PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-10-159-2307 NN 159/2003

• Sukladno navedenom, konvencijsko pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku čini dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije (5. studenoga 1997.). S druge strane, pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku utvrđeno je ustavnim pravom u Republici Hrvatskoj 9. studenoga 2000. godine, izmjenama članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 113/00). Iz navedenih razloga ispitivanje razumnosti trajanja sudskih postupaka prije 5. studenoga 1997. godine, u pravilu, ne bi moglo biti predmetom ustavnosudskih postupaka temeljenih na članku 63. Ustavnog zakona, jer u dotadašnjem pravnom poretku Republike Hrvatske takvo pravo nije postojalo ni kao konvencijsko ni kao ustavno.


Stranica NN 159/2003

• Ustavni sud je, u konkretnom slučaju, ocijenio da se pravno relevantnim razdobljem za povredu prava na razumnu duljinu trajanja sudskog postupka smatra razdoblje od 5. studenoga 1997. (to jest od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije) do 10. listopada 2002. godine (to jest do dana podnošenja ustavne tužbe podnositelja), što ukupno iznosi četiri (4) godine, deset (10) mjeseci i pet (5) dana.


Stranica NN 159/2003

• Ustavni sud je utvrdio da je u razmatranom, pravno relevantnom razdoblju, Općinski sud u Splitu, od radnji relevantnih za donošenje meritorne odluke o pravima i obvezama stranaka u predmetnom parničnom postupku odredio jedanaest ročišta za glavnu raspravu, od kojih je održano osam, dok su tri odgođena, odredio i proveo jedno vještačenje, saslušao obje parnične stranke i predložene svjedoke, te donio prvostupanjsku presudu, koja je u drugostupanjskom postupku ukinuta. Pritom je između ročišta održanog 17. studenoga 1997. i onog zakazanog za 14. listopada 1998. proteklo deset (10) mjeseci i dvadesetsedam (27) dana, da bi to, kao i sljedeće ročište, 2. prosinca 1998., bilo odgođeno, oba zbog toga što nije bio priklopljen spis, broj: P-831/96. Nakon navedenih odgoda, sljedeće je ročište zakazano (i održano) 24. studenoga 1999., tj. po proteku daljnjih deset (10) mjeseci i dvadesetdva (22) dana. Navedeno razdoblje, u ukupnom trajanju od dvije (2) godine i sedam (7) dana može se, po ocjeni Ustavnog suda, smatrati razdobljem potpune neaktivnosti nadležnog suda.


Stranica NN 159/2003

• 5.3. POSTUPANJE PODNOSITELJA USTAVNE TUŽBE (TUŽENIKA – PROTUTUŽITELJA U SUDSKOM POSTUPKU)


Internet NN 159/2003
• Podnositelj ustavne tužbe, kao tuženik – protutužitelj u sudskom postupku, prema utvrđenju Ustavnog suda, svojim ponašanjem nije pridonio duljini sudskog postupka.

Internet stranice NN 159/2003
• Ustavni sud ocjenjuje da se u konkretnom slučaju ne radi o složenoj sudskoj stvari, uz uvjet pravilne primjene materijalnopravnih zakonskih odredaba, mjerodavnih za konkretan slučaj.

Internet stranice NN 159/2003 • 5.5. DRUGE OKOLNOSTI OD UTJECAJA NA DULJINU SUDSKOG POSTUPKA
Internet stranice NN 159/2003 • Ustavni sud nije našao drugih okolnosti koje bi bile od utjecaja na duljinu sudskog postupka.
Internet stranice NN 159/2003 • 6. Imajući u vidu navedene činjenice i okolnosti, a posebno važnost sudskog postupka za podnositelja, jednako kao i za tužiteljicu – protutuženicu, a osobito za njihovu djecu (rješenje stambenog pitanja), Ustavni sud je utvrdio da je trajanjem parničnog postupka podnositelju povrijeđeno ustavno pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud u razumnom roku odluči o njegovim pravima ili obvezama, koje je zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.
Internet stranice NN 159/2003 • Stoga je, u smislu odredbe članka 63. stavka 2. Ustavnog zakona, donesena odluka kao pod točkama I. i II. izreke ove odluke.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 159/2003 • 7. Sukladno odredbi članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u točkama III. i IV. izreke ove odluke.
Informacije NN 159/2003 • Visinu naknade zbog povrede ustavnog prava na donošenje sudske odluke u razumnom roku Ustavni sud u pravilu određuje za razmatrano, pravno relevantno razdoblje, uz iznimnu mogućnost uvažavanja nerazumno dugog razdoblja potpune neaktivnosti suda i prije 5. studenoga 1997. godine, što ovisi o osobitim okolnostima svakog pojedinog slučaja.
Poslovne stranice NN 159/2003 • Pri utvrđivanju visine naknade, temeljem članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, Ustavni sud uzima u obzir sve okolnosti slučaja, uz istodobno uvažavanje ukupnih gospodarskih i socijalnih prilika u Republici Hrvatskoj.
Pregledi NN 159/2003 • 8. Odluka o objavi (točka V. izreke) temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.
Besplatno NN 159/2003 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Nevenka Šernhorst i Vice Vukojević, u povodu prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj dana 17. rujna 2003. godine, donio je
Glasnik NN 159/2003 • I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Zakona o Financijskoj agenciji (»Narodne novine«, broj 117/01).
Propis NN 159/2003 • 1. Intercredit Zagreb d.o.o. i Creditreform d.o.o., Zagreb, zastupani po opunomoćeniku mr. sc. Antunu Šagovcu, odvjetniku iz Velike Gorice, podnijeli su prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Zakona o Financijskoj agenciji (»Narodne novine«, broj 117/01, u daljnjem tekstu: Zakon).
Propis NN 159/2003 • 2. Podnositelji smatraju da je Zakonom o Financijskoj agenciji Financijska agencija (u daljnjem tekstu: FINA) stavljena u povoljniji položaj u odnosu na druge poslovne subjekte koji obavljaju identični posao kao FINA. Navode da su im za njihovu djelatnost potrebni ažurni financijski pokazatelji i podaci o poslovanju pravnih osoba, a da im se osporenim Zakonom ti podaci uskraćuju. Posebno ističu odredbe članaka 3. i 17. stavka 1. Zakona. Navode da je Zakonom o financijskoj agenciji uveden monopolistički položaj FINE na tržištu financijskih informacija te da je odredba članka 3. Zakona protivna odredbama članaka 14. stavka 2. i 49. stavaka 1. i 2. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 159/2003 • Nesuglasnost navedenih odredbi nalaze i u njihovoj suprotnosti odredbama Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine«, broj 48/95, 52/97 i 89/98, prestaje važiti danom 1. listopada 2003. godine, početkom primjene novog Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja, »Narodne novine«, broj 122/03).
Propis NN 159/2003 • 3. Tijekom postupka u povodu ovog prijedloga, Ustavni sud je pribavio stručno mišljenje Ministarstva financija. U dostavljenom mišljenju Ministarstvo financija ističe da je člankom 3. osporenog Zakona FINA ovlaštena prikupljati i objedinjavati podatke, ali isključivo na temelju ugovora s naručiteljima usluga, u skladu s člankom 6. Zakona, što znači da ove poslove mogu obavljati i drugi poslovni subjekti na osnovi svoje registrirane djelatnosti, budući da osporenim Zakonom nije isključen niti jedan poslovni subjekt od obavljanja navedenih poslova. Nadalje, podatke na temelju kojih Financijska agencija izrađuje bonitetne informacije, osiguravaju banke prema vlastitom izboru potpisivanjem ugovora između banke i Financijske agencije i to isključivo na temelju suglasnosti poslovnog subjekta.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 36/95, Broj 48/97, Broj 61/92, Broj 5/09, Broj 80/97, Broj 108/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled