PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-04-39-1332 NN 39/2008

• Naknada koju država članica plaća za gubitak koji poduzetnik snosi, bez da su parametri takve naknade unaprijed utvrđeni, predstavlja financijsku mjeru obuhvaćenu pojmom državne potpore u smislu članka 92. stavka 1. Ugovora ukoliko se naknadno pokaže da obavljanje određenih usluga u vezi s ispunjavanjem obveza pružanja javnih usluga nije bilo ekonomski isplativo.


Stranica 2008-04-39-1332 NN 39/2008

• Kao treće, naknada ne smije prelaziti iznos potreban za pokriće svih ili dijela troškova pretrpljenih pri ispunjavanju obveze pružanja javnih usluga, uzimajući u obzir mjerodavne primitke i razumnu dobit od ispunjavanja tih obveza. Pridržavanje ovog uvjeta ključno je kako bi se osiguralo da poduzetniku-korisniku nije pružena nikakva prednost koja narušava ili prijeti narušavanjem tržišnog natjecanja jačanjem konkurentnog položaja toga poduzetnika.


Stranica 2008-04-39-1332 NN 39/2008

• Kao četvrto, ako poduzetnik koji treba ispunjavati obvezu pružanja javnih usluga u određenom slučaju nije odabran prema postupku javne nabave, koji bi omogućio odabir ponuđača sposobnog za pružanje tih usluga po trošku barem u visini troška za zajednicu, razina potrebne naknade mora biti određena na osnovi analize troškova koje bi karakteristični poduzetnik, dobro vođen i primjereno opremljen prijevoznim sredstvima kako bi mogao zadovoljiti nužne zahtjeve javne usluge, pretrpio pri ispunjavanju tih obveza, uzimajući u obzir mjerodavne primitke i razumnu dobit od ispunjavanja tih obveza.


Stranica 2008-04-39-1332 NN 39/2008

• Iz prethodnih razmatranja slijedi da, ako su javne subvencije, dodijeljene poduzetnicima od kojih se izričito zahtijeva pružanje javnih usluga radi naknade troškova pretrpljenih pri ispunjavanju tih obveza, sukladne gore navedenim uvjetima u stavcima 89. do 93., takve subvencije nisu obuhvaćene člankom 92. stavkom 1. Ugovora. Suprotno tome, državna mjera koja nije u skladu s jednim od tih uvjeta ili više njih, mora se smatrati državnom potporom u smislu te odredbe.


Internet NN 39/2008
• Odgovor na prvi dio pitanja upućenog na prethodno odlučivanje mora stoga glasiti da uvjet za primjenu članka 92. stavka 1. Ugovora, da potpora mora biti takva da utječe na trgovinu između država članica, ne ovisi o lokalnoj ili regionalnoj prirodi pruženih prijevoznih usluga odnosno o veličini predmetnog područja aktivnosti. Međutim, javne subvencije čija je svrha omogućavanje obavljanja usluga gradskog, prigradskog ili regionalnog prijevoza prema voznom redu, nisu obuhvaćene tom odredbom ako se takve subvencije smatraju naknadom za usluge koje pružaju poduzetnici korisnici kako bi ispunili obveze javnih usluga. U svrhu primjene toga kriterija na nacionalnom je sudu da utvrdi ispunjenje sljedećih uvjeta:

Internet stranice NN 39/2008
• – kao prvo, poduzetnik-korisnik uistinu ima obveze pružanja javnih usluga, a te su obveze jasno određene;

Internet stranice NN 39/2008 • – kao drugo, parametri na temelju kojih se naknada izračunava unaprijed su određeni na objektivan i transparentan način;
Internet stranice NN 39/2008 • – kao treće, naknada ne prelazi iznos potreban za pokriće svih ili dijela troškova pretrpljenih pri ispunjavanju obveza pružanja javnih usluga, uzimajući u obzir mjerodavne primitke i razumnu dobit od ispunjavanja tih obveza;
Internet stranice NN 39/2008 • – kao četvrto, ako poduzetnik koji treba ispunjavati obveze pružanja javnih usluga nije odabran u postupku javne nabave, razina potrebne naknade određena je na osnovi analize troškova koje bi karakteristični poduzetnik, dobro vođen i primjereno opremljen prijevoznim sredstvima kako bi mogao zadovoljiti nužne zahtjeve javne usluge, pretrpio pri ispunjavanju tih obveza, uzimajući u obzir mjerodavne primitke i razumnu dobit od ispunjavanja tih obveza.
Internet stranice NN 39/2008 • Drugim dijelom pitanja upućenog na prethodno odlučivanje nacionalni sud u bitnome pita može li se članak 77. Ugovora primjenjivati na javne subvencije koje nadoknađuju dodatne troškove pretrpljene pri ispunjavanju obveza pružanja javnih usluga ne uzimajući u obzir Uredbu br. 1191/69.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 39/2008 • Altmark Trans se očituje da mogućnost raspoloživa nacionalnom zakonodavstvu, da odobri takve subvencije usmjerene na pokriće deficita proizašlog iz obavljanja gradskog, prigradskog ili regionalnog javnog prijevoza bez uzimanja u obzir Uredbe br. 1191/69, postoji neovisno od članka 77. Ugovora.
Informacije NN 39/2008 • Regionalna vlada sa svoje se strane očituje da članak 77. Ugovora ne daje ovlast nacionalnom zakonodavstvu da odobrava javne subvencije bez uzimanja u obzir Uredbe br. 1191/69.
Poslovne stranice NN 39/2008 • Nahverkehrsgesellschaft izjavljuje da ukoliko su javne subvencije, koje su predmet glavnih postupaka, obuhvaćene zabranom iz članka 92. Ugovora, članak 77. isključuje takvu primjenu budući da te subvencije zadovoljavaju uvjete utvrđene potonjim člankom. S obzirom na to, očituje se da u ovom predmetu Uredba br. 1191/69 ne sprečava dodjelu takvih subvencija.
Pregledi NN 39/2008 • Komisija je stajališta da prema članku 77. Ugovora nacionalno zakonodavstvo ima ovlast dodjeljivati subvencije namijenjene pokriću deficita pretrpljenog na području gradskog, prigradskog ili regionalnog javnog prijevoza bez uzimanja u obzir Uredbe br. 1191/69, ali te subvencije tada u potpunosti podliježu postupku prethodne prijave utvrđenom u članku 93. stavku 3. Ugovora o EZ-u (sada članak 88. stavak 3. Ugovora o EZ-u) o ispitivanju državne potpore.
Besplatno NN 39/2008 • Članak 77. Ugovora o EZ-u uređuje da su sukladne Ugovoru potpore koje zadovoljavaju potrebe koordinacije prijevoza odnosno predstavljaju naknadu za ispunjavanje određenih obveza svojstvenih konceptu javne usluge.
Glasnik NN 39/2008 • Prethodno je u stavku 37. navedeno da, kad ne bi bilo uredbe primjenjive na slučaj iz glavnih postupaka, bilo bi potrebno ispitati jesu li subvencije, koje su predmet glavnih postupaka, obuhvaćene odredbama Ugovora koje se odnose na državne potpore.
Propis NN 39/2008 • Iz stavaka 65. i 66. slijedi da bi Uredba br. 1191/69 mogla biti primjenjiva na slučaj iz glavnih postupaka u mjeri u kojoj njemačko zakonodavstvo nije isključilo primjenu te uredbe na komercijalno poslovanje, odnosno nije to učinilo u skladu s načelom pravne sigurnosti. Ako se pokaže da je to slučaj, odredbe te Uredbe primijenit će se na subvencije koje su predmet glavnih postupaka, a nacionalni sud neće morati razmatrati jesu li u skladu s odredbama primarnog zakonodavstva.
Propis NN 39/2008 • Kad, međutim, Uredba br. 1191/69 ne bi bila primjenjiva na slučaj iz glavnih postupaka, iz odgovara na prvi dio pitanja slijedi da, utoliko što se subvencije koje su predmet glavnih postupaka imaju smatrati naknadom za prijevozne usluge pružene radi ispunjavanja obveza pružanja javnih usluga i zadovoljavanja uvjeta navedenih u stavcima 89. do 93., te subvencije ne bi bile obuhvaćene člankom 92. Ugovora, tako da ne bi bilo potrebno pozivati se na iznimku od te odredbe prema članku 77. Ugovora.
Propis NN 39/2008 • Slijedom toga, odredbe primarnog zakonodavstva koje se odnose na državne potpore i zajedničku prometnu politiku primjenjivale bi se na subvencije koje su predmet glavnih postupaka samo ukoliko, kao prvo, te subvencije nisu obuhvaćene odredbama Uredbe br. 1191/69 i, kao drugo – ako su dodijeljene radi naknade dodatnih troškova pretrpljenih prilikom ispunjavanja obveza pružanja javnih usluga – uvjeti navedeni u stavcima 89. do 93. nisu svi zadovoljeni.
Propis NN 39/2008 • Međutim, čak i da se subvencije koje su predmet glavnih postupaka ispitaju u odnosu na odredbe Ugovora o državnim potporama, iznimka predviđena člankom 77. ne bi se kao takva mogla primijeniti.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 130/97, Broj 123/00, Broj 35/01, Broj 85/09, Broj 5/09, Broj 25/06


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled