PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-06-65-1520 NN 65/2009

• b) Ustavni sud ocjenjuje da je zbog otklanjanja mogućih dvojbi potrebno podrobnije obrazložiti njegovo stajalište o tzv. aktima vladanja.


Stranica 2009-06-65-1520 NN 65/2009

• Neovisno o terminološkim prijeporima vezanim uz njihov naziv, nije sporno da politički akti izbora ili imenovanja postoje u svakom suvremenom demokratskom pravnom poretku. Riječ je najčešće o aktima izbora ili imenovanja koje donose najviša politička tijela u državi neposrednom primjenom mjerodavnih odredaba Ustava u konkretnim i posebno određenim nespornim situacijama (primjerice, rješenje o imenovanju predsjednika Vlade ili rješenje o imenovanju članova Vlade iz članka 109. stavka 5. Ustava).


Stranica 2009-06-65-1520 NN 65/2009

• S druge strane, nije sporno da su i akti o izboru predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske (članak 118. stavak 2. Ustava), sudaca Ustavnog suda Republike Hrvatske (članak 125. stavak 1. Ustava) ili glavnog državnog odvjetnika Republike Hrvatske (članak 124. stavak 2. Ustava) političke naravi. Međutim, oni su ujedno i pravno vezani akti, jer kandidati za te državne odnosno pravosudne dužnosti prethodno moraju ispuniti Ustavom i/ili zakonom propisane uvjete u vezi sa stručnim kvalifikacijama, a u pojedinim državama i u vezi sa starosnom dobi. Stoga su ti akti politički, ali je njihovo donošenje uvjetovano ispunjenjem propisanih pravnih pretpostavki.


Stranica 2009-06-65-1520 NN 65/2009

• Sukladno navedenom, akti izbora ili imenovanja iz prve spomenute skupine, koji ne pretpostavljaju prethodno ispunjenje zakonom propisanih uvjeta stručnih ili drugih kvalifikacija za obnašanje određenih državnih dužnosti, nedvojbeno podliježu ustavnosudskoj kontroli samo sa stajališta ustavnosti i zakonitosti postupka i načina njihova donošenja. Nasuprot tome, akti izbora ili imenovanja iz druge spomenute skupine, koji pretpostavljaju prethodno ispunjenje zakonom propisanih uvjeta stručnih ili drugih kvalifikacija za obnašanje određenih državnih dužnosti, podliježu ustavnosudskoj kontroli ne samo sa stajališta ustavnosti i zakonitosti postupka i načina njihova donošenja, već i u dijelu koji odgovara na pitanje: ispunjava li kandidat Ustavom i/ili zakonom propisane uvjete za obnašanje dotične državne odnosno pravosudne dužnosti.


Internet NN 65/2009
• Odluka Hrvatskoga sabora o izboru sudaca Ustavnog suda pripada toj drugoj skupini akata koji su po svojoj naravi pravno-politički. Njihovu narav određuje članak 125. stavak 1. Ustava i članak 5. stavak 1. Ustavnog zakona.

Internet stranice NN 65/2009
• Ustavni sud Republike Hrvatske čini trinaest sudaca koje bira Hrvatski sabor, na vrijeme od osam godina iz reda istaknutih pravnika, osobito sudaca, državnih odvjetnika, odvjetnika i sveučilišnih profesora pravnih znanosti.

Internet stranice NN 65/2009 • (1) Za suca Ustavnog suda može se izabrati osobu koja je hrvatski državljanin, diplomirani pravnik s najmanje 15 godina radnog iskustva u pravnoj struci koja se u toj struci istakla znanstvenim ili stručnim radom ili svojim javnim djelovanjem.
Internet stranice NN 65/2009 • (2) Osoba koja je stekla doktorat pravnih znanosti i ispunjava druge uvjete iz stavka 1. ovoga članka može se izabrati za suca Ustavnog suda ako ima najmanje 12 godina radnog iskustva u pravnoj struci.
Internet stranice NN 65/2009 • c) S druge strane, postupak izbora sudaca Ustavnog suda propisan je člankom 125. stavkom 2. Ustava i člankom 6. Ustavnog zakona.
Internet stranice NN 65/2009 • Postupak kandidiranja sudaca Ustavnog suda i predlaganja za izbor Hrvatskom saboru provodi odbor Hrvatskoga sabora, nadležan za Ustav.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 65/2009 • (1) Postupak izbora sudaca Ustavnog suda pokreće odbor Hrvatskoga sabora nadležan za Ustav (u daljnjem tekstu: nadležni odbor) objavom poziva u »Narodnim novinama« pravosudnim institucijama, pravnim fakultetima, odvjetničkoj komori, pravničkim udrugama, političkim strankama, drugim pravnim osobama i pojedincima da predlože kandidate za izbor jednog ili više sudaca Ustavnog suda (u daljnjem tekstu: poziv). Pojedinac može i sam sebe predložiti kao kandidata.
Informacije NN 65/2009 • (2) U pozivu se navode uvjeti za izbor sudaca Ustavnog suda određeni Ustavom i ovim Ustavnim zakonom, rok za podnošenje prijedloga kandidata nadležnom odboru, te prilozi koji moraju biti dostavljeni uz prijedlog.
Poslovne stranice NN 65/2009 • (3) Nakon proteka roka iz stavka 2. ovoga članka, nadležni odbor ispituje ispunjavaju li kandidati uvjete za izbor sudaca Ustavnog suda utvrđene Ustavom i ovim Ustavnim zakonom i nepravovaljane kandidature odbacuje.
Pregledi NN 65/2009 • (4) Nadležni odbor obavlja javni razgovor sa svakim kandidatom koji ispunjava uvjete za izbor za suca Ustavnog suda i na temelju prikupljenih podataka i rezultata razgovora sastavlja listu kandidata koji ulaze u uži izbor za suce Ustavnog suda. Lista kandidata u pravilu sadržava više kandidata od broja sudaca Ustavnog suda koji se bira.
Besplatno NN 65/2009 • (5) Nadležni odbor, uz svoj prijedlog, dostavlja Hrvatskom saboru listu svih kandidata koji ispunjavaju uvjete za izbor suca Ustavnog suda. Prijedlog nadležnog odbora mora sadržavati obrazloženje iz kojeg je razvidno zašto je odbor pojedinom kandidatu dao prednost pred ostalim kandidatima.
Glasnik NN 65/2009 • (6) Zastupnici Hrvatskoga sabora glasuju pojedinačno o svakom predloženom kandidatu.
Propis NN 65/2009 • (7) Predloženi kandidat za suca Ustavnog suda smatra se izabranim sucem Ustavnog suda ako za njega glasuje većina od ukupnog broja zastupnika Hrvatskoga sabora.
Propis NN 65/2009 • Članak 6. stavci 6. i 7. u svezi s drugom rečenicom stavka 4. istog članka Ustavnog zakona razrađeni su u članku 231. stavku 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora koji glasi:
Propis NN 65/2009 • Tajno glasovanje provodi se u pravilu kod izbora, odnosno imenovanja u slučaju kada je broj predloženih kandidata veći od broja koji se bira, odnosno imenuje.
Propis NN 65/2009 • d) Nesporno je da se odluka Hrvatskoga sabora o izboru sudaca Ustavnog suda može ispitivati sa stajališta ustavnosti i zakonitosti postupka i načina donošenja, ali u različitim stupnjevima i sa stajališta ispunjavanja uvjeta propisanih člankom 5. stavkom 1. Ustavnog zakona, što ovisi o naravi samog propisanog uvjeta (hrvatski državljanin, diplomirani pravnik, najmanje 15 godina radnog iskustva u pravnoj struci, u pravnoj struci istaknuti znanstveni ili stručni rad ili u pravnoj struci istaknuto javno djelovanje).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 148/08, Broj 46/97, Broj 20/92, Broj 60/92, Broj 64/08, Broj 156/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled