PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-11-115-3371 NN 115/2007

• Primjeri, iz prakse europskog sudovanja, usporedivi s ovim konkretnim slučajem, nedvojbeno potvrđuju da zabranjeni sporazumi uključuju i zajedničku uspostavu identičnih cijena, od strane konkurenata, i smatraju se izrazito teškom povredom pravila o zaštiti tržišnog natjecanja, čak i ako to znači primjenu nižih cijena od tržišnih, kao što su to stranke u ovom predmetu tijekom postupka tvrdile. Iz analizirane europske prakse također proizlazi da takvi zabranjeni sporazumi uključuju i zajednički dogovor o iznosu na koji se cijene usklađuju, odnosno iznosu poskupljenja i vremenu povećanja cijena.


Stranica 2007-11-115-3371 NN 115/2007

• Nadalje, usluge prijevoza autobusima na mjerodavnim tržištima predstavljaju homogene proizvode, a budući da se usluge pružaju po jedinstvenim cijenama, u konkretnom slučaju, izostaje, za tržišno natjecanje, jedan od najvažnijih čimbenika, a to je različita cijena pruženih usluga, te su time potrošači uskraćeni za osnovnu mogućnosti izbora, a ta je prema cijenama pruženih usluga.


Stranica 2007-11-115-3371 NN 115/2007

• Određivanje predmetnih jedinstvenih cijena usluga, čini tešku povredu propisa o zaštiti tržišnog natjecanja čime se sprječava, ograničava ili narušava tržišno natjecanje na mjerodavnom tržištu u Republici Hrvatskoj. Navedeno proizlazi iz činjenice da ne postoji nikakav cjenovni izbor za istu uslugu, ne prisiljava se poduzetnike na troškovno efikasno poslovanje, a time neposredno i na pružanje kvalitetnijih usluga. Time se sprječava optimalno utvrđivanje cijena usluga na mjerodavnom tržištu, pa time izostaje mogućnost izbora za krajnje potrošače da im za najpovoljniju cijenu bude pružena najbolja moguća usluga.


Stranica 2007-11-115-3371 NN 115/2007

• Slijedom navedenog, Vijeće je nesporno utvrdilo da je jedinstvena cijena karata na spomenutim linijama, od strane četrnaest (14) poduzetnika, autobusnih prijevoznika, zajednički određena unatoč sljedećim činjenicama utvrđenim tijekom trajanja ovog postupka:


Internet NN 115/2007
• a) autobusni prijevoznici na predmetnim linijama prelaze različite udaljenosti (npr. na liniji Zagreb – Split od 302 km do 461 km, te na liniji Zagreb – Šibenik od 305 km do 377 km),

Internet stranice NN 115/2007
• b) pružaju različitu razinu kvalitete usluge prijevoza, što se neposredno očituje u zadovoljstvu putnika pruženim uslugama, u odnosu na:

Internet stranice NN 115/2007 • – različita trajanja putovanja (npr. putovanje traje na liniji Zagreb – Split od 4,30 do 8,35 sati, te na liniji Zagreb – Šibenik od 4,10 do 7,30 sati),
Internet stranice NN 115/2007 • – broj zaustavljanja na stajalištima, odnosno je li riječ o liniji na kojoj se obavlja prijevoz između početnog i završnoga autobusnog kolodvora, odnosno autobusnog stajališta s obveznim zaustavljanjem na svim usputnim autobusnim kolodvorima, odnosno autobusnim stajalištima utvrđenim u voznom redu (putnička linija) ili sa zaustavljanjem na značajnijim usputnim autobusnim kolodvorima odnosno autobusnim stajalištima (ekspresna linija) ili bez zaustavljanja na usputnim stajalištima (direktna linija),
Internet stranice NN 115/2007 • – odnosno pružaju li usluge prijevoza putnika autocestom A 1 ili državnom cestom D 1 (iz Zagreba do Splita ili Šibenika),
Internet stranice NN 115/2007 • c) postojanja različitih poduzetnika (dobavljača) od kojih prijevoznici, za obavljanje djelatnosti prijevoza putnika, dobavljaju proizvode i usluge, njihove nezavisne politike poslovanja, efikasnosti i inovativnosti, te razmjerno prethodnim činjenicama, svaki autobusni prijevoznik ima različite troškove poslovanja, što uvelike utječe, odnosno bi trebalo utjecati, na cijenu karata koju naplaćuju krajnjim korisnicima,
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 115/2007 • d) nezavisnosti svakog poduzetnika na tržištu, koja rezultira nezavisnom politikom određivanja cijena, prvenstveno glede njihovih visina, a jednako tako i glede trenutka promjena istih i njihove primjene.
Informacije NN 115/2007 • Pri donošenu odluke u ovom predmetu, Vijeće je posebno uzelo u obzir činjenicu da su stranke u ovom postupku poduzetnici, autobusni prijevoznici, koji obavljajući djelatnost na mjerodavnim tržištima, imaju posebni značaj u prijevozu putnika u unutarnjem cestovnom prometu Republike Hrvatske zbog važnosti prometnog povezivanja Zagreba i okolice sa središtima u Dalmaciji i njihovoj okolici, a posebno s otocima (posebice u razdobljima korištenja ljetnih i zimskih godišnjih odmora, danima blagdana i sl.) što potvrđuje velik broj dnevnih polazaka (npr. oko 39 polazaka dnevno za Split, od čega neki prijevoznici prometuju preko Šibenika do Splita).
Poslovne stranice NN 115/2007 • Vijeće je ocijenilo da je povreda odredaba ZZTN trajala, za svakog poduzetnika, od 1. srpnja 2006. do svibnja – srpnja 2007., odnosno do danas za poduzetnike Larus d.o.o. i Denibus d.o.o. (navedeno u tablicama 4. a i 4.b. u točki 7. obrazloženja ovog rješenja), temeljem novih cjenika prijavljenih Autobusnim kolodvorima u razdoblju lipanj/srpanj 2007. (detaljnije pod točkom 8.7. obrazloženja ovog rješenja).
Pregledi NN 115/2007 • Slijedom svega prethodno navedenog, Agencija je, temeljem odluke Vijeća, odlučila kao u točkama I. i II. izreke ovog rješenja.
Besplatno NN 115/2007 • 8.3. Ugovor o obavljanju međužupanijskog prijevoza putnika u linijskom prometu
Glasnik NN 115/2007 • Nadalje, Vijeće je uvidom u Ugovor o obavljanju međužupanijskog prijevoza putnika u linijskom prometu, sklopljen 10. travnja 2006., između poduzetnika Croatia-bus d.d., Autobusni promet d.d., Autotransport d.d., Croag d.o.o. i poduzetnika Čazmatrans prijevoz d.o.o., nesporno utvrdilo da je odredba članka 11. rečenog ugovora zabranjeni sporazum, u smislu članka 9. stavka 1. točke 1. ZZTN, jer se istom utvrđuje identična cijena među partnerima, strankama ovog ugovora.
Propis NN 115/2007 • Naime, članak 11. navedenog sporazuma, koji uređuje tarife, u bitnome glasi:
Propis NN 115/2007 • »Tarifu za prijevoz putnika, prtljage i odobravanje komercijalnih popusta, ugovaraju partneri, pri čemu vrijednost autobusnih voznih karata i prtljažnih karata mora biti istovjetna.«
Propis NN 115/2007 • Poduzetnici Croatia-bus d.d., Autotransport d.d. i Croag d.o.o., su poduzetnici, u smislu članka 5. ZZTN, pod kontrolom poduzetnika Autobusni promet d.d., Varaždin, i čine »Grupaciju AP Varaždin«, pa se u smislu propisa o zaštiti tržišnog natjecanja smatraju jednim gospodarskim subjektom, odnosno jednim poduzetnikom. Stoga, ne postoji zakonska prepreka njihovoj međusobnoj poslovnoj suradnji, čak niti glede primjene istovjetnih cijena, odnosno sklapanja takvih sporazuma.
Propis NN 115/2007 • Suprotno tome, poduzetnik Čazmatrans prijevoz d.o.o., je samostalni poduzetnik, čime pisano usuglašavanje cijena autobusnih karata između »Grupacija AP Varaždin« i poduzetnika Čazmatrans prijevoz d.o.o., nedvojbeno predstavlja zabranjeni sporazum, u smislu članka 9. stavka 1. točke 1. ZZTN, kojim se izravno utvrđuju prodajne cijene između izravnih konkurenata, u konkretnom slučaju članica grupacije »AP Varaždin« i poduzetnika Čazmatrans prijevoz d.o.o., što predstavlja teško ograničenje tržišnog natjecanja na mjerodavnom tržištu u Republici Hrvatskoj.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 128/06, Broj 13/91, Broj 68/91, Broj 69/99, Broj 50/02, Broj 75/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled