PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-04-64-764 NN 64/2003

• – presuda Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-10301/2000-6 od 4. srpnja 2001. godine,


Stranica NN 64/2003

• – rješenje Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, broj: 511-01-42-UP/I-5/2477/8-98 od 24. kolovoza 2000. godine.


Stranica NN 64/2003

• III. Predmet se vraća na ponovni postupak Ministarstvu unutarnjih poslova Republike Hrvatske.


Stranica NN 64/2003

• 1. Pravodobnom i dopuštenom ustavnom tužbom podnositelj je pokrenuo ustavnosudski postupak protiv presude Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-10301/2000-6 od 4. srpnja 2001. godine.


Internet NN 64/2003
• Postupajući po zahtjevu stranke, Ministarstvo unutarnjih poslova svojim dopisima od 14. rujna 1998. godine i 16. studenoga 1998. godine, izvijestilo je podnositelja da u svom podnesku nije naveo zakonsku osnovu na kojoj temelji zahtjev za primitak u hrvatsko državljanstvo. Nadalje se ističe da s obzirom na iznesene činjenice, podnositelj hrvatsko državljanstvo može steći isključivo na temelju odredbe članka 16. Zakona o hrvatskom državljanstvu (»Narodne novine«, broj 53/91 28/92 i 113/93). Slijedom iznijetoga, podnositelj je pozvan svom zahtjevu priložiti dokaz o pripadnosti hrvatskom narodu, pri čemu nadležno upravno tijelo nije navelo koji bi to dokaz podnositelj trebao dostaviti.

Propis NN 64/2003
• Postupajući po nalogu upravnog tijela podnositelj je naveo da je staro prezime njegove obitelji P-ić. promijenjeno tijekom II. Svjetskog rata u P.-ini. Ističe da je njegov otac optirao za talijansko državljanstvo u svoje ime, ali i u ime tada malodobnog podnositelja. Nadalje ističe da se je uvijek osjećao pripadnikom hrvatskog naroda, tim više što je njegova majka i nakon preseljenja u Italiju zadržala tadašnje SFRJ i republičko, hrvatsko državljanstvo. Podnositelj je naveo da jednako dobro govori hrvatski i talijanski jezik, te zaključno navodi da su mu roditelji pokopani na mjesnom groblju u M. L.

Propis NN 64/2003 • Tijekom upravnog postupka koji je prethodio sudskoj kontroli zakonitosti akata državne uprave, Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske svojim rješenjem, broj: 511-01-42-UP/I-5/2477/8-98 od 24. kolovoza 2000. godine, odbilo je zahtjev podnositelja ustavne tužbe za primitak u hrvatsko državljanstvo kao neosnovan.
Propis NN 64/2003 • Iz obrazloženja navedenog rješenja proizlazi da je zahtjev za primitak u hrvatsko državljanstvo odbijen iz razloga što podnositelj nije dokazao pripadnost hrvatskom narodu. Donoseći svoje rješenje upravno tijelo posebno je cijenilo činjenicu da je člankom 19. Ugovora o miru s Italijom (»Službeni list FNRJ«, broj 74/47), pravo optiranja za talijansko državljanstvo imala osoba čiji je govorni jezik talijanski.
Propis NN 64/2003 • Protiv konačnog upravnog akta podnositelj je pokrenuo upravni spor. Upravni sud Republike Hrvatske osporavanom presudom u cijelosti je odbio tužbu podnositelja kao neosnovanu, potvrdivši zakonitost osporavanog rješenja.
Propis NN 64/2003 • 3. U ustavnoj tužbi podnositelj u bitnome ponavlja osporavajuće razloge isticane tijekom upravnosudskog postupka. Smatra da su osporavanom presudom, kao i njoj prethodećim upravnim aktom, uslijed nepotpuno i pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja, povreda pravila postupka i pogrešne primjene materijalnog prava, povrijeđena ustavna prava zajamčena člankom 14. Ustava Republike Hrvatske. Člankom 14. Ustava jamči se opća jednakost građana kao i jednakost svih pred zakonom.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 64/2003 • U ustavnoj tužbi podnositelj upućuje i na postojanje povreda članka 9. i članka 117. stavka 3. Ustava.
Propis NN 64/2003 • 4. Slijedom navedenoga, podnositelj predlaže njegovu ustavnu tužbu usvojiti i osporavanu presudu ukinuti.
Propis NN 64/2003 • 5. Za potrebe ovosudnog postupka pribavljen je spis Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, broj: 511-01-42-UP/I-5/2477/8-98.
Propis NN 64/2003 • 6. Prema odredbama članka 62. stavaka 1. i 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 - pročišćeni tekst), svatko može po iscrpljivanju dopuštenog pravnog puta podnijeti Ustavnom sudu ustavnu tužbu ako smatra da mu je pojedinačnim aktom tijela državne vlasti, tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili pravne osobe s javnim ovlastima, kojim je odlučeno o njegovim pravima i obvezama ili o sumnji ili optužbi zbog kažnjivog djela, povrijeđeno ljudsko pravo ili temeljna sloboda zajamčena Ustavom, odnosno Ustavom zajamčeno pravo na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu. Ustavna tužba nije pravno sredstvo u sustavu redovnih ili izvanrednih pravnih lijekova nego poseban institut za ocjenu pojedinačnih akata tijela državne vlasti, tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i pravnih osoba s javnim ovlastima radi zaštite ljudskih prava i temeljnih sloboda čovjeka, zajamčenih Ustavom.
Propis NN 64/2003 • Slijedom navedenog, Ustavni sud, tijekom postupka pružanja ustavnosudske zaštite, unutar zahtjeva istaknutog u ustavnoj tužbi, odlučuje je li u postupku presuđivanja o pravima i obvezama pojedinca došlo do ustavno nedopuštenog posizanja u ljudska prava i temeljne slobode građana.
Propis NN 64/2003 • 7. Prema članku 16. Zakona o hrvatskom državljanstvu, pripadnik hrvatskog naroda koji nema prebivalište u Republici Hrvatskoj, može steći hrvatsko državljanstvo ako udovoljava pretpostavkama iz članka 8. stavka 1. točaka 4. i 5. tog Zakona i dade pisanu izjavu da se smatra hrvatskim državljaninom.
Propis NN 64/2003 • Naznačenim odredbama članka 8. Zakona o hrvatskom državljanstvu propisano je da prirođenjem može steći hrvatsko državljanstvo stranac koji je podnio zahtjev za primanje u hrvatsko državljanstvo ako udovoljava pretpostavkama da poznaje hrvatski jezik i latinično pismo, te da se iz njegova ponašanja može zaključiti da poštuje pravni poredak i običaje u Republici Hrvatskoj i da prihvaća hrvatsku kulturu.
Propis NN 64/2003 • 8. U konkretnom slučaju, nije sporno da je podnositelj ustavne tužbe državljanin Republike Italije. Državljanstvo druge države nije prema članku 16. Zakona o hrvatskom državljanstvu smetnja za primitak u hrvatsko državljanstvo. Bitna činjenica za ostvarenje ovog prava prema navedenoj zakonskoj odredbi jest pripadnost hrvatskom narodu.
Propis NN 64/2003 • U spisu upravnog tijela nema dokumentacije iz koje bi se dalo nedvojbeno zaključiti da je podnositelj ustavne tužbe pripadnik hrvatskog naroda, ali nisu utvrđene ni okolnosti koje bi ukazivale da podnositelj nije pripadnik hrvatskog naroda.
Propis NN 64/2003 • 9. Odredbom članka 7. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91 i Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj: U-I-248/1994 od 13. studenoga 1996. – 103/96; u nastavku: ZUP), propisano je da se u postupku mora utvrditi pravo stanje stvari i u tom cilju moraju se utvrditi sve činjenice koje su od važnosti za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja (načelo materijalne istine). Odredbom članka 8. tog Zakona propisano je da se prije donošenja rješenja stranci mora pružiti mogućnost da se izjasni o činjenicama i okolnostima koje su od važnosti za donošenje rješenja (načelo saslušanja stranke).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 2/96, Broj 9/07, Broj 162/03, Broj 80/99, Broj 43/09, Broj 54/94


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled