PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2006-07-78-1879 NN 78/2006

• 4. Ustavni sud, u postupku u povodu ustavne tužbe podnijete na temelju članka 62. Ustavnog zakona, u granicama zahtjeva istaknutog u ustavnoj tužbi, utvrđuje je li u postupku odlučivanja o pravima i obvezama pojedinca došlo do nedopuštenog posizanja u Ustavom zaštićena ljudska prava i temeljne slobode. Pritom se Ustavni sud, u pravilu, ne upušta u pitanje jesu li sudovi i nadležna tijela pravilno i potpuno utvrdili činjenično stanje i ocijenili dokaze. Za Ustavni sud relevantne su samo one činjenice od čijeg postojanja ovisi ocjena o povredi ustavnog prava.


Stranica 2006-07-78-1879 NN 78/2006

• 5. Iz osporenih akata nadležnih upravnih tijela, osporene presude Upravnog suda i druge dokumentacije koja se nalazi u spisu, razvidno je da je u postupku izravnog inspekcijskog nadzora nad poslovanjem podnositelja, koji je obavljen u vremenu od 12. do 20. ožujka 2001. godine, gospodarski inspektor Državnog inspektorata – Područne jedinice V. utvrdio da je podnositelj vlasnicima građevina koji su se željeli priključiti na komunalnu infrastrukturu (regionalni vodovod), prije nego što su uopće sklopili ugovore za izvođenje radova na samom priključku, uvjetovao izvedbu toga priključka uplatom određenog iznosa na ime učešća u izgradnji vodovodne mreže.


Stranica 2006-07-78-1879 NN 78/2006

• Slijedom tako utvrđenog činjeničnog stanja prvostupanjsko upravno tijelo donijelo je osporeno rješenje kojim je zabranilo podnositelju obračun i naplatu učešća za sufinanciranje vodovodne mreže korisnicima koji se žele priključiti na te mreže, kao uvjeta za izvedbu priključka na tu mrežu, odnosno naplatu troškova iznad stvarnih troškova rada i materijala priključka na komunalne objekte za opskrbu vodom (točka 1. izreke), te naredilo podnositelju vraćanje više naplaćenih iznosa oštećenim korisnicima s te osnove (točka 2. izreke).


Stranica 2006-07-78-1879 NN 78/2006

• Prvostupanjsko upravno tijelo je tako odlučilo jer je utvrdilo da je podnositelj suprotno odredbama Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine«, broj 36/75., 70/97., 128/99., 57/00. i 129/00.) obračunavao i naplaćivao učešće za sufinanciranje izgradnje vodovodne mreže prije nego što je uopće pristupio izvedbi priključka na vodoopskrbne objekte za opskrbu pitkom vodom od 1. siječnja 2000. godine do trenutka izvršenog nadzora 20. ožujka 2001. godine korisnicima koji su u tom razdoblju izvršili priključivanje na navedene objekte ili su se željeli priključiti na komunalne objekte.


Internet NN 78/2006
• Istim je rješenjem podnositelju, a s obzirom da su svi korisnici koji su plaćali ta učešća poznati (nalaze se u tabelarnom pregledu korisnika) a poznati su i iznosi koje su plaćali, naložen povrat korisnicima naplaćenih iznosa na ime sufinanciranja i proširenja vodovodne mreže.

Internet stranice NN 78/2006
• 6. Žalbu podnositelja izjavljenu protiv tog rješenja drugostupanjsko upravno tijelo je svojim rješenjem od 8. lipnja 2001. godine u cijelosti odbilo ocijenivši kako je prvostupanjsko rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Internet stranice NN 78/2006 • U postupku kontrole zakonitosti upravnih akata, Upravni sud Republike Hrvatske je odbio tužbu podnositelja. U obrazloženju presude navodi da su izvori financiranja za komunalnu infrastrukturu propisani Zakonom o komunalnom gospodarstvu i to člankom 22. stavkom 1. gdje je navedeno da se sredstva osiguravaju iz komunalnog doprinosa iz proračuna jedinica lokalne samouprave, pa podnositelj nije mogao samovoljno te troškove prevaljivati na korisnike priključaka.
Internet stranice NN 78/2006 • 7. Analizom navoda ustavne tužbe, navoda i razloga istaknutih u osporenim aktima nadležnih upravnih tijela i Upravnog suda, Ustavni je sud utvrdio da podnositelju nisu povrijeđena ustavna prava na koja ukazuje u svojoj ustavnoj tužbi.
Internet stranice NN 78/2006 • Ocjenjujući razloge ustavne tužbe sa stajališta članka 14. stavka 1. Ustava, valja istaknuti da ova odredba Ustava sadrži ustavno jamstvo nediskriminacije, odnosno zabranu diskriminacije u ostvarenju nekog konkretnog prava zajamčenog Ustavom. Iako se poziva na članak 14. stavak 1. Ustava, podnositelj u ustavnoj tužbi nije naveo u čemu se u konkretnom slučaju sastoji povreda ustavnog jamstva nediskriminacije. Ustavni sud u provedenom ustavnosudskom postupku nije našao nijednu činjenicu ili okolnost koja bi na bilo koji način upućivala da je u postupcima koji su prethodili ustavnosudskom postupku podnositelj bio diskriminiran po bilo kojoj osnovi u ostvarenju nekog ustavnog prava. Stoga, Ustavni sud utvrđuje da podnositelju nije povrijeđeno navedeno ustavno jamstvo.
Internet stranice NN 78/2006 • 8. Ocjenjujući razloge ustavne tužbe sa stajališta članka 14. stavka 2. Ustava, Ustavni sud je utvrdio da osporenom presudom podnositelju nije povrijeđeno ustavno pravo jednakosti pred zakonom.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 78/2006 • Pravna stajališta navedena u osporenoj presudi Upravnog suda zasnivaju se na pravilnoj primjeni mjerodavnog materijalnog prava i na ustavnopravno prihvatljivom tumačenju tog prava. Ustavni sud utvrđuje da je Upravni sud, polazeći od činjeničnog stanja utvrđenog u provedenom dokaznom postupku, obrazložio svoja stajališta iznesena u osporenoj presudi, za koja je nedvojbeno da nisu posljedica proizvoljnog tumačenja i samovoljne primjene mjerodavnog materijalnog prava.
Informacije NN 78/2006 • Zajamčuje se sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti.
Poslovne stranice NN 78/2006 • U konkretnom slučaju osporena odluka je donesena upravo u postupku kontrole zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti, pri čemu je prema ocjeni ovog Suda, Upravni sud Republike Hrvatske postupao sukladno odredbi sadržanoj u članku 19. stavku 2. Ustava, meritorno odlučivši o osporavajućim razlozima podnositelja iznesenim u tužbi. S obzirom na navedeno, tijekom ustavnosudskog postupka navodi podnositelja da je osporenom odlukom povrijeđena citirana ustavna odredba utvrđeni su neosnovanima.
Pregledi NN 78/2006 • 10. Odredba članka 19. stavka 1. Ustava ne sadrži ustavna prava i nisu temelj za postupanje Ustavnog suda u postupku povodom ustavne tužbe na temelju članka 62. Ustavnog zakona.
Besplatno NN 78/2006 • 11. Iz navedenih razloga je, na temelju članaka 73. i 75. Ustavnog zakona, odlučeno kao u izreci.
Glasnik NN 78/2006 • 12. S obzirom da je Ustavni sud odmah donio odluku u ovom predmetu, to nije imao razloga posebno razmatrati primjenu članka 67. stavka 2. Ustavnog zakona.
Propis NN 78/2006 • 13. Odluka o objavi temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.
Propis NN 78/2006 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Prvom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Željko Potočnjak, predsjednik Vijeća, te suci Ivan Matija, Jasna Omejec, Agata Račan, Smiljko Sokol i Milan Vuković, članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tužbi koju je podnio D. K. iz Z., kojeg zastupa D. R., odvjetnik u Z., na sjednici održanoj 8. lipnja 2006. godine, jednoglasno je donio
Propis NN 78/2006 • II. Općinski sud u Zagrebu dužan je donijeti odluku u predmetu koji se vodi pred tim sudom pod brojem: Pn-6274/97, u najkraćem mogućem roku, ali ne duljem od devet (9) mjeseci, računajući od prvog idućeg dana nakon dana objave ove odluke u »Narodnim novinama«.
Propis NN 78/2006 • III. Na temelju članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), podnositelju ustavne tužbe, D. K. iz Z., određuje se primjerena naknada zbog povrede ustavnog prava iz članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 41/01. – pročišćeni tekst), u iznosu od 9.500,00 kn.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 46/04, Broj 72/06, Broj 69/98, Broj 106/09, Broj 147/08, Broj 109/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled