PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2005-11-138-2605 NN 138/2005

• Izvor: Podnesci poduzetnika Magnat d.o.o. od 4. ožujka 2005. (Klasa: UP/I 030-02/04-01/38) i od 3. studenoga 2004. (Klasa: UP/I 030-02/04-01/38, urbroj: 15-02-04-25-11).


Stranica 2005-11-138-2605 NN 138/2005

• Obrada: Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, Sektor za zaštitu tržišnog natjecanja.


Stranica 2005-11-138-2605 NN 138/2005

• Struktura prodaje poduzetnika Magnat d.o.o. za 2003., 2004. i prvih šest mjeseci 2005. godine s obzirom na kupca mjerodavnog proizvoda grafički je prikazana na slici 3. Podaci iz tablice 8. ukazuju na snažan trend smanjenja tržišnog udjela (posto) poduzetnika Magnat d.o.o. prema ovlaštenim distributerima i serviserima P.Z. Auto d.o.o. u 2004. godini u odnosu na 2003. godinu. Tijekom prve polovice 2005. godine taj udjel je blago povećan.


Stranica 2005-11-138-2605 NN 138/2005

• Također, potrebno je naglasiti da je, prema podacima iz dopisa poduzetnika Magnat d.o.o. od 4. ožujka 2005., prodaja predmetnog proizvoda prema ovlaštenim distributerima i serviserima poduzetnika P.Z. Auto d.o.o. u 2003. godini bila za * posto veća u odnosu na 2002. godinu, iz čega se zaključuje da je smanjenje tržišnog udjela tijekom 2004. godine posljedica sklapanja predmetnog sporazuma jer je tržište tijekom svih godina stabilno i zrelo.


Internet NN 138/2005
• Slika 3. GRAFIČKI PRIKAZ STRUKTURE PRIHODA OD PRODAJE MEHANIČKIH BLOKADA MJENJAČA ZA VOZILA NA PODRUČJU RH PODUZETNIKA MAGNAT d.o.o. S OBZIROM NA KUPCA ZA RAZDOBLJE 2003., 2004. I I. – VI. 2005. GODINE

Internet stranice NN 138/2005
• Izvor: Podnesci poduzetnika Magnat d.o.o. od 4. ožujka 2005. (Klasa: UP/I 030-02/04-01/38) i od 3. studenoga 2004. (Klasa: UP/I 030-02/04-01/38, urbroj: 15-02-04-25-11).

Internet stranice NN 138/2005 • Obrada: Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, Sektor za zaštitu tržišnog natjecanja.
Internet stranice NN 138/2005 • VII. Pri ocjeni vertikalnih sporazuma u kojima poduzetnici, sudionici sporazuma imaju tržišne udjele iznad 30 posto, Agencija radi utvrđenja ispunjavaju li takvi sporazumi kumulativno uvjete propisane člankom 10. stavkom 1. i 2. ZZTN-a, izrađuje cjelokupnu analizu uvjeta na mjerodavnom tržištu na kojem sporazumi ostvaruje učinke, a koji su bili predmet ocjene u ovom postupku, odnosno analizu njihovih pozitivnih i negativnih učinaka na tržišno natjecanje. Stoga je, a radi utvrđivanja jesu li predmetni sporazumi ograničili tržišno natjecanja u smislu članka 9. ZZTN-a, izvršila analizu sljedećih čimbenika: položaj dobavljača na tržištu, položaj konkurenata na tržištu, položaj kupca na tržištu, zapreke pristupa na tržište, zrelost tržišta.
Internet stranice NN 138/2005 • Analizom mjerodavnog tržišta utvrđeno je da su dobavljači predmetnog proizvoda poduzetnici Kolnoa d.o.o. i Magnat d.o.o. na području Republike Hrvatske. Tijekom 2004. godine na mjerodavnom tržištu bio je prisutan i poduzetnik A. J. d.o.o.* s proizvodom zaštitnog znaka Auto-block. Međutim, zbog financijskih nemogućnosti ulaganja u marketing ostvario je neznatan udjel na tržištu tijekom 2004. godine, koji je bio manji od jedan posto.
Internet stranice NN 138/2005 • Promatrajući ukupnu financijsku snagu poduzetnika Kolnoa d.o.o. iz tablice 1. zaključuje se da je znatno snažniji poduzetnik u odnosu na poduzetnika Magnat d.o.o. Od ukupno ostvarenog prihoda u 2003. godini, poduzetnik Kolnoa d.o.o. četvrtinu prihoda ostvaruje na mjerodavnom tržištu, a ostatak na ostalim tržištima na kojima sudjeluje.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 138/2005 • Poduzetnik Kolnoa d.o.o. ima značajnu tržišnu snagu na mjerodavnom tržištu. Njegova tržišna snaga na tržištu vezana je uz izuzetnu snagu zaštitnog znaka »Mul-t-lock« na tržištu Republike Hrvatske. Naime, iako je zaštitni znak mehaničke blokade mjenjača koju distribuira poduzetnik Kolnoa d.o.o. »Construct« i u kojima se koriste cilindri (brave) tržišnog znaka »Mul-t-lock«, kroz marketinške aktivnosti upravo se vrlo često koristi isključivo zaštitni znak »Mul-t-lock« jer je to ime izuzetno prepoznatljivo od strane potrošača.
Informacije NN 138/2005 • Kao takvo, ono je postalo »generički brand« za mehaničke blokade mjenjača za vozila na području Republike Hrvatske. Upravo zbog toga razloga tzv. (engl. izvornik: »single branding«) sporazum, kojim se potrošačima nametao jedan brand koji ima tako veliku snagu na tržištu, negativno utječe na tržišno natjecanje na mjerodavnom tržištu. S druge strane, poduzetnik Magnat d.o.o. većinu prihoda (*posto) od ukupnih prihoda ostvaruje na mjerodavnom tržištu. Tablica 2. pokazuje da je tijekom 2003. godine tržišni udjel poduzetnika Kolnoa d.o.o. na mjerodavnom tržištu iznosio 85-90 posto, a poduzetnika Magnat d.o.o. 10-20 posto udjela na mjerodavnom tržištu. Analizirajući trend na mjerodavnom tržištu s obzirom na dobavljača utvrđeno je da je u razdoblju 2003., 2004. godine i od siječnja do lipnja 2005. godine došlo da povećanja tržišnog udjela poduzetnika Kolnoa d.o.o. i do smanjenja tržišnog udjela poduzetnika Magnat d.o.o. Izraženije smanjenje tržišnog udjela poduzetnika Magnat d.o.o. vidljivo je u 2004. godini u odnosu na 2003. godinu, a to smanjenje tržišnog udjela posljedica je smanjenja prodaje mjerodavnog proizvoda prema ovlaštenim distributerima i serviserima poduzetnika P.Z. Auto d.o.o. Smanjenje tržišnog udjela u 2004. godini bilo je za 30-35 posto manje u odnosu na 2003. godinu.
Poslovne stranice NN 138/2005 • U predmetnoj analizi utvrđeno je da je konkurencija na mjerodavnom tržištu slaba. Dva poduzetnika sudjeluju u najznačajnijem dijelu na mjerodavnom tržištu, s tim da je položaj poduzetnika Kolnoa d.o.o. znatno snažniji u odnosu na poduzetnika Magnat d.o.o. Tijekom promatranog razdoblja tržišni udjel poduzetnika Kolnoa d.o.o. dodatno je povećan te je iznosio gotovo 87-90 posto udjela na mjerodavnom tržištu u prvom polugodištu 2005. godine. U istom razdoblju položaj jedinog konkurenta, poduzetnika Magnat d.o.o., na mjerodavnom tržištu konstantno je padao te je u promatranom razdoblju tržišni udjel s 12-15 posto u 2003. godini smanjen na 9-11 posto u prvom polugodištu 2005. godine. Značajan pad u tržišnom udjelu tijekom 2004. godine nastao je kao posljedica smanjenja prodaje prema poduzetniku P.Z. Auto d.o.o. kao i prema njegovim ovlaštenim distributerima i serviserima.
Pregledi NN 138/2005 • U tom smislu, posredna posljedica predmetnog sporazuma, prikazana kao smanjenje tržišnog udjela konkurenta na tržištu, predstavlja negativan učinak na tržišno natjecanje gdje tržišni lider s vrlo velikim tržišnim udjelom dodatno povećava svoj udjel dok u isto vrijeme konkurent na tržištu bilježi dodatno smanjenje tržišnog udjela.
Besplatno NN 138/2005 • Nadalje, pokušaj ulaska na tržište poduzetnika A. J. d.o.o.* nije bio uspješan. Tijekom 2004. godine prodao je neznatne količine mehaničkih blokada mjenjača za vozila svojim korisnicima usluga unutar vlastitog servisa.
Glasnik NN 138/2005 • U konkretnom slučaju kupac je poduzetnik P. Z. Auto d.o.o., koji tijekom 2003. nije bio izravno prisutan na mjerodavnom tržištu. Naime, tijekom navedenog razdoblja kao kupci se javljaju njegovi ovlašteni distributeri i serviseri, koji tvore selektivni sustav distribucije, te koji su u navedenom razdoblju mjerodavni proizvod kupovali izravno od poduzetnika Kolnoa d.o.o. Podaci prikazani u tablici 7. pokazuju da je tijekom 2003. godine mreža ovlaštenih distributera i servisera poduzetnika P.Z. Auto d.o.o. predstavljala 15-20 posto udjela u strukturi kupaca mjerodavnog proizvoda u 2003. godini. Taj udjel snažno je narastao na 30-35 posto u 2004. godini, a u prvom polugodištu 2005. godine on iznosio 35-40 posto udjela na mjerodavnom tržištu. Taj podatak govori o izuzetnoj važnosti poduzetnika P.Z. Auto kao kupca na mjerodavnom tržištu. Bitno je naglasiti i izuzetno snažnu i rasprostranjenu mrežu distributera i servisera P.Z. Auto d.o.o. na području Republike Hrvatske. Na taj način negativni učinci predmetnog sporazuma ostvaruju se na cijelom području Republike Hrvatske, čime konkurentni dobavljač predmetnog proizvoda ima otežan pristup tržištu kod mreže ovlaštenih distributera i servisera najznačajnijeg kupca.
Propis NN 138/2005 • Mjerodavno tržište je vrlo stabil stabilno tržište s dima zaštitnih znakova prihvaćenih od strane kupca. Ulazak novoga konkurenta na tržište zahtijeva izuzetna financijska ulaganja koja se prvenstveno očituju kroz ulaganja u marketing što za potencijalne sudionike predstavlja veliki financijski trošak. Razlog tome je što je potražnja za mjerodavnim proizvodima relativno stabilna od poznatih dobavljača. Riječ je o izuzetnoj tržišnoj snazi već prisutnih proizvoda na tržištu. Pokušati oduzeti tržišni udjel postojećim proizvodima prihvaćenih zaštitnih znakova na tržištu iziskuje velike financijske napore. Cijene proizvoda su kod oba prisutna konkurenta na tržištu slične te novi proizvod na tržištu ne bi mogao konkurirati istom razinom cijena uz pretpostavku visokih ulaganja u marketinške aktivnosti i da su nabavne cijene slične. Nadalje, samo mjerodavno tržište je relativno malo te je ukupno tržište u 2003. godini ostvarilo prihod od prodaje u iznosu od * kuna, a tijekom 2004. godine taj prihod se povećao na * kuna. Stoga, ta činjenica uz karakteristiku zrelog tržišta i stabilne potražnje pokazuje zašto se na tržištu ne pojavljuju novi konkurenti.
Propis NN 138/2005 • Zrelim tržištem smatra se ono tržište na koje više ne ulaze robe i usluge koje nose poznate zaštitne znakove jer su iste već prisutne na tržištu i na kojem je potražnja relativno stabilna ili u opadanju. Na mjerodavnom tržištu potražnja je stabilna tijekom promatranih godina. Tržište prodaje mehaničkih blokada mjenjača nije sezonskog karaktera i potražnja je ravnomjerno raspoređena kroz cijelu godinu. Na ovom tržištu ne pojavljuju se novi proizvodi. Prisutni proizvodi izuzetno su jaki brandovi, a naročito zaštitni znak »Mul-t-lock«, koji predstavlja generički proizvod mehaničkih blokada mjenjača za vozila, te iako se samo ugrađuje kao brava u blokadama »Construct«, snaga zaštitnog znaka »Mul-t-lock« je takva da je prepoznata od većine potrošača. Sporazum kojim takvi proizvodi liderskog zaštitnog znaka dodatno jačaju na tržištu, kao negativnu posljedicu ima slabljenje tržišnog natjecanja.
Propis NN 138/2005 • Poduzetnici P.Z. Auto d.o.o., kao kupac i Kolnoa d.o.o., kao dobavljač, sklopili su Ugovor o poslovnoj suradnji vezano uz nabavu mehaničke blokade mjenjača Construct/Mul-t-lock Cylinder Inside i Mul-t-lock. Predmetni ugovor zaključen je 1. prosinca 2003. između poduzetnika P.Z. Auto d.o.o. i poduzetnika Kolnoa d.o.o. te istim ugovorne strane ugovaraju poslovnu suradnju na području prodaje ugovornog proizvoda Construct/Mul-t-lock Cylinder Inside I Mul-t-lock.
Propis NN 138/2005 • S tim u svezi, u članku 1. stavku 1. Ugovora o poslovnoj suradnji ugovoreno je da se ugovornim proizvodima smatra proizvod Construct/Mul-t-lock Cylinder Inside I Mul-t-lock. Nadalje, stavku 2. rečenog članka Ugovora o poslovnoj suradnji, ugovoreno je da se ugovornim proizvodima smatraju i ostali proizvodi istog proizvođača namijenjeni blokadi mjenjača motornih vozila.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 115/05, Broj 36/09, Broj 15/06, Broj 24/08, Broj 91/04, Broj 1/99


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled