PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-04-64-764 NN 64/2003

• U skladu s odredbom članka 14. ZUP-a, tijelo koje vodi postupak brinut će se da neznanje i neukost stranke i drugih osoba koje sudjeluju u postupku ne budu na štetu prava koja im po zakonu pripadaju.


Stranica NN 64/2003

• Odredbom članka 140. ZUP-a propisano je da je službena osoba koja vodi postupak dužna, po potrebi, upozoriti stranku na njezina prava u postupku, te joj ukazati na pravne posljedice njezinih radnji i propuštanja u postupku.


Stranica NN 64/2003

• 10. Upravno tijelo je odbilo podnositelja ustavne tužbe sa zahtjevom za primitak u hrvatsko državljanstvo s obrazloženjem da stranka nije dokazala svoju pripadnost hrvatskom narodu, a da ga pritom u postupku koji je prethodio donošenju rješenja nije pozvalo na dopunu podneska naznačivši što se može smatrati dokazom o pripadnosti hrvatskom narodu. Istodobno u svom obrazloženju upravno tijelo nije ni spomenulo isprave koje je podnositelj podnio u upravnom postupku smatrajući ih dokazima pripadnosti hrvatskom narodu. Također, upravno tijelo je svoje rješenje temeljilo isključivo na činjenici optiranja za talijansko državljanstvo, a koje je u ime malodobnog podnositelja svojom izjavom učinio njegov otac.


Stranica NN 64/2003

• Propustivši provesti postupak sukladno mjerodavnim odredbama ZUP-a, te propustivši utvrditi bitne činjenice za ostvarivanje prava podnositelja, upravno tijelo izvršilo je povredu temeljnih načela iz članka 7. i članka 14. ZUP-a, što je u konkretnom slučaju imalo za posljedicu povredu ustavnog prava podnositelja iz članka 14. stavka 2. Ustava. Ustavno jamstvo jednakosti svih pred zakonom ne može se učinkovito ostvarivati ukoliko podnositelju, suprotno zakonu, nije omogućeno znati koji su uvjeti (dokumenti) potrebni za ostvarivanje nekog prava i ukoliko podnositelj nije upoznat s razlozima kojima se nadležno upravno tijelo vodilo pri rješavanju upravne stvari.


Internet NN 64/2003
• Nepravilnosti u postupanju upravnog tijela protežu se i na osporavanu presudu Upravnog suda Republike Hrvatske. Potvrdivši zakonitost pojedinačnog upravnog akta, a u slučaju kada je nadležno upravno tijelo propustilo provesti postupak na način utvrđen ZUP-om, i Upravni sud Republike Hrvatske povrijedio je ustavno jamstvo jednakosti svih pred zakonom. Tim više što su u obrazloženju presude Upravnog suda Republike Hrvatske iznesene određene činjenice koje nisu sadržane u obrazloženju rješidbe upravnog tijela, a što je u suprotnosti s odredbom članka 39. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine«, broj 53/91, 9/92 i 77/92). Prema navedenoj odredbi Upravni sud Republike Hrvatske kontrolu zakonitosti izvršava na podlozi činjenica koje su utvrđene u upravnom postupku.

Propis NN 64/2003
• 11. Ovdje se smatra potrebnim naglasiti da su osporavane rješidbe donesene isključivo na prosudbi da podnositelj nije pripadnik hrvatskog naroda, utemeljenoj na činjenici optiranja oca podnositelja za talijansko državljanstvo u vrijeme kada je podnositelj bio malodoban. Međutim, prema ocjeni Suda, propusti ili radnje roditelja u statusnim stvarima, učinjene za vrijeme malodobnosti djeteta, ne smiju ići neposredno na njegovu štetu pri ostvarivanju prava koja mu iz zakona proizlaze.

Propis NN 64/2003 • Činjenica je da je stavak 2. članka 19. Ugovora o miru s Italijom sadržala pravo oca čiji je razgovorni jezik talijanski optirati za talijansko državljanstvo. Međutim, tom odredbom je utvrđen automatizam u optiranju i za svu njegovu djecu mlađu od 18 godina, ukoliko nisu zaključila brak, bez obzira na razgovorni jezik djeteta i bez obzira na činjenicu je li predviđenu opciju prihvatila i majka djece. Iz odredaba stavka 2. članka 19. Ugovora o miru s Italijom, odnosno okolnosti da je razgovorni jezik oca podnositelja bio talijanski, ne proizlazi nedvojbeno da je razgovorni jezik podnositelja bio isti. Također, činjenicu da majka podnositelja nije optirala za talijansko državljanstvo nadležna državna tijala nisu uzela u razmatranje, niti su se na tu nesumnjivo bitnu okolnost očitovala.
Propis NN 64/2003 • 12. Iz navedenoga proizlazi da je zahtjev podnositelja za primitak u hrvatsko državljanstvo odbijen na temelju činjenice koja nije bila neposredno mjerodavna za odlučivanje o postojanju zakonskih uvjeta propisanih člankom 16. Zakona o hrvatskom državljanstvu.
Propis NN 64/2003 • Stoga je nadležno upravno tijelo u ponovljenom postupku dužno uputiti podnositelja koje dokaze ovaj mora tijekom postupka pridonijeti, držeći se pri tome pravnih stajališta ovog Suda izrečenih u ukidnoj odluci, sukladno odredbi članka 77. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 64/2003 • 13. Slijedom iznijetoga, Ustavni sud je utvrdio da je osporenom presudom Upravnog suda Republike Hrvatske podnositelju povrijeđeno ustavno pravo zajamčeno člankom 14. stavkom 2. Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 64/2003 • 14. Člankom 9. stavkom 1. Ustava propisano je da se hrvatsko državljanstvo, njegovo stjecanje i prestanak uređuju zakonom. Prema odredbi članka 9. stavka 2. Ustava, državljanin Republike Hrvatske ne može biti prognan iz Republike Hrvatske niti mu se može oduzeti državljanstvo, a ne može biti ni izručen drugoj državi. U postupku za stjecanje hrvatskog državljanstva nije ustavnopravno relevantno isticanje povreda odredaba članka 9. Ustava.
Propis NN 64/2003 • 15. Na isticanim povredama odredaba članka 117. stavka 3. Ustava ne može se zasnivati ustavna tužba. Ovo iz razloga što navedena ustavna odredba ne sadrži ljudska prava i temeljne slobode koje Sud štiti sukladno odredbi članka 62. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 64/2003 • 16. Na temelju odredbe članka 73., članka 74. i članka 76. stavka 1. i stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, odlučeno je kao u točki I., točki II. i točki III. Izreke.
Propis NN 64/2003 • Točka IV. izreke utemeljena je na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 64/2003 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, rješavajući u povodu prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj dana 26. ožujka 2003. godine, donio je
Propis NN 64/2003 • I. Ne prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o pravima iz mirovinskog osiguranja djelatnih vojnih osoba i ovlaštenih službenih osoba (»Narodne novine«, broj 22/02).
Propis NN 64/2003 • 1. Obrad Gavrić iz Jastrebarskog i Nenad Majstorović iz Zagreba, podnijeli su prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o pravima iz mirovinskog osiguranja djelatnih vojnih osoba i ovlaštenih službenih osoba (»Narodne novine«, broj 22/02 – u daljnjem tekstu: osporavani Zakon).
Propis NN 64/2003 • 2. Osporavani Zakon donio je Hrvatski sabor 27. veljače 2002. godine. Sukladno odredbi članka 11. osporavanog Zakona, taj Zakon je stupio na snagu osmog dana od objave u »Narodnim novinama«, a objavljen je u broju 22 od 8. ožujka 2002. godine.
Propis NN 64/2003 • 3. U svojim prijedlozima predlagatelji ističu da je osporavani Zakon ovlaštene vojne, policijske i pravosudne umirovljenike stavio u nejednak položaj u odnosu na druge umirovljenike. Naposljetku, predlagatelji navode da su osporenim Zakonom retroaktivno umanjene mirovine određenim osobama, bez obzira na okolnost kada su te osobe stekle pravo na mirovinu.
Propis NN 64/2003 • Iz sadržaja prijedloga predlagatelja proizlazi kako oni cijene da osporavani Zakon nije suglasan s odredbama članka 14. stavka 2. Ustava i odredbama članka 89. stavka 4. Ustava.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 43/06, Broj 66/97, Broj 17/01, Broj 101/95, Broj 112/04, Broj 107/01


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled