PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-02-18-735 NN 18/2007

• Određena ograničenja u pogledu dostupnosti proizlaze iz zabrane prodaje duhanskih proizvoda, pa tako i cigareta, osobama mlađim od 18 godina, sukladno članku 7. stavku 1. Zakona o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda (»Narodne novine«, broj 128/99), te od 1. srpnja 1999. godine, sukladno odredbama Zakona o izmjenama i dopunama zakona o posebnom porezu na duhanske prerađevine (»Narodne novine«, broj 67/99) zabranjena je prodaja cigareta na mjestima koja su određena kao tržnice i mjestima na kojima se može prigodno trgovati te na svim drugim otvorenim prostorima, osim u okviru pružanja ugostiteljskih usluga i prodaje iz automata, u skladu s odgovarajućim zakonima.


Stranica 2007-02-18-735 NN 18/2007

• Također, od 1. siječnja 2001. na snagu su stupile izmjene i dopune Zakona o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda (»Narodne novine«, broj 55/00) kojima je uvedena zabrana prodaje cigareta i ostalih duhanskih proizvoda iz automatskih naprava (automata).


Stranica 2007-02-18-735 NN 18/2007

• Nadalje, sukladno članku 8. Zakona o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda i članku 15. stavku 1. Zakona o posebnom porezu na duhanske proizvode (»Narodne novine«, broj 136/02) u Republici Hrvatskoj zabranjena je prodaja pojedinačnih cigareta izvan originalnog pakiranja proizvođača.


Stranica 2007-02-18-735 NN 18/2007

• Proizvođači cigareta, za razliku od proizvođača većine drugih proizvoda za krajnju potrošnju, ograničeni su u svojim promotivnim aktivnostima zakonskim odredbama, koje onemogućavaju oglašavanje u javnim medijima i na javnim mjestima. Tako, sukladno članku 9. stavku 1. i 2. Zakona o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda zabranjena je promidžba duhanskih proizvoda putem sredstava javnog priopćavanja, svi oblici promidžbe na javnim mjestima, objektima i sredstvima prometa, preko knjiga, časopisa, kalendara, odjevnih predmeta i preko naljepnica, plakata i letaka, ako su te naljepnice, plakati i leci odvojeni od originalnog pakiranja duhana i duhanskih proizvoda.


Internet NN 18/2007
• Promidžbom se smatraju svi oblici izravnog i neizravnog reklamiranja uključujući i isticanje logotipa i drugih oznaka za označavanje duhana i duhanskih proizvoda na predmetima koji prema Zakonu o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda nisu duhanskih proizvodi, kao i dijeljenje duhana i duhanskih prerađevina u reklamne svrhe.

Internet stranice NN 18/2007
• S obzirom na spomenutu zabranu promidžbe cigareta i drugih duhanskih proizvoda u javnim medijima i na javnim mjestima prodavaonice, odnosno trgovine na malo, te specijalizirani objekti (kiosci) predstavljaju najbolja preostala mjesta i način za oglašavanje i promoviranje marki cigareta, budući da se zabrana promidžbe, sukladno članku 9. stavku 5. Zakona o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda, ne odnosi na obavješćivanje potrošača o svojstvima duhana, odnosno duhanskih proizvoda u objektima u kojima se ti proizvodi prodaju.

Internet stranice NN 18/2007 • Slijedom navedenoga, može se zaključiti da je to bio razlog zbog kojeg je poduzetnik Ronhill d.o.o. zahtijevao od trgovaca zakup mjesta na polici u postotku koji je odgovarao ciljnom udjelu kupca u određenom razdoblju (kvartalu). To je predstavljalo ili je moglo predstavljati problem za dobavljače konkurentnih proizvoda budući da je poduzetnik Ronhill d.o.o., sukladno sporazumima s kupcima zahtijevao izlaganje svojih proizvoda na tzv. magnetnim mjestima.
Internet stranice NN 18/2007 • Naime, određena mjesta u prodajnom prostoru svojim položajem osobito su zanimljiva potrošačima. Obično se nazivaju magnetna mjesta, a nalaze se:
Internet stranice NN 18/2007 • Stoga se postavljanjem i ponudom proizvoda na magnetnim mjestima osigurava njihova najveća uočljivost, te se stvaraju uvjeti za bolju prodaju i unaprjeđenje prodaje.
Internet stranice NN 18/2007 • Kao što je već spomenuto, unaprjeđenje prodaje, odnosno promotivne aktivnosti na maloprodajnom mjestu predstavljaju gotovo jedinu mogućnost koja proizvođačima i distributerima cigareta ostaje na raspolaganju kako bi povećali svijest potrošača o svojim proizvodima, budući da su uobičajene promotivne aktivnosti svojstvene robi široke potrošnje zakonski ograničene.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 18/2007 • Elementi koji utječu na potražnju za određenim proizvodom jesu: cijena proizvoda, prosječni dohodak, broj stanovnika, ukusi potrošača i posebni uvjeti. Posebne uvjete, koji mogu utjecati na potražnju za cigaretama, u konkretnom slučaju predstavljaju napori države koje ona poduzima radi osiguranja zdravlja građana, a kojima se ograničava uporaba cigareta i duhanskih prerađevina, te smanjuje broj konzumenata tih proizvoda.
Informacije NN 18/2007 • Analizirajući stanje potražnje za cigaretama u Republici Hrvatskoj, Agencija je utvrdila kako je potražnja za cigaretama u 2000. i 2001. godini u padu u odnosu na prethodne godine, dok je u laganom porastu u 2002. i 2003. Jednako tako tržište cigaretama ima obilježja štetne potražnje. Štetni proizvodi, kao što su cigarete, privlače pažnju institucija i države koja ograničenjima, koje se odnose na oglašavanje i prodaju, pokušavaju obeshrabriti njihovu potrošnju.
Poslovne stranice NN 18/2007 • Potražnja za cigaretama ima značajke neelastične potražnje, budući da nema odgovarajućeg supstituta tom proizvodu. Prema nalazima stručnjaka čestim ili redovitim pušenjem cigareta stvara se ovisnost krajnjih kupaca (potrošača) u većini slučajeva, te oni stoga ne mogu brzo promijeniti svoje navike.
Pregledi NN 18/2007 • Iz istraživanja znanstvenika S. Gallus, A. Schiaffino, C. La Vecchia, J. Townsend i E. Fernandez (engl. «Price and cigarette consumption in Europe»), provedenog u 52 europske zemlje proizlazi kako se radi 10-postotnog povećanja maloprodajne cijene cigareta, prosječno smanjuje potrošnja cigareta za 5 do 7 posto. Taj podatak potvrđuje činjenicu da je potražnja za cigaretama neelastična, jer promjena cijene od 10 posto uzrokuje promjenu tražene količine za manje od 10 posto.
Besplatno NN 18/2007 • U slučajevima kada je potražnja za proizvodom elastičnija, moguće je da će takva elastičnost potražnje dovesti do sniženja cijene proizvoda. Profitno maksimizirajuća cijena za određeni proizvod veća je što je manja cjenovna elastičnost za tim proizvodom.
Glasnik NN 18/2007 • Prema podacima iz Eurostat yearbook iz 2005. godine broj pušača u Republici Hrvatskoj kao krajnjih potrošača duhanskih prerađevina, koji predstavljaju stranu potražnje za cigaretama, u laganom je padu u promatranom razdom razdo obzirom na ukupan broj stanovnika, promatrana je dobna skupina stanovništva od 15 do 64 godina, koja u ukupnom broju stanovnika čini oko 67 posto. U apsolutnom iznosu riječ je o broju od oko tri milijuna (3.000.000) potencijalnih konzumenata cigareta u Republici Hrvatskoj.
Propis NN 18/2007 • S obzirom na navedeno, na hrvatskom tržištu ima oko milijun (1.000.000) krajnjih kupaca cigareta, koji predstavljaju uvjetno raspoloživo tržište – skup potrošača koji pokazuje interes, raspolažu dohotkom i ispunjavaju uvjete za tržišnu ponudu, pod čime se podrazumijeva donja dopuštena granica za konzumaciju cigareta, a koja je propisana zakonom i iznosi 18 godina. U broj od oko milijun pušača uključeni su samo stanovnici Republike Hrvatske, ne i državljani ostalih zemalja koji na teritoriju Republike Hrvatske u objektima trgovine na malo kupuju cigarete.
Propis NN 18/2007 • Tablica 2.: Učestalost pušenja odraslih osoba (18 – 64 godine) u Republici Hrvatskoj po spolu
Propis NN 18/2007 • Izvor: Svjetska zdrastvena organizacija, http://data.euro.who.int posjećene 10. svibnja 2006. godine.
Propis NN 18/2007 • Tablica 3.: Učestalost pušenja mladih osoba (15 – 16 godina) u Republici Hrvatskoj po spolu u 1999. godini
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 134/98, Broj 145/99, Broj 70/94, Broj 133/08, Broj 4/91, Broj 31/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled