PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-05-57-1360 NN 57/2009

• 2. Predlagatelj smatra da je osporeni Zakon organski zakon te da je za njegovo donošenje, u skladu s odredbom članka 82. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske, bila potrebna većina glasova ukupnog broja zastupnika Hrvatskog sabora.


Stranica 2009-05-57-1360 NN 57/2009

• Obrazlažući svoje stajalište da se radi o organskom zakonu, predlagatelj navodi da se odredbama Zakona razrađuje odredba članka 9. stavka 2. koja se nalazi u glavi II. Ustava, naslovljenoj Temeljne odredbe, a koja po svojoj naravi spada u osnovna ljudska prava i slobode koje se jamče hrvatskim državljanima. Posebno ističe da se osporenim Zakonom razrađuju odredbe članaka 22., 24., 28., 29., 32. i 33. stavka 2. Ustava, sve iz odjeljka Osobnih i političkih sloboda i prava.


Stranica 2009-05-57-1360 NN 57/2009

• U svezi s brojem zastupnika koji su glasovali za Zakon, predlagatelj navodi da je osporeni Zakon donesen s 75 glasova »za« i 2 »suzdržana« glasa, a da je za donošenje zakona za koje je propisana natpolovična (apsolutna) većina svih zastupnika u sazivu Sabora 2003. bilo potrebno najmanje 77 glasova »za«.


Stranica 2009-05-57-1360 NN 57/2009

• 2.1. Predlagatelj smatra i da odredbe članka 26. i članka 32. stavka 2. osporenog Zakona nisu u suglasnosti s člankom 9. stavkom 2. Ustava. Smatra da je predaja osoba iz članka 26. osporenog Zakona drugi izraz za izručenje, koje je zabranjeno odredbom članka 9. stavka 2. Ustava.


Internet NN 57/2009
• 2.2. Predlagatelj predlaže poništenje osporenog Zakona, ukoliko se o prijedlogu bude odlučivalo nakon 1. srpnja 2005. godine. Smatra naime da Ustavni sud, na temelju članka 19. Ustavnog zakona o izmjenama i dopunama Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 29/02., u daljnjem tekstu: UZID UZUS/02), koji je stupio na snagu 15. ožujka 2002. godine, može poništavati i zakone, opširno opisujući da se pod »propisom« iz navedenog članka UZID UZUS/02 može razumjeti i zakon, a ne samo »drugi propisi« iz članka 128. alineje 2. Ustava.

Internet stranice NN 57/2009
• 3. Prema članku 82. stavku 2. Ustava Republike Hrvatske, zakone (organski zakoni), kojima se razrađuju Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode, izborni sustav, ustrojstvo, djelokrug i način rada državnih tijela te ustrojstvo i djelokrug lokalne i područne (regionalne) samouprave, Hrvatski sabor donosi većinom glasova svih zastupnika.

Internet stranice NN 57/2009 • 4. U razmatranju osnovanosti prijedloga za ocjenu suglasnosti Zakona s Ustavom s aspekta njegove formalne ustavnosti, Ustavni sud pošao je od stajališta izraženog u odluci broj: U-I-2566/2003, U-I-2892/2003 od 27. studenoga 2003. godine, kojom je ukinut Zakon o izmjenama i dopunama Kaznenog zakona (»Narodne novine« broj 111/03.), objavljenoj u »Narodnim novinama« broj 190/03.
Internet stranice NN 57/2009 • U toj odluci Ustavni sud utvrdio je mjerila od kojih polazi pri ocjeni koji je zakon, čijim se odredbama razrađuju Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode, organski zakon, te je pri tome naveo:
Internet stranice NN 57/2009 • »Polazeći od izloženog, organskim zakonom kojim se razrađuju Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode u smislu prvog dijela rečenice članka 82. stavka 2. Ustava ima se smatrati samo onaj zakon kojemu su temeljni predmeti uređenja pojedino ili pojedina Ustavom utvrđena osobna i politička prava i slobode čovjeka. Jesu li ispunjene pretpostavke za utvrđenje određenog zakona organskim u smislu prvog dijela rečenice članka 82. stavka 1. Ustava ispituje se – u slučaju sumnje – zasebno u svakom konkretnom slučaju.«
Internet stranice NN 57/2009 • 5. Osporenim Zakonom uređuje se »međunarodna pravna pomoć u kaznenim stvarima (u daljnjem tekstu: »međunarodna pravna pomoć«), ako međunarodnim ugovorom nije drugačije određeno«. Međunarodna pravna pomoć »pruža se glede kaznenih djela kažnjavanje kojih je u trenutku upućivanja zamolbe za pravnu pomoć u nadležnosti pravosudnih tijela države koja upućuje zamolbu«, zatim u »prekršajnim postupcima koje vode upravna tijela, u pogledu djela koja su prema hrvatskom pravu kažnjiva novčanom kaznom, na temelju toga što predstavljaju kršenje vladavine prava i ako u tim postupcima odluka upravnog tijela može dovesti do postupka pred sudom stvarno nadležnim za kaznene stvari«, u »kaznenim postupcima iz stavka 2. ovog članka, te prekršajnim postupcima iz stavka 3. ovoga članka, koji se vode protiv pravnih osoba«. Međunarodna pravna pomoć pruža se »i u odnosu na Europski sud za ljudska prava i Europski sud pravde, a kada je to određeno međunarodnim ugovorom i u odnosu na druge međunarodne organizacije i nadnacionalne organizacije čijom članicom Republika Hrvatska može postati« (članak 1. Zakona).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 57/2009 • Polazeći od navedenog, Ustavni sud utvrđuje da je temeljni predmet uređenja Zakona pružanje međunarodne pravne pomoći, a ne pojedina Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode. Jednako tako, odredbe članka 26. i članka 32. stavka 2. Zakona na koje upućuje predlagatelj ne predstavljaju razradu ljudskih prava i temeljnih sloboda, već upućuju na način pružanja međunarodne pravne pomoći.
Informacije NN 57/2009 • Slijedom navedenog, za donošenje Zakona sukladno članku 81. stavku 1. Ustava bila je potrebna većina glasova zastupnika koji su bili nazočni na sjednici Hrvatskog sabora, uz uvjet da je na sjednici bila nazočna većina ukupnog broja zastupnika. Hrvatski sabor 5. saziva imao je 152 zastupnika. S obzirom da je na sjednici na kojoj je donesen Zakon prisustvovalo ukupno sedamdeset sedam (77) zastupnika, a za donošenje Zakona glasovalo sedamdeset pet (75) zastupnika, Ustavni sud utvrđuje da su bili ispunjeni Ustavom propisani uvjeti za donošenje Zakona.
Poslovne stranice NN 57/2009 • 6. Predlagatelj nadalje smatra da odredbe članaka 26. i 32. stavka 2. Zakona nisu u suglasnosti s odredbom članka 9. stavka 2. Ustava.
Pregledi NN 57/2009 • Državljanin Republike Hrvatske ne može biti prognan iz Republike Hrvatske niti mu se može oduzeti državljanstvo, a ne može biti ni izručen drugoj državi.
Besplatno NN 57/2009 • (1) Na zamolbu stranoga pravosudnog tijela, osoba kojoj je u Republici Hrvatskoj oduzeta sloboda, uključujući i hrvatske državljane, može biti privremeno predana stranom pravosudnom tijelu radi saslušanja u svojstvu svjedoka ili radi suočenja, pod uvjetom da u roku određenom od strane domaćega pravosudnog tijela bude vraćena u Republiku Hrvatsku i ako:
Glasnik NN 57/2009 • 2. je njezina prisutnost neophodna u kaznenom postupku koji se vodi u stranoj državi,
Propis NN 57/2009 • 3. uslijed privremene predaje neće doći do produženja oduzimanja slobode,
Propis NN 57/2009 • 4. ne postoje drugi odlučujući razlozi koji se protive privremenoj predaji.
Propis NN 57/2009 • (2) Osoba iz stavka 1. ovoga članka koja je privremeno predana stranom pravosudnom tijelu, ostaje u pritvoru za cijelo vrijeme boravka u inozemstvu, osim ukoliko domaće pravosudno tijelo ne zahtijeva njezino puštanje na slobodu.
Propis NN 57/2009 • (1) Hrvatski državljanin ne može biti izručen radi kaznenog progona ili izvršenja kazne zatvora stranoj državi, niti kao osuđenik može biti premješten iz Republike Hrvatske u stranu državu radi izdržavanja kazne zatvora.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 147/99, Broj 119/09, Broj 40/99, Broj 89/05, Broj 50/08, Broj 31/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled