PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 5/2005 • Prvo, žalitelj smatra neosnovanim utvrđenje Državnog izbornog povjerenstva da na 21 biračkom mjestu na području Grada Zadra nije bilo nepravilnosti koje su utjecale ili mogle utjecati na »nepravilnost izbora«. Prema mišljenju žalitelja, »takva tvrdnja je promašena i neosnovana iz razloga što na izborna mjesta nije dostavljen broj listića jednak broju upisanih birača na pojedinom biračkom mjestu, a po zakonu o izborima za predsjednika Republike Hrvatske je trebao biti. Dalja tvrdnja po kojoj niti jedan glasač nije bio u konkretnom slučaju onemogućen u svom pravu da glasuje je opet netočna jer tijelima izbornog povjerenstva nije dozvoljeno prejudicirati koliko će glasača izaći na izbore i mora za svakog pojedinog upisanog birača imati spreman glasački listić. U konkretnom slučaju to znači: da se u tim biračkim mjestima odazvao ukupan broj prijavljenih glasača ne bi svima bilo omogućeno glasovanje što je očita povreda izbornog zakona koja uvelike utječe na regularnost samih izbora. Isto tako predsjednički kandidat ima pravo i sumnjati u rezultate izbora u tim biračkim mjestima jer postoji osnovana sumnja da je broj biračkih listića koji čini razliku između stvarno dostavljenih izbornim mjestima i broju upisanih birača nestao ili upotrijebljen na neki drugi način«.
NN 5/2005 • Drugo, žalitelj smatra da se »Državno izborno povjerenstvo u pobijanom rješenju nije dostatno i primjereno očitovalo o pismenim izjavama koje su mu dostavljene u prilogu, nego jednostavno odbacuje iste, i tvrdi da nisu osnovani, te na taj način ne postupa u skladu sa Zakonom o izboru predsjednika RH i Ustavom RH. Državno izborno povjerenstvo je bilo dužno ispitati istinitost izjava koje daju osnovanu sumnju u poštivanje izbornog zakona i brojanje biračkih listića, a ne paušalno otkloniti takve tvrdnje posebno iz razloga što se radi o tako važnim i neizvjesnim predsjedničkim izborima«.
NN 5/2005 • Smatrajući da izneseni podaci pokazuju kako je »prilikom izbora za predsjednika Republike Hrvatske 2005. godine došlo do niza nepravilnosti kojima je predsjednički kandidat Boris Mikšić oštećen, te mu nije omogućeno da u skladu s voljom birača uđe u drugi krug predsjedničkih izbora«, žalitelj predlaže Ustavnom sudu da usvoji žalbu i »naloži Državnom izbornom povjerenstvu: 1. Naknadno prebrojavanje biračkih listića, 2. Ispravljanje nepravilnosti koje su počinjene tijekom izbora za predsjednika RH i 3. Utvrđivanje pravih i istinitih izbornih rezultata i volje hrvatskog biračkog tijela«.
NN 5/2005 • Ustavni sud utvrđuje točnom činjenicu da su na 20 biračkih mjesta u Gradu Zadru, od ukupno 21 navedenog u prigovoru i žalbi, birački odbori preuzeli manji broj glasačkih listića no što je bio ukupan broj birača upisanih u izvadak iz popisa birača za pojedino biračko mjesto. Utvrđene činjenice su sljedeće:
NN 5/2005 • Biračko mjestoupisanih u izvadakpreuzetih glasačkihsu glasovali naneupotrijebljenih
NN 5/2005 • Ustavni sud utvrđuje da su nadležna izborna povjerenstva odgovorna za dostavu na pojedino biračko mjesto dovoljnog broja glasačkih listića, što se procjenjuje prema broju ukupno upisanih birača u izvatke iz popisa birača za pojedino biračko mjesto, a koji se broj glasačkih listića službeno evidentira i podliježe nadzoru nadležnih tijela.
NN 5/2005 • Po naravi stvari, dovoljan broj glasačkih listića na pojedinom biračkom mjestu jest onaj koji je jednak ukupnom broju upisanih birača u izvadak iz popisa birača za to biračko mjesto. Ustavni sud stoga napominje da se u provedbi izbora tog mjerila treba pridržavati, unatoč tome što pozitivnim propisima Republike Hrvatske takva obveza nije formalno propisana, pa stoga ne može ni doći do nezakonitosti ili nepravilnosti u postupku izbora sve dok je svakom pojedinom biraču koji pristupi na biračko mjesto osiguran pripadajući mu glasački listić.
NN 5/2005 • U konkretnom slučaju nedvojbeno je utvrđeno da je na svakom od navedenih 20 biračkih mjesta u Gradu Zadru zaprimljen broj glasačkih listića istovjetan broju koji je naveden u pripadajućem zapisniku o radu biračkog odbora. Zaprimljeni broj glasačkih listića – iako od 2% do 18% manji od ukupnog broja upisanih birača na pojedinim biračkim mjestima – u velikoj mjeri premašuje broj birača izašlih na izbore na tim biračkim mjestima. Budući da je svakom biraču koji je pristupio glasovanju na navedenim biračkim mjestima bio osiguran glasački listić, Ustavni sud ocjenjuje neosnovanim žalbeni navod žalitelja da se na navedenim biračkim mjestima radilo o nepravilnostima koje su u konkretnom slučaju utjecale ili mogle utjecati na rezultate izbora za predsjednika Republike Hrvatske, održanih 2. siječnja 2005. godine.
NN 5/2005 • 5. Ustavni sud nadalje je razmotrio navode žalbe u dijelu kojim se ističe, prema mišljenju žalitelja, nedostatnost i neprimjerenost utvrđenja i stajališta iznesenih u rješenju Državnog izbornog povjerenstva, kojim je prigovor žalitelja na postupak izbora predsjednika Republike Hrvatske utvrđen neosnovanim.
NN 5/2005 • Polazeći od priloga koje je žalitelj uputio Državnom izbornom povjerenstvu u postupku koji je prethodio žalbenom postupku pred Ustavnim sudom, Ustavni sud utvrđuje da je Državno izborno povjerenstvo pravilno ocijenilo kako nijedan od navedenih priloga ne upućuje na zaključak o učinjenim nepravilnostima u postupanju nadležnih tijela za provođenje izbora koje su utjecale ili mogle utjecati na rezultat izbora. Državno izborno povjerenstvo očitovalo se o prilozima na mjerodavan i relevantan način, kojega žalitelj svojom žalbom nije doveo u sumnju, niti u odnosu na ukupni sadržaj obrazloženja, niti u odnosu na očitovanja koja su se odnosila na pojedinačnu osporavajuću situaciju. Prema stajalištu Ustavnog suda, Državno izborno povjerenstvo za svoja utvrđenja i stajališta navelo je valjane razloge utemeljene na službenoj i potpunoj izbornoj dokumentaciji, proizašloj iz rada nadležnih biračkih odbora.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 5/2005 • Ustavni sud dužan je upozoriti, međutim, da pojedini prilozi kojima je žalitelj potkrijepio svoje tvrdnje o nepravilnostima u postupku izbora spadaju u skupinu uvredljivih podnesaka (npr. točka 10. priloga – pismena izjava o ukradenim glasovima iz Požege), pa se Državno izborno povjerenstvo o njima osnovano nije očitovalo, niti su oni bili predmet razmatranja u žalbenom postupku pred Ustavnim sudom. Pri takvom stanju stvari, Ustavni sud posebno otklanja žalbene tvrdnje o »paušalnom« radu Državnog izbornog povjerenstva, smatrajući ih očito neutemeljenim.
NN 5/2005 • 6. Žalitelj na kraju ističe da je »naknadno došao do saznanja o mogućim nepravilnostima koje su uvelike utjecale na izborne rezultate«, a koje se odnose na »izborno mjesto u Čapljini, Bosna i Hercegovina«.
NN 5/2005 • Prigovor u vezi s navodnim nepravilnostima na biračkim mjestima u Čapljini žalitelj je prvi put istaknuo u žalbi protiv rješenja Državnog izbornog povjerenstva, pa o njemu u prethodnom postupku u kojem je odlučivano o prigovoru Državno izborno povjerenstvo nije raspravljalo niti odlučivalo.
NN 5/2005 • Ustavni sud utvrđuje pravilnim stajalište Državnoga izbornog povjerenstva da se radi o samostalnom prigovoru, prvi put istaknutom tek u žalbenom postupku, pa se ima smatrati da je podnesen izvan roka propisanog člankom 45. Zakona o izboru predsjednika Republike Hrvatske.
NN 5/2005 • Unatoč tome, uvažavajući važnost načela materijalne istine u konkretnom izbornom sporu, Državno izborno povjerenstvo dostavilo je Ustavnom sudu posebno pisano izjašnjenje, klasa: 020-03/04-11/44, urbroj: 599-05-06 od 8. siječnja 2005. godine, o žalbenim navodima vezanim uz biračka mjesta u Čapljini, pa Ustavni sud iznosi sažetak tog izjašnjenja Državnoga izbornog povjerenstva.
NN 5/2005 • U izjašnjenju Državnoga izbornog povjerenstva ističe se da su rješenjem Državnog izbornog povjerenstva, klasa: 020-03/04-12/02, urbroj: 599-04-06 od 27. prosinca 2004. godine određena na području Bosne i Hercegovine, uz ostala, dva biračka mjesta u Čapljini, i to:
NN 5/2005 • _ biračko mjesto broj 14 – Konzularni dani Generalnog konzulata Republike Hrvatske Mostar u Čapljini, Osnovna škola Vladimira Pavlovića, R. Boškovića 8, Čapljina, koje obuhvaća birače – državljane Republike Hrvatske s područja Općine Čapljina čija prezimena počinju slovima A – M, kao i birače – državljane Republike Hrvatske koji se na dan izbora zateknu na području Općine Čapljina, te
NN 5/2005 • _ biračko mjesto broj 15 – Konzularni dani Generalnog konzulata Republike Hrvatske Mostar u Čapljini, Osnovna škola Vladimira Pavlovića, R. Boškovića 8, Čapljina, koje obuhvaća birače – državljane Republike Hrvatske s područja Općine Čapljina čija prezimena počinju slovima N – Ž.
NN 5/2005 • Biračka mjesta u Osnovnoj školi Vladimira Pavlovića, koja je bila određena prema prijedlogu Ministarstva vanjskih poslova Republike Hrvatske zbog dovoljno velikog prostora koji ispunjava uvjete za pravilnu provedbu glasovanja, bila su uređena tako da je na svakom biračkom mjestu postavljeno po šest zasebnih mjesta za glasovanje (»paravana«), koji su omogućavali glasovanje više birača istodobno (konkretno, do najviše šest), uz osiguranu tajnost glasovanja.
NN 5/2005 • Sukladno navedenom, žalitelj nije uzeo u obzir činjenicu da na jednom biračkom mjestu može biti uređeno više zasebnih mjesta za glasovanje (»paravana«), odnosno da je na dva biračka mjesta u Čapljini bilo uređeno ukupno 12 (na svakom biračkom mjestu po šest) zasebnih mjesta za glasovanje.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 49/99, Broj 132/04,
Broj 91/09, Broj 66/09,
Broj 32/99, Broj 2/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE