PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-07-69-2163 NN 69/2007

• Narod ostvaruje vlast izborom svojih predstavnika i neposrednim odlučivanjem.


Stranica 2007-07-69-2163 NN 69/2007

• Hrvatski državljani imaju opće i jednako biračko pravo s navršenih 18 godina u skladu sa zakonom. Biračko se pravo ostvaruje na neposrednim izborima tajnim glasovanjem.


Stranica 2007-07-69-2163 NN 69/2007

• 3. Člankom 1. stavkom 2. Ustava utvrđeno je da vlast pripada svim hrvatskim državljanima jer se ni neposredno ni posredno ne čini razlika između hrvatskih državljana koji imaju prebivalište u Republici Hrvatskoj i hrvatskih državljana koji nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj.


Stranica 2007-07-69-2163 NN 69/2007

• U članku 1. stavku 3. Ustava propisuje se da narod, koji je prethodno određen kao zajednica slobodnih i ravnopravnih državljana (svih), ostvaruje vlast izborom svojih predstavnika i neposrednim odlučivanjem. Pritom valja istaknuti da je jedini ustavni oblik neposrednog odlučivanja referendum. Prema tome, slijedi zaključak da Ustav izjednačuje, kad je riječ o ostvarivanju prava na izbor predstavnika (zastupnika u Hrvatski sabor i predsjednika Republike), uvjete za stjecanje i korištenje biračkog prava s uvjetima za stjecanje prava sudjelovanja na državnom referendumu.


Internet NN 69/2007
• Članak 45. stavak 1. Ustava daje biračko pravo hrvatskim državljanima bez obzira imaju li prebivalište u Republici Hrvatskoj ili nemaju, što je prihvaćeno i razrađeno u članku 8. Zakona o izborima zastupnika u Hrvatski sabor (»Narodne novine«, broj 109/00. i 53/03.) koji glasi:

Internet stranice NN 69/2007
• »Birači koji nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj imaju pravo na zastupljenost u Saboru i biraju zastupnike prema odredbama ovog Zakona.«

Internet stranice NN 69/2007 • Sukladno naprijed navedenom, i Zakon o referendumu morao bi, da ne bi bio u nesuglasnosti s Ustavom, davati pravo na sudjelovanje na državnom referendumu svim hrvatskim državljanima bez obzira gdje imaju prebivalište. Jedino bi se odredbama Ustava pravo na sudjelovanje na referendumu moglo ograničiti tako da Ustav propiše da to pravo imaju samo hrvatski državljani koji imaju prebivalište u Republici Hrvatskoj. Budući da Ustav nema takve odredbe, to ograničenje prava sudjelovanja na državnom referendumu samo na hrvatske državljane koji imaju prebivalište i prebivaju u Republici Hrvatskoj najmanje godinu dana bez prekida do dana održavanja referenduma, nije u suglasnosti s člankom 1. stavcima 2. i 3. u svezi s člankom 45. stavkom 1. Ustava.
Internet stranice NN 69/2007 • 4. Odredba članka 6. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o referendumu kojom se ograničava pravo sudjelovanja hrvatskih državljana na državnom referendumu tako da to pravo imaju samo oni hrvatski državljani koji imaju prebivalište i prebivaju u Republici Hrvatskoj najmanje godinu dana bez prekida do dana održavanja referenduma nije u suglasnosti ni s člankom 14. stavkom 2. Ustava, i to višestruko.
Internet stranice NN 69/2007 • Ponajprije ona čini nejednakim pred zakonom hrvatske državljane koji nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj s hrvatskim državljanima koji imaju prebivalište u Republici Hrvatskoj. No ona je neustavna i zbog toga što čini nejednakim dvije kategorije hrvatskih državljana koji imaju prebivalište u Republici Hrvatskoj. To stoga što pravo sudjelovanja na državnom referendumu daje samo onim hrvatskim državljanima koji imaju prebivalište u Republici Hrvatskoj koji u njoj prebivaju najmanje godinu dana bez prekida do dana održavanja referenduma.
Internet stranice NN 69/2007 • 5. Zbog navedenih razloga, Ustavni sud je, na temelju članka 55. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, ukinuo članak 6. stavak 1. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o referendumu u dijelu koji glasi:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 69/2007 • »koji imaju prebivalište i prebivaju u Republici Hrvatskoj, najmanje godinu dana bez prekida do dana održavanja referenduma«.
Informacije NN 69/2007 • Odluka o objavi u »Narodnim novinama« temelji se na članku 29. stavku 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Poslovne stranice NN 69/2007 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst i Vice Vukojević, odlučujući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti Poslovnika Hrvatskog sabora s Ustavom, na sjednici održanoj 5. lipnja 2007. godine, donio je
Pregledi NN 69/2007 • I. Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 228. stavka 1. Poslovnika Hrvatskog sabora (»Narodne novine«, broj 71/00., 129/00., 117/01., 41/02., 91/03. i 58/04.), te se ukida dio koji glasi: »i ovim Poslovnikom«.
Besplatno NN 69/2007 • 1. Petar Marija Radelj iz Zagreba podnio je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 228. stavka 1. Poslovnika Hrvatskog sabora (»Narodne novine«, broj 71/00., 129/00., 117/01.,41/02., 91/03. i 58/04., u daljnjem tekstu: Poslovnik).
Glasnik NN 69/2007 • Osporena odredba članka 228. stavka 1. (članak 226. stavak 1. – pročišćenog teksta) Poslovnika glasi:
Propis NN 69/2007 • Zakone, odluke, rezolucije, zaključke i druge akte Sabor donosi većinom glasova, ukoliko je na sjednici Sabora nazočna većina zastupnika, osim ako Ustavom Republike Hrvatske i ovim Poslovnikom nije drukčije određeno.
Propis NN 69/2007 • 2. Predlagatelj ističe da je osporena odredba u suprotnosti s odredbom članka 81. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske, koja je odredba prema njegovu mišljenju isključiva i ne dopušta da se bilo kojim drugim propisnikom osim Ustavom određuje potrebna većina za donošenja akta u Hrvatskom saboru. Slijedom navedenog, prema predlagateljevu mišljenju, osporena odredba je nesuglasna odredbi članka 5. stavka 1. Ustava, kojom je propisano da u Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom.
Propis NN 69/2007 • 3. Imajući u vidu numeričke razlike u pročišćenom tekstu te stajalište Suda o pročišćenom tekstu izraženo u rješenju broj:U-I-2597/2003 od 12. siječnja 2005. godine (»Narodne novine«, broj 11/05.), Ustavni sud je prijedlog ocjenjivao kao prijedlog za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 228. stavka 1. Poslovnika.
Propis NN 69/2007 • 4. Odredbom članka 128. točkama 1. i 2. Ustava propisano je da Ustavni sud Republike Hrvatske odlučuje o suglasnosti zakona s Ustavom, te suglasnosti drugih propisa s Ustavom i zakonom.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 111/03, Broj 27/99, Broj 3/99, Broj 44/08, Broj 47/05, Broj 16/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled