 50/1998 • Također, pri donošenju svoje odluke, ministar se ni s kim ne mora savjetovati, dakle, u donošenju svojeg rješenja potpuno je autonoman te sam određuje i vitalne interese i nužan obujam funkcioniranja PT prometa potrebnog za zaštitu tih interesa.
Propis NN 50/1998 • Protiv rješenja ministra nije izrijekom propisan nikakav pravni lijek, pa je jedino moguće zaključiti da bi se protiv tog rješenja mogao pokrenuti upravni spor temeljem odredbe članka 66. Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine", broj 53/91, 9/92 i 77/92), ako se radi o pojedinačnom aktu, ili bi se moglo predložiti pokretanje postupka za ocjenu zakonitosti odnosno ustavnosti te odluke pred Ustavnim sudom ukoliko je to rješenje propis. Zbog prirode stvari (kratkoća vremena) teško je pretpostaviti da bi, bilo jedan, bilo drugi pravni lijek mogao biti učinkovit, odnosno da bi sudska odluka bila donesena prije početka štrajka.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 10/97, Broj 39/07, Broj 62/92, Broj 63/06, Broj 59/96, Broj 69/98


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled