PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2002-03-33-708 NN 33/2002

• Unaprijed je vidljivo da postojeće predimenzionirane, prethodnim ratnim potrebama prilagođene Oružane snage Republike Hrvatske, žurno treba podvrgnuti rekonstrukciji. Socijalna i politička osjetljivost toga pitanja, povezana s ograničenim financijskim resursima, predstavlja najveći izazov i potencijalni čimbenik usporavanja reformskih procesa. Također, a povezano s prethodnim, dugoročni izazov predstavlja niska tehničko-tehnološka razina opremljenosti Oružanih snaga Republike Hrvatske koja bitno zaostaje za stanjem opremljenosti modernih oružanih snaga zapadnih država.


Stranica NN 33/2002

• Proces reforme i modernizacije oružanih snaga mora obuhvatiti različite komponente, kao što su: smanjenje brojčane veličine, reorganizaciju (preustroj), izgradnju visokog stupnja profesionalizma, pomlađivanje, povećanje operativnosti, kompatibilnost i interoperabilnost, bolje društveno pozicioniranje i dr. Kroz te procese uključujući i moguće ukidanje obveznog služenja vojnog roka Oružane snage Republike Hrvatske steći će obilježja modernih oružanih snaga, sposobnih za izvršavanje šireg spektra nacionalnih i međunarodnih zadaća te za integriranje u multinacionalne obrambene saveze.


Stranica NN 33/2002

• Civilna komponenta obrambenog sustava također mora biti podvrgnuta primjerenim reformama, kako bi bila u stanju udovoljiti zahtjevima koji proizlaze iz ovog dokumenta. To podrazumijeva njenu primjereniju konceptualnu, pravnu i plansku uređenost, dosljedniju primjenu definiranih rješenja u organizacijskom i funkcionalnom smislu, a posebno jasno definiranje potreba i izvora financiranja.


Stranica NN 33/2002

• Od strategijske je važnosti za moderne i efikasne oružane snage definiranje cjelokupnog sustava vojne izobrazbe djelatnoga, pričuvnoga, dočasničkog i časničkog kadra. U tom smislu, potrebno je razviti dugoročne projekcije rješenja koja će biti primjerena zahtjevima za visokom vojnom ekspertizom i stručnošću a ujedno će omogućiti integriranje s civilnim sustavom izobrazbe u Republici Hrvatskoj.


Internet NN 33/2002
• Posebno treba urediti sustav izobrazbe civilnih kadrova za potrebe cijelog spektra obrambenih zadaća. Institucijama obrambenog sustava, a posebno Ministarstvu obrane potrebni su civilni eksperti za obrambena pitanja, koji će biti u stanju promišljati, kreirati i provoditi obrambena rješenja sukladna sigurnosnim interesima Republike Hrvatske, ali ujedno i potrebama daljnjega demokratskog razvoja društva. Pored izobrazbe profesionalnih civilnih eksperata, važno je kroz institucionalizirane sadržaje izobrazbe na veću razinu podići i ukupnu obrambenu kulturu svih subjekata demokratskog društva.

Propis NN 33/2002
• Djelatnost javnog informiranja ima posebno važnu ulogu u potpori daljnjem razvoju obrambenog sustava. Rad svih profesionalnih obrambenih institucija i sva obrambena rješenja trebaju biti podložni javnom društvenom nadzoru. Također, uloga i djelovanje svih tijela državne vlasti o pitanjima obrane trebaju biti transparentni i izloženi kritičkoj valorizaciji. Na drugoj strani, potrebno je primjereno educiranje građana o obrambenim pitanjima, radi izgradnje primjerene razine sigurnosne kulture, ali i relevantnog sudjelovanja u odlučivanju i nadzoru. Zajedno s daljnjim jačanjem uloge nevladinih organizacija, takvi procesi omogućit će izgradnju tzv. kritičkog javnog mnijenja kao neizostavnog subjekta i čimbenika demokratskog razvoja.

Propis NN 33/2002 • Vojna proizvodnja od izuzetne je važnosti za autonomiju funkcija vojne obrane i u najsloženijim uvjetima. S obzirom na ciljeve približavanja i priključivanja Republike Hrvatske obrambenim savezima, prioritetno se otvara pitanje tehničke interoperabilnosti i kompatibilnosti Oružanih snaga Republike Hrvatske s oružanim snagama partnerskih država. Postojeća tehnološka razina koju posjeduju domaći proizvođači neće moći zadovoljiti zahtjeve proizvodnje visoko sofisticiranih sustava i sredstava naoružanja kojima će se opremati Oružane snage Republike Hrvatske. Iz tih razloga, orijentacija će primarno biti na izboru odgovarajućih stranih proizvođača iz partnerskih i savezničkih država, ali uz postupno uključivanje domaćih proizvodnih kapaciteta u kooperantske aranžmane. Domaća industrija angažirat će se na proizvodnji dijela asortimana vojne opreme i tehnološki manje zahtjevnih sredstava naoružanja, na načelu obostranog interesa. Održavanje i daljnji razvoj domaće vojne proizvodnje zahtijeva razvijanje sustavnih konceptualnih rješenja, razvojne investicije te državne stimulacije proizvođačima.
Propis NN 33/2002 • c) S obzirom na raskorak između širokog spektra vrlo zahtjevnih sigurnosnih potreba te raspoloživih resursa i mogućnosti, definirana strategijska rješenja podrazumijevaju neizbježne sigurnosne rizike koje treba analizirati i držati pod upravljačkom kontrolom. Najvažniji rizici vezani su uz moguće pogoršanje stanja međunarodnog okružja Republike Hrvatske, eventualnu promjenu uloge NATO-a kao najpouzdanijega obrambenog saveza i jamca kolektivne sigurnosti te prepreke i nemogućnost provedbe potrebnih obrambenih reformi.
Propis NN 33/2002 • Radikalno pogoršanje postojećih, relativno povoljnih međunarodnih odnosa te ponovno nadvijanje ratne opasnosti nad Republikom Hrvatskom neizbježno bi utjecalo na promjenu strategijskih promišljanja i prioriteta djelovanja na obrambenom području. Institucije i snage obrambenog sustava, koje primjena strategijskih rješenja može odvesti u procese intenzivnih reformi, mogle bi biti zatečene i potencijalno nespremne za brzu i učinkovitu reakciju na vojno ugrožavanje. Stoga je važno da se programom i tempom reformi upravlja pažljivo i sukladno mogućnostima paralelnog zadovoljavanja temeljnih operativnih potreba.
Propis NN 33/2002 • Postojeća uloga NATO-a kao najpouzdanijega obrambenog saveza i osiguravatelja međunarodne stabilnosti – koji ima tendenciju daljnjeg širenja i razvijanja suradnje sa širokim krugom zemalja – može, iz različitih razloga, biti dovedena u pitanje. To bi za Republiku Hrvatsku značilo reduciranje ili ukidanje mogućnosti izgradnje pouzdanog partnerstva i savezništva, te potrebu preispitivanja najvažnijih strategijskih opredjeljenja na sigurnosnom i obrambenom području. Najmanje vjerojatna, ali ipak relevantno za razmatranje, opcija je potkopavanja kredibiliteta, pa čak i raspad NATO-a usljed nesuglasica koje mogu biti izazvane težinom ili neučinkovitošću odgovora na glavne sigurnosne prijetnje globalnog karaktera.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 33/2002 • Sporost ili nemogućnost provedbe potrebnih reformi kojima bi se obrambeni sustav Republike Hrvatske doveo u stanje spremnosti za odgovor na postojeće i buduće sigurnosne izazove, potpuno je realan rizik implementacije ove Strategije. On može biti uzrokovan nedostatkom financijskih sredstava, dominacijom pritiska socijalnih i političkih čimbenika, odnosno implikacija obrambene reforme, pa čak i nedovoljnim posvećivanjem pažnje ovim pitanjima od strane glavnih političkih subjekata. Sama spoznaja da ovakav rizik postoji, morala bi djelovati kao motivacijski čimbenik za poduzimanje mjera kojima bi se prevladao taj rizik.
Propis NN 33/2002 • d) Izazovi i rizici primjene rješenja definiranih ovim dokumentom brojni su i realni. Mogu se prevladati samo predanim radom i usmjerenim nastojanjima djelatnika svih nadležnih institucija – od pripadnika vojnih postrojbi i djelatnika u tijelima lokalne samouprave do dužnosnika najviše razine državne vlasti. Zbog ograničenih ljudskih i materijalnih resursa, potrebna je puna suradnja svih dijelova države i društva u stvaranju preduvjeta za primjenu postavljenih strategijskih rješenja. Pri tome posebnu važnost ima uključivanje hrvatskih znanstvenih, tehnoloških, industrijskih, transportnih i drugih potencijala u unapređivanje operativnih i tehničkih sposobnosti oružanih snaga i drugih obrambenih institucija.
Propis NN 33/2002 • Proglašavam Zakon o obrani, koji je donio Hrvatski sabor na sjednici 19. ožujka 2002.
Propis NN 33/2002 • Ovim se Zakonom uređuje obrambeno ustrojstvo i funkcioniranje obrambenog sustava Republike Hrvatske, nadležnosti tijela državne vlasti u području obrane, upravljanje, rukovođenje, zapovijedanje i demokratski nadzor nad Oružanim snagama Republike Hrvatske, dužnosti i prava građana u obrani suvereniteta, neovisnosti i teritorijalne cjelovitosti Republike Hrvatske.
Propis NN 33/2002 • Temeljna svrha obrane je odvraćanje napada na Republiku Hrvatsku, zaštita njezina suvereniteta, neovisnosti, teritorijalne cjelovitosti i sigurnosti građana.
Propis NN 33/2002 • Obrana se Republike Hrvatske može provoditi i u suradnji s međunarodnim obrambenim organizacijama kojima je Republika Hrvatska pristupila ili im pristupa, u skladu s Ustavom, zakonima i međunarodnim ugovorima.
Propis NN 33/2002 • Temeljni pojmovi koji se upotrebljavaju u ovom Zakonu imaju sljedeća značenja:
Propis NN 33/2002 • 1) Obrana je državna funkcija od posebne društvene važnosti čije provođenje ostvaruju oružane snage, tijela državne vlasti, lokalna i područna (regionalna) samouprava, pravne osobe nositelji obrambenih priprema, organizacije za zaštitu i spašavanje ljudi i materijalnih dobara u obrani slobode, suvereniteta, neovisnosti i teritorijalne cjelovitosti i drugih društvenih vrijednosti u miru i ratu, u neposrednoj ugroženosti neovisnosti i teritorijalne cjelovitosti Republike Hrvatske.
Propis NN 33/2002 • 2) Obrambeni sustav je dio sustava nacionalne sigurnosti Republike Hrvatske koji predstavlja jedinstveni oblik ustrojstva i pripreme nositelja vojne i civilne obrane usmjerenih na ostvarivanje ciljeva obrane.
Propis NN 33/2002 • 3) Vojna obrana je sustav institucija i aktivnosti usmjerenih na pripreme za obranu i obranu države vojnim sredstvima. Vojna obrana obuhvaća Oružane snage Republike Hrvatske i strukture nadležne za upravljanje, rukovođenje i zapovijedanje njima.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 90/02, Broj 135/99, Broj 125/97, Broj 45/06, Broj 112/07, Broj 68/98


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled