PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2006-07-78-1878 NN 78/2006

• Primjenom navedenih uvjeta na konkretni predmet utvrđeno je da državno jamstvo za dovršenje Autoceste Zagreb – Rijeka predstavlja mogući rashod na strani države, te da isto predstavlja prednost za poduzetnika Autocesta Rijeka – Zagreb d.d. obzirom da bez rečenog jamstva ne bi moglo redovnim putem ostvariti zajam kod Europske investicijske banke.


Stranica 2006-07-78-1878 NN 78/2006

• Prometni značaj Autocesta Rijeka – Zagreb proizlazi iz činjenice da je ista dio paneuropskog prometnog koridora broj V (ogranak b) te dio europskog cestovnog pravca E-65 Budimpešta – Varaždin – Zagreb – Rijeka, koji povezuje zemlje srednje Europe s lukom Rijeka, a preko nje sa zemljama Mediterana i Bliskog Istoka, te da je ista također dio Strategije prometnog razvitka Republike Hrvatske.


Stranica 2006-07-78-1878 NN 78/2006

• Polazeći od činjenice da je poduzetnik i koncesionar Autocesta Rijeka – Zagreb d.d. u cijelosti u vlasništvu Republike Hrvatske i koristi navedeni zajam u svrhu gradnje odnosno dovršetka punog profila autoceste te da se u konkretnom predmetu radi o javnoj cestovnoj infrastrukturi kojoj je otvoren pristup svim korisnicima, potencijalnim i stvarnim, na nediskriminirajućoj osnovi, jamstvo države za investiranje u rečenu infrastrukturu predstavlja mjeru u okviru državne nadležnosti koja je usmjena na planiranje i razvoj prometnog sustava u javnom interesu.


Stranica 2006-07-78-1878 NN 78/2006

• Polazeći od postojećeg sustava građenja i gospodarenja autocestama na području Republike Hrvatske na način kako je to uređeno Zakonom o javnim cestama (»Narodne novine« br. 180/04), utvrđeno je da se u ovom trenutku i na postojećoj razini razvoja pojedinih prometnih infrastruktura na području Republike Hrvatske ne bi moglo raditi o narušavanju tržišnog natjecanja između pojedinih vrsta prijevoza odnosno poduzetnika koji obavljaju prijevoz na istim zemljopisnim pravcima kao ni mogućeg narušavanjem tržišnog natjecanja između postojećih koncesionara autocesta u Republici Hrvatskoj.


Internet NN 78/2006
• Građenje i održavanje autocesta u Republici Hrvatskoj u bitnome je riješeno kao i u pojedinim zemljama Europske unije na način da pojedine državne ceste za koje se plaća posebna naknada (autoceste) grade poduzetnik Hrvatske autoceste d.o.o. ili društva s koncesijom u vlasništvu države dok pojedine autoceste grade poduzetnici s koncesijom u mješovitom vlasništvu države i privatnog ulagača.

Internet stranice NN 78/2006
• Gradnja i gospodarenje autocestom djelatnost je profitnog karaktera, te koncesionari u vremenu trajanja dodijeljene koncesije ostvaruju u pravilu povrat uloženog kapitala uz odgovarajuću dobit.

Internet stranice NN 78/2006 • Praksa Europske komisije 1 vezana za djelatnost gradnje i gospodarenja cestovnom infrastrukturom. odnosi se ponajprije na poduzetnike koncesionare u mješovitom vlasništvu države i privatnih ulagača, te je obavljanje poslova građenja i gospodarenja autocestama u pravilu tumačeno kao usluga od općeg javnog interesa koje uživa odgovarajuće izuzeće od primjene propisa o zaštiti tržišnog natjecanja odnosno dodjele i nadzora državnih potpora. Drugim riječima, potpore dodijeljene poduzetnicima koncesionarima u svrhu osiguravanja kvalitetnog i kontinuiranog obavljanja usluga od općeg javnog interesa uz naplatu smatraju se državnim potporama sukladnim članku 86. stavku 2. ili članku 87. stavak 3. c) Sporazuma o osnivanju Europske zajednice.
Internet stranice NN 78/2006 • Praksa Europske komisije u bitnome ukazuju da je otvaranje tržišta gradnje i gospodarenja autocesta u Europskoj uniji u usponu, da se isto u pravilu odvija putem sustava javnih poziva i odabira najpovoljnijih ponuda za zaključivanje ugovora o koncesijama odnosno obnovu istih, jasnog utvrđivanja obveza koncesionara kao i izračuna razdoblja trajanja koncesija unutar kojih je moguće ostvariti povrat investicije te odgovarajuću dobit. Ulogu države u pogledu osiguravanja financiranja poduzetnika koncesionara potrebno je stoga razmatrati u svijetlu jačanja tržišnog natjecanja između poduzetnika kako u pogledu gradnje tako i kasnijeg gospodarenja izgrađenim autocestama.
Internet stranice NN 78/2006 • Polazeći od dostupne prakse Europske komisije u području gradnje i gospodarenja cestovnom infrastrukturom, različitosti sustava gradnje i gospodarenja autocestama u pojedinim zemljama Europske unije te planu razvoja politike prometa u Europskoj uniji (Bijela knjiga – razvoj prometne politike do 2010. u EU), Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja zaključilo je sukladno svemu navedenom da državno jamstvo u ovom predmetu ne predstavlja državnu potporu u smislu odredbi ZDP-a, obzirom da nije utvrđena mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske.
Internet stranice NN 78/2006 • Sukladno odredbi članka 10. stavka 2. ZDP-a, ovo prethodno obvezujuće mišljenje dostavit će se Vladi Republike Hrvatske i Hrvatskom saboru zajedno s Nacrtom prijedloga Zakona o potvrđivanju Ugovora o jamstvu između Republike Hrvatske i Europske investicijske banke za financiranje projekta »Dovršenje autoceste Rijeka – Zagreb«, te će se isto, sukladno odredbi članka 18. Zakona o državnim potporama, objaviti u »Narodnim novinama«.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 78/2006 • 1 Primjerice, odluke Europske komisije br. 540/2000 i 420/2005
Informacije NN 78/2006 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Prvom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Željko Potočnjak, predsjednik Vijeća, te suci Ivan Matija, Jasna Omejec, Agata Račan, Smiljko Sokol i Milan Vuković, članovi Vijeća, u postupku koji je ustavnom tužbom pokrenuo V. d.d. V., kojeg zastupaju opunomoćenici M. L. i V. O., odvjetnici iz V., na sjednici održanoj 8. lipnja 2006. godine, jednoglasno je donio
Poslovne stranice NN 78/2006 • 1. Ustavna tužba podnijeta je protiv presude Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-7819/2001-9 od 8. veljače 2006. godine, kojom je odbijena podnositeljeva tužba podnijeta protiv rješenja Državnog inspektorata Republike Hrvatske, Povjerenstva za žalbe, klasa: UP/II-336-01/01-01/58, urbroj: 556-16-01-01-02/VA od 8. lipnja 2001. godine.
Pregledi NN 78/2006 • Navedenim rješenjem odbijena je žalba podnositelja izjavljena protiv rješenja Državnog inspektorata Republike Hrvatske, Područne jedinice V., klasa: UP/I-336-02/01-01/25, urbroj: 556-16-01-01-2/VN od 26. ožujka 2001. godine, kojim rješenjem se podnositelju zabranjuje obračunavanje i naplaćivanje učešća za sufinanciranje priključka na vodovodnu mrežu kao uvjeta za izvedbu priključka na tu mrežu iznad stvarnih troškova priključka.
Besplatno NN 78/2006 • Istim rješenjem naređuje se podnositelju vraćanje naplaćenih iznosa na ime zaračunatog učešća u sufinanciranju vodoopskrbne mreže iznad stvarnih troškova priključaka oštećenim korisnicima s tog osnova.
Glasnik NN 78/2006 • 2. Podnositelj smatra da su mu osporenim rješenjima nadležnih upravnih tijela kao i presudom Upravnog suda povrijeđena ustavna prava zajamčena člancima 14. i 19. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 78/2006 • Povrede navedenih ustavnih odredaba podnositelj obrazlaže razlozima isticanim tijekom upravnog postupka i u upravnosudskom sporu. U bitnome ističe kako se osporenom presudom Upravnog suda potvrđuje, kao zakonita, odluka Državnog inspektorata, a koja ni pravno ni stvarno nije provediva. Uplate da su izvršene temeljem važećih ugovora koje ni nadležna upravna, a niti sudska kontrolna vlast za sada nije ukinula niti poništila.
Propis NN 78/2006 • Predlaže ustavnu tužbu usvojiti, ukinuti osporenu presudu Upravnog suda kao i rješenja nadležnih upravnih tijela i predmet vratiti prvostupanjskom upravnom tijelu na ponovni postupak i odlučivanje.
Propis NN 78/2006 • Temeljem odredbe članka 67. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon) podnositelj je predložio odgodu ovrhe do donošenja odluke ovog Suda po ustavnoj tužbi.
Propis NN 78/2006 • 3. Za potrebe ustavnosudskog postupka pribavljen je spis Državnog inspektorata Republike Hrvatske, Područne jedinice V., klasa: UP/I-336-02/01-01/25, urbroj: 556-16-01/06-9/V.N.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 8/96, Broj 67/93, Broj 133/05, Broj 185/03, Broj 61/01, Broj 42/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled