PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis NN 70/1993

• Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske donijeto u povodu žalbe protiv rješenja Izborne komisije Republike Hrvatske na temelju odredbe članka 57. Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 22/92 i 1/93) nije, međutim, odluka koju ima u vidu navedena odredba Ustavnog zakona. Kada u postupku zaštite izbornog prava Ustavni sud Republike Hrvatske rješava o žalbi izjavljenoj protiv rješenja Izborne komisije Republike Hrvatske ustavna tužba nije dopuštena.


Propis NN 70/1993

• Objavljivanje ovog rješenja u službenom glasilu Republike Hrvatske zasniva se na odredbi članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.


Propis NN 70/1993

• Ustavni sud Republike Hrvatske, povodom ustavne tužbe M. L. iz V., zastupnika Županijskog doma Sabora Republike Hrvatske, na sjednici 7. srpnja 1993. donio je ovo


Propis NN 70/1993

• M. L. iz V., kan zastupnik Županijskog doma Sabora Republike Hrvatske, podnio je ovom Sudu ustavnu tužbu, smatrajući da su mu odlukom Županijskog doma Sabora o rezultatu glasovanja povodom prijedloga za vraćanje zakona Zastupničkom domu Sabora. na 3. sjednici od 13. svibnja 1993. povrijeđena ustavna prava iz članka 5. stavka 1., članka 18, 19, 44, 81. i 82. Ustava Republike Hrvatske. Podnositelj ustavne tužbe predlaže ovom Sudu da navedenu Odluku Županijskog doma Sabora "poništi i temeljem važećeg prava utvrdi rezultat provedenog glasovanja". Ustavna tužba nije dopuštena. Temeljem odredbi članka 28. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91.) - dalje Ustavni zakon, svatko može ovom Sudu podnijeti ustavnu tužbu ako smatra da mu je odlukom sudbene, upravne vlasti ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti, povrijeđeno jedno od ustavom utvrđenih sloboda i prava čovjeka i građanina - ustavno pravo. Po ocjeni ovog Suda konstatacija predsjednika Županijskog doma Sabora o rezultatu glasovanja u tom domu nije "odluka" u smislu čl. 28. st. 1. citiranog Ustavnog zakona. Zbog toga ne postoje u smislu čl. 26. citiranog Ustavnog zakona pretpostavke za odlučivanje o biti stvari, pa je Sud ustavnu tužbu odbacio. Slijedom iznesenog, riješeno je kao u točki 1. rješenja, dok se u točki 2. riješilo temeljem odredbi članka 20. stavak 1. Ustavnog zakona.


Propis NN 70/1993
• Ustavni sud Republike Hrvatske u postupku ocjene ustavnosti i zakonitosti propisa, na sjednici 7. srpnja 1993. godine, donio je

Propis NN 70/1993
• 1. Ukida se odredba članka 5. Uredbe o upravljanju nacionalnim parkovima Vlade Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 71/92).

Propis NN 70/1993 • Rješenjem Suda broj U-II-283/1992 od 17. ožujka 1993., a na prijedlog "Slanice" hotelskog, turističkog i trgovinskog poduzeća. s. p.o. pokrenut je postupak za ocjenu ustavnosti i zakonitosti odredbe članka 5. Uredbe o upravljanju nacionalnim parkovima ("Narodne novine", broj 71/92), kojom je propisano da nepokretna i pokretna imovina u društvenom vlasništvu koja se nalazi unutar granica nacionalnog parka Kornati, osim sredstava iz članka 10. ove Uredbe, postaje vlasništvo Republike Hrvatske. Tom odredbom je naime i riblji restoran u društvenom vlasništvu na kojem pravo korištenja ima spomenuto poduzeće prenesen u vlasništvo Republike Hrvatske (bez naknade).
Propis NN 70/1993 • Sud je pokrenuo postupak iz razloga navedenih u tom rješenju ("Narodne novine", broj 27/93).
Propis NN 70/1993 • U međuvremenu u Sudu je zaprimljen i prijedlog poduzeća "Lavčević", d.d., Split, za ocjenu iste odredbe.
Propis NN 70/1993 • Vlada Republike Hrvatske nije se očitovala na dostavljeno joj rješenje. U nastavljenom postupku Sud je utvrdio slijedeće. Prema Ustavnom zakonu za provedbu Ustava Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 34/92 - pročišćeni tekst) i to odredbi članka 4. proizlazi da se zakoni, drugi propisi i opći akti moraju uskladiti s Ustavom do 31. prosinca 1993. godine. Dakle, do tada mogu egzistirati i društveno vlasništvo i društveno-pravni subjekti utvrđeni i regulirani odredbama Zakona o poduzećima koji je preuzet u pravni sustav Republike Hrvatske Zakonom o preuzimanju saveznih zakona iz područja organizacije i poslovanja gospodarskih subjekata koji se u Republici Hrvatskoj primjenjuju kao republički zakoni ("Narodne novine" broj 53/91). I ta poduzeća su osnovana radi stjecanja dobiti (članak 1. Zakona). Riječ je, dakle, o poduzetnicima bilo da posluju sredstvima u društvenom, privatnom ili mješovitom vlasništvu (članak 2. Zakona).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 70/1993 • Prema, pak, stavku 2. članka 49. Ustava Republike Hrvatske država je dužna osigurati svim poduzetnicima jednak pravni položaj na tržištu. Ta se ustavna odredba vrijeđa ako država jednim subjektima na tržištu oduzima bez naknade sredstva ili dio sredstava bez obzira što su ta sredstva u tzv. društvenom vlasništvu. Riječ je o subjektu na tržištu kojem se prema stavku 1. iste ustavne odredbe osigurava poduzetnička i tržišna sloboda, što su temelji gospodarskog ustroja države. Stoga, po ocjeni Suda, poduzetničku i tržišnu slobodu uživaju jednako svi subjekti tržišta dok oni pravno postoje.
Propis NN 70/1993 • Pretvorba gospodarskih objekata (u nacionalnom parku) odnosno pretvorba poduzeća s društvenim kapitalom (koje u svom sastavu ima i gospodarske objekte smještene u području Nacionalnog parka) u poduzeće kojem je određen vlasnik, provodi se prema onim principima prema kojima se i inače provodi pretvorba (v. tako članak 1. stavak 1. i 2. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća - "Narodne novine", broj 19/91, 83/92, 84/92 i 16/93).
Propis NN 70/1993 • Ukinutom odredbom doduše prestaje društveno vlasništvo nad svom pokretnom i nepokretnom imovinom u nacionalnom parku i na toj se imovini uspostavlja vlasničkopravni režim (u korist Republike Hrvatske) ali, kada su u pitanju poduzetnici s društvenim (i) ili mješovitim kapitalom (kao npr. predlagatelji), rečeno je već, tako koncipiranom odredbom vrijeđaju se ustavna prava utvrđena u odredbi članka 49. stavak 2. i članka 50. stavak 2. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 70/1993 • Nacionalni parkovi, kao prirodne cjeline i dijelovi prirode, za koje je zakonom određeno da su od interesa za Republiku, imaju doduše njenu osobitu zaštitu. U skladu s navedenim, prema odredbi stavka 2. članka 52. Ustava Republike Hrvatske, zakonom se određuje način na koji dobra od interesa za Republiku mogu upotrebljavati i iskorištavati ovlaštenici prava na njima i vlasnici kao i naknada za ograničenja kojima su podvrgnuti. Ali, prema ocjeni Suda riblji restoran ili drugi gospodarski objekat koji se nalazi na području što je proglašeno nacionalnim parkom ne spada u tu prirodnu cjelinu ili dio prirode i nije dobro od interesa za Republiku, koje treba prenositi u državno vlasništvo samo zato jer se nalazi na području nacionalnog parka i jer je u tzv. društvenom vlasništvu.
Propis NN 70/1993 • Osporena odredba koja proglašava državnim vlasništvom sve nekretnine i pokretnine na području nacionalnog parka što se nalaze u društvenom vlasništvu otvara još jedno ustavnopravno pitanje. Naime, stvari u općoj upotrebi (opća dobra, res communes omnium) redovito nisu u vlasničkom režimu, kao što su npr. more, zrak, neke vode (jer se zbog njihovih prirodnih svojstava na njima ne može uspostaviti vlasništvo ili neko drugo stvarno pravo), pa tako ne mogu biti niti u vlasništvu Republike Hrvatske iako mogu biti stvari od interesa za Republiku (članak 52. Ustava). Osporena odredba prenosi u vlasništvo države sve pokretne i nepokretne stvari koje se još danas nalaze u društvenom vlasništvu, dakle, i stvari na kojima se uopće ne može uspostaviti vlasnički (stvarnopravni) režim, pa je stoga ta odredba nesuglasna s ustavnom odredbom iz članka 3. (vladavina prava).
Propis NN 70/1993 • Odluka o objavljivanjiu zasnovana je na odredbi stavka 2. članka 20. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 70/1993 • Ustavni sud Republike Hrvatske, odlučujući o ustavnoj tužbi Š. J. iz Z., na sjednici održanoj 7. srpnja 1993. godine. donio je ovu
Propis NN 70/1993 • Š. J., podnio je ovom Sudu ustavnu tužbu u kojoj navodi da su pravomoćnim rješenjem Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske br. MS-240-2325 od 23. 9. 1991., odnosno presudom Upravnog suda Republike Hrvatske br. Us-315/92 od 2. 7. 1992. povrijeđena njegova ustavna prava. On, naime, smatra da je visina mirovine određena po službenoj dužnosti 1991. godine niža od one koja mu je određena ranije, 1985. godine. Prema njegovu mišljenju pri donošenju akata, kojima je odlučivano o njegovoj mirovini, trebao je biti primijenjen članak 53. stavak 2. Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja. koji je preuzet Zakonom o preuzimanju saveznih propisa iz oblasti mirovinskog i invalidskog osiguranja kao republički propis ("Narodne novine", broj 53/91), a osporeni akti se temelje na stavku 4. istog članka.
Propis NN 70/1993 • Odredba članka 19. stavak 1. Ustava Republike Hrvatske jamči da pojedinačni akti državne uprave i tijela koja imaju javne ovlasti moraju biti utemeljeni na zakonu. U odnosu na akte sudova, isto jamstvo sadrži članak 115. stavak 3. Ustava. Iz ovih odredbi nedvojbeno proizlazi da osporeno rješenje i presuda moraju biti utemeljeni na Zakonu, kao što to u ovom slučaju i jesu. Razlozi zbog kojih je primijenjen članak 53. stavak 4. spomenutog Zakona, a ne neka druga odredba navedeni su u svakom od osporenih akata.
Propis NN 70/1993 • Ustavni sud Republike Hrvatske je, nakon završenog postupka ocijenio da su Republički fond mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske i Upravni sud Republike Hrvatske, donoseći osporene akte odlučivali na temelju zakona, te da nisu povrijedili Ustav Republike Hrvatske na štetu podnosioca ustavne tužbe.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 142/06, Broj 133/07, Broj 17/98, Broj 150/05, Broj 10/03, Broj 33/02


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled