PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-06-65-1520 NN 65/2009

• Nadalje, Odbor za Ustav, Poslovnik i politički sustav Hrvatskoga sabora ističe da je Upravni sud osporenu presudu donio nakon razmatranja samo natječajne dokumentacije kandidatkinje S. B., a da nije razmatrao dokumentaciju ostalih 18 kandidata, čije je kandidature nadležni Odbor Hrvatskoga sabora također utvrdio pravovaljanima. Odbor za Ustav, Poslovnik i politički sustav Hrvatskoga sabora smatra da bi Upravni sud – da je to učinio – utvrdio da je 7 kandidata podnijelo samo izvornike ili preslike radnih knjižica, 7 kandidata samo potvrde poslodavaca, a 5 kandidata podnijelo je i izvornike ili preslike radnih knjižica i sve ili samo neke potvrde poslodavaca. Nadležni Odbor Hrvatskoga sabora sve je takve kandidature utvrdio pravovaljanima.


Stranica 2009-06-65-1520 NN 65/2009

• Za Odbor za Ustav, Poslovnik i politički sustav Hrvatskoga sabora nije bilo razloga koji bi doveli u sumnju podatke koje je podnositeljica navela u svom životopisu glede poslova koje je obavljala u Z. b. i međunarodnoj humanitarnoj organizaciji, a koje je Upravni sud doveo u pitanje. Da je Odbor za Ustav, Poslovnik i politički sustav Hrvatskoga sabora smatrao potrebnim ispitati mogu li se poslovi koje je podnositeljica obavljala u Z. b. i međunarodnoj humanitarnoj organizaciji smatrati radnim iskustvom u pravnoj struci, onda bi zatražio i posebne dokaze o tome.


Stranica 2009-06-65-1520 NN 65/2009

• Konačno, Odbor za Ustav, Poslovnik i politički sustav Hrvatskoga sabora ukazao je i na dokumente Komisije za demokraciju putem prava (Venecijanske komisije) Vijeća Europe, koji sadrže smjernice i preporuke za izbor sudaca ustavnih sudova, a koje je Hrvatski sabor »do sada uvažavao i uvažavat će ubuduće«.


Stranica 2009-06-65-1520 NN 65/2009

• Odbor za Ustav, Poslovnik i politički sustav Hrvatskoga sabora posebno ističe da je zbog ovog slučaja, u povodu predstojećeg izbora tri suca Ustavnog suda, Hrvatski sabor po prvi put u svojoj parlamentarnoj praksi u Pozivu od 10. veljače 2009. (»Narodne novine«, broj 18/09.) izrijekom i taksativno naveo koju dokumentaciju kandidati moraju priložiti. No, smatra da ta promjena parlamentarne prakse ni na koji način neće utjecati na ovlasti i dužnosti Hrvatskoga sabora da odredbe članka 5. stavka 1. Ustavnog zakona tumači i primjenjuje u skladu sa svrhom ustavnog sudovanja i specifičnim zadaćama ustavnih sudaca.


Internet NN 65/2009
• 6. Ustavni sud je ustavnu tužbu i dopune dostavio na očitovanje zainteresiranoj osobi mr. sc. M. J. U očitovanju na navode ustavne tužbe mr. sc. M. J. navodi da se podnositeljica neosnovano poziva na povredu ustavnih prava, jer je u postupku pred Upravnom sudom utvrđeno da nije dokazala ispunjavanje jednog od uvjeta za suca Ustavnog suda, propisanog člankom 5. stavkom 1. Ustavnog zakona. Mr. sc. M. J. smatra da su upravo njoj, kao kandidatkinji koja je ušla u uži izbor ali nije izabrana za sutkinju Ustavnog suda, povrijeđena ustavna prava odlukom Hrvatskoga sabora o izboru kandidatkinje koja nije dokazala ispunjavanje uvjeta. Smatra da je u tom smislu i osporena presuda Upravnog suda bila »jedino moguća«.

Internet stranice NN 65/2009
• Vezano uz navode ustavne tužbe da je Upravni sud prekoračio svoje ovlasti poništavajući »akt vladanja« Hrvatskoga sabora, mr. sc. M. J. smatra da je Odluka Hrvatskoga sabora pojedinačni akt kojim može biti povrijeđeno neko ustavom zajamčeno pravo ili sloboda te da je prema članku 66. ZUS-a Upravni sud nadležan odlučivati o povredi ustavnog prava počinjenoj pojedinačnim aktom bez obzira na donositelja akta. Pritom smatra da nadležnost Upravnog suda ne može biti ograničena samo na ispitivanje povrede pravila postupka.

Internet stranice NN 65/2009 • »Teoriju« o aktu vladanja, koju prema njezinom mišljenju podnositeljica pokušava primijeniti i na izbor sudaca Ustavnog suda, mr. sc. M. J. smatra neodrživom i neprihvatljivom, jer se kod izbora sudaca Ustavnog suda Republike Hrvatske ne radi o neposrednoj primjeni Ustava, već se radi o »itekako propisanim uvjetima i postupku koji se mora provesti da bi se mogao provesti izbor sudaca Ustavnog suda«. Smatra da se izbor sudaca Ustavnog suda ne može i ne smije podvesti pod akt vladanja koji ne bi podlijegao sudskoj kontroli.
Internet stranice NN 65/2009 • Nadalje, smatra da Upravni sud nije neovlašteno »prigrabio« izvornu ustavnu ovlast Hrvatskoga sabora da autonomno tumači što se smatra radnim iskustvom u pravnoj struci, jer u svojoj presudi nije dao nikakvo tumačenje odredbe članka 5. Ustavnog zakona, već je jedino konstatirao da podnositeljica nije dokazala da ima najmanje 15 godina radnog iskustva u struci. Pritom smatra da Upravni sud ne poistovjećuje radno iskustvo u pravnoj struci s radnim stažem u pravnoj struci, već iznosi da je radna knjižica samo dokaz o radnom stažu, ali ne i dokaz o tome koje je poslove neka osoba obavljala.
Internet stranice NN 65/2009 • Očitujući se na dopune ustavne tužbe, mr. sc. M. J. ističe da je podnositeljica potvrde koje je dostavila uz dopunu od 3. ožujka 2009. trebala dostaviti do posljednjeg dana roka za predaju kandidatura.
Internet stranice NN 65/2009 • 7.1. Ustavni sud je tijekom ustavnosudskog postupka zatražio stručna mišljenja prof. dr. sc. B. B., prof. dr. sc. A. B., prof. dr. sc. B. B., doc. dr. sc. S. B., prof. dr. sc. R. B., prof. dr. sc. O. C., prof. dr. sc. P. K., prof. dr. sc. I. K., prof. dr. sc. J. K., prof. dr. sc. Z. L., prof. dr. sc. A. L., prof. dr. sc. D. L., mr. sc. Z. M., mr. sc. H. M., prof. dr. sc. B. S., prof. dr. sc. S. S. i M. Ž.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 65/2009 • Stručna mišljenja dostavili su prof. dr. sc. B. B., doc. dr. sc. S. B., prof. dr. sc. I. K., prof. dr. sc. Z. L., mr. sc. Z. M., mr. sc. H. M., prof. dr. sc. B. S. i M. Ž.
Informacije NN 65/2009 • 7.2. Ustavni sud je zatražio očitovanja od Hrvatske narodne banke, Središnjeg državnog ureda za upravu, Hrvatske odvjetničke komore, Ministarstva pravosuđa Republike Hrvatske, Državnog zavoda za statistiku, Z. b. d.d. i Danskog Crvenog križa. Sve su institucije dostavile svoja očitovanja, osim Danskog Crvenog križa kojemu dopis Ustavnog suda nije mogao biti uručen, jer se ne nalazi na adresi navedenoj u Registru stranih udruga Središnjeg državnog ureda za upravu.
Poslovne stranice NN 65/2009 • 7.3. Od Upravnog suda Republike Hrvatske pribavljen je spis broj: Zpa-13/2008, a od Hrvatskoga sabora dokumentacija o izboru sudaca Ustavnog suda Republike Hrvatske 2002., 2007. i 2008. godine i zapisnik s 12. sjednice Odbora za Ustav, Poslovnik i politički sustav Hrvatskoga sabora od 7. svibnja 2008. godine.
Pregledi NN 65/2009 • 8. Ustavni sud je, na prijedlog podnositeljice ustavne tužbe, rješenjem broj: U-III-443/2009 od 4. veljače 2009. privremeno odgodio pravne učinke osporene presude Upravnog suda, ocijenivši da osporena presuda zahtijeva podrobno ispitivanje granica i opsega sudske kontrole akata o izboru državnih dužnosnika koje Hrvatski sabor donosi neposredno na temelju ustavnih ovlasti i u tom smislu ima šire značenje koje prelazi okvire pojedinačnog slučaja.
Besplatno NN 65/2009 • Sukladno tome, a s obzirom na okolnosti konkretnog slučaja, u ovom ustavnosudskom postupku bilo je potrebno odgovoriti na sljedeća načelna pitanja:
Glasnik NN 65/2009 • a) Hrvatski sabor predstavničko je tijelo građana i nositelj zakonodavne vlasti u Republici Hrvatskoj (članak 70. Ustava). Hrvatski sabor samostalno odlučuje o uređivanju gospodarskih, pravnih i političkih odnosa u Republici Hrvatskoj (članak 2. stavak 4. alineja 1. Ustava), te je ovlašten donositi akte političke naravi.
Propis NN 65/2009 • Na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih Ustavom i Poslovnikom Hrvatskoga sabora (»Narodne novine«, broj 6/02. – pročišćeni tekst, 41/02., 91/03., 58/04., 69/07., 39/08. i 86/08., u daljnjem tekstu: Poslovnik) Hrvatski sabor donosi Ustav, zakone, državni proračun, odluke, deklaracije i druge akte utvrđene Ustavom i člankom 116. Poslovnika. Odlukom, kao aktom ostvarivanja prava Sabora, odlučuje se, između ostalog, o izboru odnosno imenovanju, razrješenju i opozivu (članak 118. Poslovnika).
Propis NN 65/2009 • Hrvatski sabor bira suce Ustavnog suda (članak 125. Ustava). Uvjeti za izbor, kao i postupak izbora sudaca Ustavnog suda propisani su Ustavnim zakonom, koji ima pravnu snagu samog Ustava, budući da je donesen na način i u postupku propisanom za promjenu Ustava. Odluku o izboru sudaca Ustavnog suda, dakle, Hrvatski sabor donosi na osnovi izravnih ustavnih ovlasti i po proceduri koja je također ustavne naravi. U tom smislu Ustavni sud ocjenjuje netočnima navode mr. sc. M. J. da se kod izbora sudaca Ustavnog suda ne radi o neposrednoj primjeni ustavnih odredbi.
Propis NN 65/2009 • Ustavni sud primjećuje da ni Ustav ni mjerodavni zakoni ne propisuju izrijekom pravno sredstvo protiv akata izbora ili imenovanja najviših državnih odnosno pravosudnih dužnosnika niti propisuju krug ovlaštenika na podnošenje pravnog sredstva protiv njih. S druge strane, oni ga izrijekom ni ne isključuju. U tom smislu treba podsjetiti na novo pravno stajalište Europskog suda za ljudska prava, prvi put izraženo u presudi Velikog vijeća u predmetu Vilho Eskelinen i drugi protiv Finske od 19. travnja 2007. (zahtjev br. 63235/00), koje glasi:
Propis NN 65/2009 • »61. Sud priznaje državni interes u kontroli pristupa sudu kad se radi o određenim kategorijama osoblja (staff). Međutim, primarno je na državama ugovornicama, osobito nacionalnim zakonodavcima, a ne na Sudu, da izrijekom identificiraju ona područja javnih službi (public service) koja uključuju vršenje diskrecijskih ovlasti pripadajućih državnom suverenitetu, gdje se od interesa pojedinca mora odustati. ...
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 1/07, Broj 42/02, Broj 36/91, Broj 34/93, Broj 111/06, Broj 80/02


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled