PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-08-82-2610 NN 82/2007

• Sud odlučuje prema slobodnoj ocjeni, je li vrijednost predmeta spora procjenjiva ili neprocjenjiva.


Stranica 2007-08-82-2610 NN 82/2007

• Predlagatelj smatra da se ne može prepustiti sudu da ocjenjuje nešto po svojoj slobodnoj volji. Budući da osporenom odredbom nisu određene granice slobodne ocjene suca, predlagatelj smatra da to dovodi do pravne nesigurnosti građana.


Stranica 2007-08-82-2610 NN 82/2007

• 7. Obrazlažući nesuglasnost s Ustavom navedenih odredbi Zakona o sudskim pristojbama predlagatelj, u bitnome, ukazuje na eventualne probleme koji mogu nastati primjenom tog Zakona, odnosno ukazuje na nejednakost među građanima do koje može dovesti primjena Zakona od strane suda u pojedinim slučajevima.


Stranica 2007-08-82-2610 NN 82/2007

• Ustavni sud je ocjenjivao suglasnost Zakona o sudskim pristojbama u cijelosti te u rješenju broj: U-I-949/1995 od 23. studenoga 2005. (www.usud.hr) utvrdio postojanje ustavne ovlasti zakonodavca da propiše obvezu plaćanja sudske pristojbe, vezano uz podnošenje određenog zahtjeva pred sudom ili poduzimanje određenih radnji u sudskom postupku. U tom rješenju Ustavni sud je utvrdio da od Zakonom o sudskim pristojbama propisanog sustava plaćanja sudskih pristojbi (koji prema ocjeni Suda sam po sebi ne predstavlja ograničenje prava na pristup sudu) treba razlikovati točno određenu visinu pristojbe koja u primjeni Zakona na konkretan slučaj može dovesti do ograničenja prava na pristup sudu (ali i do povrede drugih ustavnih prava). No, vezano uz primjenu Zakona, Ustavni sud je u navedenom rješenju ponovio svoje stajalište da primjena zakona ili pojedinih njegovih odredbi može biti predmetom ispitivanja samo u postupku koji se pred Ustavnim sudom pokreće ustavnom tužbom. Ustavni sud, u postupku tzv. apstraktne kontrole suglasnosti zakona s Ustavom, nije nadležan ocjenjivati njegovu primjenu u postupcima pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti.


Internet NN 82/2007
• Navedeno stajalište Ustavni sud je izrazio primjerice u rješenju broj: U-I-1455/2001 od 24. studenoga 2004. (»Narodne novine«, broj 175/04.).

Internet stranice NN 82/2007
• Vezano uz navode predlagatelja o nejednakosti do koje može dovesti primjena Zakona o sudskim pristojbama u pojedinačnim slučajevima, Ustavni sud ističe da (ne)plaćanje pristojbe i njezina visina ovise o okolnostima konkretnog slučaja, koje je za svaki pojedini slučaj ovlašten utvrditi sud. Zakonitost i ustavnost odluke suda o pristojbi u pojedinačnom slučaju, odnosno ocjena suda kojim utvrđuje okolnosti važne za utvrđivanje plaćanja sudske pristojbe u pojedinom konkretnom slučaju, podložna je kontroli kroz zakonima predviđene pravne lijekove, a ustavnosudskoj kontroli u postupku pokrenutom ustavnom tužbom.

Internet stranice NN 82/2007 • 8. U članku 16. stavku 1. Zakona o sudskim pristojbama navedene su osobe koje su ex lege oslobođene od plaćanja sudskih pristojbi (primjerice: invalidi Domovinskog rata, radnici i namještenici u radnim sporovima, tužitelji u parnicama o pravu na zakonsko uzdržavanje, tužitelji u parnicama o priznanju materinstva i očinstva).
Internet stranice NN 82/2007 • Predlagatelj smatra da je ta odredba u suprotnosti s člankom 26. Ustava. Smatra da nema jednakosti građana i stranaca ako jedni u istom sporu moraju platiti sudsku pristojbu, a drugi ne moraju, odnosno uživaju povlasticu oslobađanja od plaćanja sudskih pristojbi. Pritom se poziva na odluku Ustavnog suda broj: U-I-747/1996 od 1. ožujka 2000. (»Narodne novine«, broj 30/02.). U »posebno« nejednakom položaju, prema mišljenju predlagatelja, građani su i stranci u sporu u kojemu je protivna strana Republika Hrvatska i tijela državne vlasti te osobe i tijela u obavljaju javnih ovlasti. Smatra, naime, da se time omogućava »činovnicima« tih tijela pokretanje i vođenje postupaka bez ikakve kontrole i zaštite od njihove »samovolje«.
Internet stranice NN 82/2007 • Svi državljani Republike Hrvatske i stranci jednaki su pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti.
Internet stranice NN 82/2007 • Ta Ustavom zajamčena procesna garancija, koju Ustav ustanovljava u korist stranaka, obvezuje nadležna tijela da u sudskim, upravnim ili u postupcima pred drugim tijelima koja imaju javne ovlasti prema strankama postupaju jednako, neovisno o njihovoj državljanskoj pripadnosti (stajalište Ustavnog suda izraženo u odluci broj: U-III-884/2004 od 16. prosinca 2004., »Narodne novine«, broj 2/05.).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 82/2007 • Ustavni sud utvrđuje da se niti jednom odredbom članka 16. Zakona o sudovima ne uspostavlja razlika u plaćanju pristojbe prema državljanskoj pripadnosti.
Informacije NN 82/2007 • Polazeći od sadržaja članka 26. Ustava i stajališta Suda izraženog u rješenju U-II-1830/2001 od 18. prosinca 2002. (www.usud.hr), vezano uz mjerodavnost tog članka u postupku tzv. apstraktne kontrole, a imajući u vidu osporenu odredbu i navode predlagatelja kojima obrazlaže nesuglasnost te odredbe s člankom 26. Ustava, Ustavni sud je prijedlog ocijenio neosnovanim.
Poslovne stranice NN 82/2007 • 10. Člankom 40. stavkom 3. Zakona o sudskim pristojbama propisano je:
Pregledi NN 82/2007 • Nakon što primi obavijest, nadležna ispostava iz stavka 1. ovoga članka donijet će rješenje kojim će pristojbenom obvezniku narediti da u roku osam dana od dana primitka rješenja plati dužnu pristojbu. Ako pristojbeni obveznik u ovom roku ne plati pristojbu, pristupit će se prisilnoj naplati dužne pristojbe. Pristojbe se prisilno naplaćuju po propisima o prisilnoj naplati poreza.
Besplatno NN 82/2007 • Predlagatelj smatra da je ova odredba u suprotnosti s člancima 3., 14. stavkom 2., 18. stavkom 1. i 29. stavkom 1. Ustava jer stranci nije dana mogućnost da sudjeluje u postupku donošenja rješenja o naredbi, da bude saslušana i iznese činjenice i predlaže dokaze.
Glasnik NN 82/2007 • 11. Odredbama Zakona o sudskim pristojbama propisan je postupak utvrđivanja pristojbe (kojeg čine utvrđivanje vrijednosti predmeta spora i postojanja okolnosti za oslobođenje od plaćanja pristojbe, u čemu stranke mogu aktivno sudjelovati, ovisno o vrsti spora).
Propis NN 82/2007 • Zakonom je propisan i postupak radi naplate neplaćene pristojbe. Prema članku 39. stavku 1. Zakona o sudskim pristojbama, sud će upozoriti stranku koja je nazočna sudskoj radnji za koju treba platiti pristojbu, a pristojbu nije odmah platila, da u roku od tri dana plati pristojbu. U upozorenju skrenut će pozornost stranci na posljedice neplaćanja pristojbe u tom roku (članak 40.). Na sudskom spisu naznačit će se da je dano upozorenje.
Propis NN 82/2007 • Ukoliko stranka nije bila nazočna sudskoj radnji za koju mora platiti pristojbu, sud će joj poslati nalog da u roku od osam dana od dostave naloga plati dužnu pristojbu i upozoriti je na posljedice (članak 39. stavak 2.).
Propis NN 82/2007 • Kad putem pošte primi podnesak za koji pristojba nije plaćena ili nije dostatno plaćena, sud će pozvati podnositelja podneska pisanom opomenom da u roku od osam dana od dana dostave opomene plati pristojbu te će ga upozoriti na posljedice (članak 39. stavak 4.).
Propis NN 82/2007 • Prema članku 39a. Zakona o sudskim pristojbama, protiv upozorenja, naloga, odnosno opomene da plati pristojbu stranka može u roku od tri dana od dana kad su joj oni priopćeni, odnosno dostavljeni,podnijeti prigovor prvostupanjskom sudu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 16/07, Broj 36/01, Broj 136/97, Broj 80/99, Broj 90/04, Broj 103/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled