PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-02-13-365 NN 13/2008

• 4.3. Komisija smatra da zadovoljenje svih sljedećih uvjeta osigurava da program državnih jamstava ne predstavlja državnu potporu prema članku 87. stavku 1.:


Stranica 2008-02-13-365 NN 13/2008

• (a) program ne dozvoljava izdavanje jamstava zajmoprimcima koji imaju financijskih poteškoća;


Stranica 2008-02-13-365 NN 13/2008

• (b) zajmoprimci bi u načelu bili u mogućnosti dobiti kredit po tržišnim uvjetima na financijskom tržištu bez bilo kakve intervencije države;


Stranica 2008-02-13-365 NN 13/2008

• (c) jamstva su povezana s posebnom financijskom transakcijom, jamstva su za fiksni maksimalni iznos, ne pokrivaju više od 80% svakog neotplaćenog kredita ili druge financijske obveze (osim za obveznice i slične instrumente), i nisu otvorena;


Internet NN 13/2008
• (d) uvjeti programa temelje se na realnoj procjeni rizika tako da ga premije koje plaća društvo korisnik čine, u svakom pogledu, samofinancirajućim;

Internet stranice NN 13/2008
• (e) program određuje uvjete pod kojima će se izdavati buduća jamstva, te da se cjelokupno financiranje programa preispita barem jednom godišnje;

Internet stranice NN 13/2008 • (f) premije pokrivaju i normalne rizike povezane s izdavanjem jamstva, i administrativne troškove programa, uključujući normalan povrat od kapitala, ukoliko država osigurava početni kapital za sastavljanje programa.
Internet stranice NN 13/2008 • 4.4. Neispunjavanje bilo kojeg od uvjeta navedenih u točkama 4.2. i 4.3. ne znači da se takvo jamstvo ili program jamstava automatski smatra državnom potporom. Ukoliko postoji sumnja predstavlja li jamstvo ili program jamstava državnu potporu, isto potrebno je prijaviti.
Internet stranice NN 13/2008 • 4.5. Mogu postojati okolnosti u kojima se planira korištenje državnih jamstava kako bi se omogućilo društvima, a posebice malim i srednjim poduzetnicima, dobivanje kredita koje ne bi dobili na tržištu. Poduzetnici mogu tek započinjati poslovati, brzo se širiti ili to mogu biti mali poduzetnici koji stoga nisu u mogućnosti ponuditi potrebno osiguranje za kredit ili dobiti jamstvo. Može se raditi i o kategoriji visoko rizičnih poduzeća (za koja se očekuje da će tek u dugom roku postati profitabilna i/ili koja imaju visoku stopu neuspjeha). To može biti, na primjer, slučaj s projektima koji se odnose na nove i inovativne proizvode ili procese. Komisija smatra da će, unatoč takvim okolnostima državna jamstva, u pravilu, biti obuhvaćena člankom 87. stavak 1. Državna jamstva izdana u takvim okolnostima potrebno je stoga prijaviti Komisiji dovoljno vremena unaprijed, na isti način na koji se prijavljuju državna jamstva izdana u drugim okolnostima.
Internet stranice NN 13/2008 • 5. USKLA?ENOST DRŽAVNE POTPORE U OBLIKU JAMSTAVA SA ZAJEDNIČKIM TRŽIŠTEM
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 13/2008 • 5.1. Državna jamstva na koja je primjenjiv članak 87. stavak 1. Komisija mora preispitati s ciljem utvrđivanja jesu li u skladu sa zajedničkim tržištem. Prije nego što je moguće izvršiti takvu procjenu usklađenosti, mora biti identificiran korisnik potpore. Kao što je pojašnjeno u točki 2., to može biti ili zajmoprimac ili zajmodavac ili oboje.
Informacije NN 13/2008 • 5.2. U većini slučajeva, jamstvo predstavlja korist za zajmoprimca (točka 2.1.). Je li ta potpora u skladu sa zajedničkim tržištem ili ne, ispituje Komisija primjenjujući ista pravila koja se primjenjuju na potpore u drugim oblicima.. Konkretni kriteriji za ocjenu usklađenosti Komisija je pojasnila i iscrpno opisala u okviru i smjernicama koje se odnose na horizontalne, regionalne i sektorske potpore (7). U postupku ocjene posebno se uzima u obzir intenzitet potpore, karakteristike korisnika i ciljeve koji se potporom žele ostvariti.
Poslovne stranice NN 13/2008 • 5.3. Komisija će prihvatiti jamstva samo ukoliko je njihovo aktiviranje ugovorno povezano sa specifičnim odnosima koji mogu biti prisilno proglašenje stečaja društva korisnika, ili bilo koji sličan postupak. Te je uvjete potrebno ugovoriti pri početnom preispitivanju od strane Komisije predloženog jamstva u okviru uobičajenih postupaka iz članka 88. stavka 3., u fazi kada se ono odobrava. U slučaju da država članica želi aktivirati jamstvo prema uvjetima drugačijim od onih koji su ugovoreni na početku u fazi odobravanja, Komisija će aktiviranje jamstva smatrati pružanjem nove potpore koju je potrebno prijaviti sukladno članku 88. stavku 3.
Pregledi NN 13/2008 • 5.4. Ukoliko jamstvo predstavlja potporu za zajmodavca (točka 2.2.), potrebno je obratiti pažnju na činjenicu da bi ta potpora, u načelu, mogla predstavljati operativnu potporu.
Besplatno NN 13/2008 • 6.1. Kada država članica ne poštuje obvezu prethodnog prijavljivanja i privremenu odgodu propisanu člankom 88. stavkom 3., element potpore kod tog jamstva mora biti utvrđen kao nezakonit u smislu članka 1.(f) Uredbe Vijeća (EZ) br. 659/1999 od 22. ožujka 1999. koja navodi iscrpna pravila za primjenu članka 93. Ugovora o osnivanju EZ-a (8). Glede posljedica kršenja treće rečenice iz članka 88.(3), potrebno je napraviti nekoliko razlika. U sljedećim situacijama, položaj korisnika potpore, te zajmodavca koji nisu korisnici ispituju se naizmjenično.
Glasnik NN 13/2008 • 6.2. Prvo, kada je potpora dodijeljena nezakonito, korisnici potpore sadržane u jamstvu snose rizik. Komisija može poduzeti privremene mjere u skladu sa člankom 11. Uredbe (EZ) br. 659/1999 prije donošenja odluke o usklađenosti potpore. Ukoliko, temeljem postupka ocjene potpore Komisija ustanovi da državna potpora nije u skladu sa zajedničkim tržištem, naložit će njezin povrat od strane korisnika potpore u skladu sa člankom 14. Uredbe (EZ) br. 659/1999, čak i ukoliko to znači proglašenje stečaja društva.
Propis NN 13/2008 • 6.3. Osim toga, korisnici potpore isto tako preuzimaju rizik i na nacionalnoj razini, a obzirom izravni učinak treće rečenice iz članka 88. stavak 3. Sud pravde Europskih Zajednica nekoliko je puta potvrdio da je dužnost nacionalnih sudova štititi prava pojedinaca, kao što su konkurenti poduzeća koja primaju nezakonitu potporu, od kršenja treće rečenice članka 88. stavka 3.
Propis NN 13/2008 • Nacionalni sudovi trebaju izvesti sve odgovarajuće zaključke iz nezakonitosti državne potpore dodijeljene na način da se krše postupovna pravila Ugovora. Ukoliko se od nacionalnog suda traži da naloži povrat nezakonite potpore, on to redovno mora učiniti (9).
Propis NN 13/2008 • 6.4. Drugo, jamstva se razlikuju od ostalih instrumenata dodjele državnih potpora, kao što su bespovratna sredstva ili porezne olakšice, zbog toga što u slučaju jamstava, država također stupa u pravni odnos sa zajmodavcem. Stoga je potrebno razmotriti ima li činjenica da je državna potpora dodijeljena nezakonito posljedica i za treće strane. U slučaju državnih jamstava za kredite, to se uglavnom odnosi na financijske kreditne institucije. U slučaju jamstava za obveznice koje su izdane kako bi se poduzetnik financirao, to se odnosi na financijske institucije uključene u izdavanje obveznica.
Propis NN 13/2008 • 6.5. Pitanje utječe li nezakonitost potpore na pravne odnose između države i treće strane, potrebno je utvrditi prema nacionalnom pravu. Nacionalni sudovi možda će trebati ispitati sprječava li nacionalno pravo poštivanje ugovora o jamstvu, te bi u tom slučaju, sukladno stavu Komisije trebalo voditi računa i o tome krši li se pravo Zajednice. U skladu s tim, zajmodavci bi mogli biti zainteresirani za provjeru,, poštivanja pravila Zajednice o državnim potporama kao uobičajenu mjeru predostrožnosti kad god se izdaju jamstva. Države članice bi trebale biti u mogućnosti osigurati poslovni broj pod kojim se pojedini predmet pojedinačne potpore ili programa vodio pred Komisijom, te eventualno presliku odluke Komisije koja nije klasificirana kao povjerljiva, zajedno s odgovarajućim pozivanjem na Službeni list Europskih zajednica u kojem je odluka objavljena. Komisija je dužna učiniti najviše što može kako bi na transparentan način učinila dostupnim informacije o predmetima i programima koje je odobrila.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 2/02, Broj 129/06, Broj 17/03, Broj 54/02, Broj 81/97, Broj 74/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled