PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2005-01-6-108 NN 6/2005

• S druge strane, navode podnositelja da poništenjem rješenja nadležnog upravnog tijela prvog stupnja ostali građani dolaze u neravnopravan položaj u odnosu na osobe kojima je plaćanje »komunalija« određeno Zakonom o komunalnim djelatnostima (»Narodne novine«, broj 15/79., 18/79. i 26/93.), a koju obvezu tim osobama jedinica lokalne samouprave više nije u mogućnosti utvrditi (dijelom i radi zastare potraživanja), među kojima je i M. Ć., Ustavni sud nije razmatrao u ovom ustavnosudskom postupku. Navedena činjenica, naime, ne dovodi ni do kakve povrede podnositeljevog ustavnog prava na jednakost pred zakonom, a eventualno postojanje nejednakosti među građanima, uzrokovano promjenom zakonskog uređenja u određenom pravnom području, Ustavni sud nadležan je ocjenjivati u ustavnosudskom postupku apstraktne kontrole ustavnosti zakona, odnosno ustavnosti i zakonitosti drugih propisa.


Stranica 2005-01-6-108 NN 6/2005

• 7. Podnositelj u ustavnoj tužbi ističe i povredu odredbe članka 48. stavka 2. Ustava.


Stranica 2005-01-6-108 NN 6/2005

• Člankom 48. stavkom 2. Ustava propisano je da vlasništvo obvezuje te da su nositelj vlasničkog prava i njihovi korisnici dužni pridonositi općem dobru. Tom je odredbom Ustava propisana tzv. vlasnička garancija kojom se izražava socijalna funkcija vlasništva. Vlasnička garancija po pravnoj naravi predstavlja ustavnu obvezu onih na koje se odnosi (vlasnika), a ne pravo podnositelja koje bi se moglo štititi u postupku pokrenutom ustavnom tužbom.


Stranica 2005-01-6-108 NN 6/2005

• Sukladno tome, ni ostale odredbe članka 48. Ustava ne bi mogle biti mjerodavne za konkretan slučaj jer se u postupcima, koji su prethodili ustavnosudskom, nije odlučivalo o eventualnoj povredi vlasničkih i nasljednih prava podnositelja ustavne tužbe.


Internet NN 6/2005
• 8. Podnositelj takđer u ustavnoj tužbi ističe i povredu prava na lokalnu samoupravu, koja je uređena člancima 132. do 137. Ustava.

Internet stranice NN 6/2005
• Ustavni sud utvrđuje da je podnositelj jedinica lokalne samouprave iz članka 133. stavka 1. Ustava. Podnositelj, kojeg u ovom ustavnosudskom postupku zastupa njegov zakonski zastupnik (gradonačelnik) stoga je ovlašten podnijeti ustavnu tužbu temeljem članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona ako smatra da mu je pojedinačnim aktom tijela državne ili javne vlasti povrijeđeno pravo na lokalnu samoupravu. To stoga što se pravo građana na samoupravu ostvaruje i preko lokalnih predstavničkih tijela koja su sastavljena od članova izabranih na slobodnim ili tajnim izborima na temelju neposrednoga, jednakoga i općega biračkog prava (članak 132. stavak 2. Ustava).

Internet stranice NN 6/2005 • U obavljanju poslova iz svojeg djelokruga tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave samostalna su i podliježu samo nadzoru ustavnosti i zakonitosti ovlaštenih državnih tijela.
Internet stranice NN 6/2005 • Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave imaju pravo na vlastite prihode kojima slobodno raspolažu u obavljanju poslova iz svojeg djelokruga.
Internet stranice NN 6/2005 • Prihodi jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave moraju biti razmjerni njihovim ovlastima predviđenim Ustavom i zakonom.
Internet stranice NN 6/2005 • Osporenom presudom Upravnog suda nisu povrijeđene odredbe članaka 136. i 137. Ustava. Nadležno tijelo državne uprave i Upravni sud nisu prekoračili granice svojih ovlasti u nadzoru ustavnosti i zakonitosti pojedinačnog akta (prvostupanjskog rješenja) koje je donijelo nadležno upravno tijelo G. P.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 6/2005 • Presudom Upravnog suda, s druge strane, nije ni na koji način neustavno ograničeno ili ukinuto pravo podnositelja na vlastite prihode.
Informacije NN 6/2005 • Ustavni sud utvrđuje da prihodi podnositelja, kao jedinice lokalne samouprave, silom odredbe članka 137. stavka 2. Ustava, moraju biti razmjerni njegovim ovlastima, predviđenim Ustavom i zakonom. Stoga nije osnovano pozivanje podnositelja na povredu njegova ustavnog prava na lokalnu samoupravu u situaciji kad su nadležno upravno tijelo, odnosno Upravni sud utvrdili nezakonitost u stjecanju prihoda podnositelja, na način da je podnositelj donio pojedinačni akt određujući građaninu obvezu plaćanja komunalnog doprinosa, kao prihoda proračuna podnositelja, a taj akt nije u skladu s mjerodavnim zakonom.
Poslovne stranice NN 6/2005 • 10. Slijedom iznijetog, ne našavši povrede u ustavnoj tužbi navedenih ustavnih prava, temeljem odredaba članaka 73. i 75. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u izreci.
Pregledi NN 6/2005 • 11. Odluka o objavi temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.
Besplatno NN 6/2005 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Jasna Omejec, predsjednik Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Mrkonjić, Emilija Rajić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tužbi J. T. iz S., koju zastupa N. V., odvjetnik iz R., na sjednici održanoj 20. prosinca 2004. godine, jednoglasno je donio
Glasnik NN 6/2005 • II. Na temelju članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02. – pročišćeni tekst) podnositeljici ustavne tužbe, J. T. iz S., U. 23, Nj., određuje se primjerena naknada zbog povrede ustavnog prava iz članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 41/01. – pročišćeni tekst) u iznosu od 9.750,00 kn.
Propis NN 6/2005 • III. Naknada iz točke II. izreke ove odluke bit će isplaćena iz državnog proračuna u roku od tri mjeseca od dana podnošenja zahtjeva podnositeljice Ministarstvu financija Republike Hrvatske za njezinu isplatu.
Propis NN 6/2005 • 1. Ustavna tužba podnesena je 19. travnja 2003. godine, temeljem članka 63. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), zbog nedonošenja odluke suda u razumnom roku, u predmetu koji se vodi pred Općinskim sudom u Šibeniku pod brojem: I-1067/95.
Propis NN 6/2005 • 2. Ustavni sud je u postupku pokrenutom ustavnom tužbom, primjenom članka 63. Ustavnog zakona, uvidom u spis Općinskog suda u Šibeniku broj: I-1067/95, utvrdio činjenice koje su pravno relevantne za odlučivanje o povredi ustavnog prava podnositeljice, zajamčenog člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 6/2005 • Dana 19. svibnja 1995. godine, danas pokojna C. P. iz Ž. (majka i pravna prednica podnositeljice ustavne tužbe) podnijela je prijedlog za ovrhu Općinskom sudu u Šibeniku, odluke tog Suda broj: P-1453/93 od 21. travnja 2004. godine.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 58/06, Broj 150/09, Broj 94/94, Broj 37/06, Broj 48/06, Broj 92/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled