PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-02-18-735 NN 18/2007

• Vijeće je, također, slijedom navedenoga, ništavim, ex lege, u smislu članka 7. stavka 2. ZZTN, ocijenilo pojedine odredbe:


Stranica 2007-02-18-735 NN 18/2007

• a) Ugovora o pružanju posebnih usluga te sudjelovanja u natječaju, te


Stranica 2007-02-18-735 NN 18/2007

• b) Ugovora o posredovanju u prodaji duhanskih prerađevina (trgovci na veliko/trgovci na malo).


Stranica 2007-02-18-735 NN 18/2007

• Ovakvu odluku Vijeće osobito temelji na sljedećim, tijekom ovog upravnog postupka, utvrđenim činjenicama:


Internet NN 18/2007
• Poduzetnik Ronhill d.o.o., sa više od 95 posto udjela na mjerodavnom tržištu trgovine cigaretama na teritoriju Republike Hrvatske, u svakoj od analiziranih godina, počev od 1999. godine, kada su doneseni Opći uvjeti za sklapanje Ugovora o pružanju posebnih usluga te sudjelovanja u natječaju, pa do 1. listopada 2003., ostvaruje visoko vladajući položaj.

Internet stranice NN 18/2007
• Poduzetnik Ronhill d.o.o. može se okarakterizirati kao tržišni pionir, budući da ostvaruje izrazito visoki udjel na mjerodavnom tržištu, što je svakako neraskidivo povezano s prednosti imena marke cigareta koje distribuira na teritoriju Republike Hrvatske i njegove tradicije, što je važno kod proizvoda kao što su cigarete, kod kojih je lojalnost krajnjih potrošača određenoj marki proizvoda velika.

Internet stranice NN 18/2007 • Naime, najprodavanija marka cigareta na mjerodavnom tržištu, odnosno marka koja uživa najveću lojalnost potrošača je cigareta robne marke Ronhill i to tijekom svih pet analiziranih godina. Unutar navedene robne marke cigarete Ronhill razvijene su dodatne varijante tog proizvoda, a najprodavanija među njima je cigareta pod imenom Ronhill lights.
Internet stranice NN 18/2007 • Osim toga, izuzetno važno je naglasiti da je poduzetnik Ronhill d.o.o., u navedenom razdoblju, distribuirao i cigaretu zaštitnog znaka Marlboro, koja je najprodavanija cigareta na svijetu. Naime, TD Rovinj je imao licencu za proizvodnju iste na teritoriju Republike Hrvatske, a udjel cigarete Marlboro u ukupnoj prodaji cigareta poduzetnika Ronhill d.o.o. iznosio je oko [5 – 15] posto.
Internet stranice NN 18/2007 • Prije donošenja Općih uvjeta za sklapanje Ugovora o pružanju posebnih usluga te sudjelovanja u natječaju, od 23. lipnja 1999., poduzetnik Ronhill d.o.o je poslovao sa svojim kupcima temeljem Ugovora o prodaji duhanskih prerađevina. U navedenim ugovorima je poduzetnik Ronhill d.o.o. obvezivao kuce na minimalnu količinu prodaje duhanskih prerađevina iz njegovog asortimana, koja je iznosila [1 – 5] kartona. Nadalje, za prodaju svih vrsta njegovih proizvoda navedeni je poduzetnik svojim kupcima upcima odobravao jedinstveni rabat u visini od [10 – 15] posto. Osnovica za obračun navedenog rabata bila je maloprodajna cijena duhanskih prerađevina.
Internet stranice NN 18/2007 • Međutim, potom je poduzetnik Ronhil. 23. lipnja 1999., po prvi puta, donio predmetne Opće uvjete, koji su bili temelj za sklapanje Ugovora o posredovanju u prodaji i Ugovora o pružanju posebnih usluga te sudjelovanja u natječaju što se dogodilo upravo u trenutku, a na to ukazuju konkretni podaci i okolnosti, kada je na tržište proizvodnje ulazio tržišni takmac, odnosno poduzetnik TD Zadar.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 18/2007 • Stoga je, kako je nesporno dokazano tijekom ovog upravnog postupka, TD Rovinj ali i s njime povezani poduzetnik Ronhill d.o.o., svojim postupanjem, nastojao proširiti svoj monopolistički, odnosno visoko vladajući položaj na tržištu proizvodnje duhanskih prerađevina i tržišta primarne prerade duhana, na druga tržišta, osobito na tržište trgovine cigaretama, te tržište promocije i oglašavanja navedenih proizvoda na teritoriju Republike Hrvatske. Rečeno proizlazi iz same činjenice da je, nakon provedbe koncentracije poduzetnika TD Rovinj i TD Zagreb, od 6. listopada 1998. godine (sukladno rješenju Agencije pod poslovnim brojem klase: UP/I 030-02/98-01/42; urbroj: 580-02/98-26, »Narodne novine«, broj 155/98), poduzetnik TD Rovinj stekao vladajući položaj na tržištu proizvodnje duhanskih prerađevina na teritoriju Republike Hrvatske.
Informacije NN 18/2007 • Također, nakon donošenja rješenja Agencije o koncentraciji poduzetnika GIU »Hrvatski duhani«, od 4. lipnja 1999. godine (klasa: UP/I 030-02/99-01/64, urbroj: 580-02/98-3, »Narodne novine«, broj 88/99)., su se poduzetnici Duhanprodukt i Viržinija, zajedno s poduzetnikom Rovita d.o.o., koji se od ranije nalazi u sustavu TD Rovinj, spojili i djeluju u sklopu GIU »Hrvatski duhani«. Dakle, preuzimanje većinskog udjela u temeljnom kapitalu poduzetnika Duhanprodukt i Viržinija, te njihovo spajanje s poduzetnikom Rovita i provođenje koncentracije GIU »Hrvatski duhani«, dovelo je do jačanja postojećeg vladajućeg položaja TD Rovinj na mjerodavnom tržištu primarne prerade duhana.
Poslovne stranice NN 18/2007 • Slijedom navedenog, logičan je zaključak Agencije o tome da je svrha donošenja spomenutih Općih uvjeta i Aneksa br. 1. Općih uvjeta, od strane poduzetnika Ronhill d.o.o., kao pravnog temelja za sklapanje Ugovora o pružanju posebnih usluga te sudjelovanja u natječaju s trgovcima na veliko i trgovcima na malo, bila upravo ograničiti pristup mjerodavnom tržištu trgovine cigaretama tržišnom takmacu, poduzetniku TD Zadar, i to na način da se, ugovaranjem izuzetno visokog ciljnog udjela kupnje, koji se kreće u rasponu od 75 posto na više, te istovremenim ugovoranjem nagrada/bonusa za slučaj ispunjenja ciljnog udjela i kazne/malusa u iznosu tromjesečnog rabata, za slučaj neispunjenja utvrđenog ciljnog udjela, trgovci na veliko i trgovci na malo vežu uz poduzetnika Ronhill d.o.o. kao glavnog i neizbježnog dobavljača cigareta.
Pregledi NN 18/2007 • Na taj se način, te kroz poznati i široko rasprostranjeni asortiman proizvoda i njihovu visoku zastupljenost na ograničenom mjestu na polici prodajnog mjesta, odnosno kroz promidžbu i proizvodnu diferencijaciju, troškovne prednosti, te ciljne popuste, ali i ugovorne maluse, pored postojećih zakonskih, stvaraju dodatne, jake ulazne prepreke za sve tržišne takmace. Pri tome je potrebno naglasiti činjenicu da poduzetnik Ronhill d.o.o., putem razgranate mreže trgovaca na malo koje opskrbljuje cigaretama iz svojeg asortimana ili izravno ili putem trgovaca na veliko, pokriva maloprodajne objekte na cjelokupnom teritoriju Republike Hrvatske.
Besplatno NN 18/2007 • Uvidom u sadržaj Općih uvjeta iz 1999. i Aneks br. 1. Općih uvjeta iz 1999. godine, te Ugovor o pružanju posebnih usluga te sudjelovanja u natječaju i Ugovor o posredovanju u prodaji duhanskih prerađevina, proizlazi da se kupcima koji se bave trgovinom na malo i trgovinom na veliko duhanskim proizvodima, s obzirom na ostvareni promet duhanskim proizvodima u kartonima, obračunava osnovna nagrada.
Glasnik NN 18/2007 • Pravo na nagradu kupci stječu ukoliko u zadanom razdoblju (kvartalu) ostvare ciljni udjel.
Propis NN 18/2007 • Ciljni udjel određen je u postotku i definiran je kao srednja vrijednost između županijskog udjela prodaje i udjela prodaje kupca, vodeći računa o području županije koju kupac snabdijeva. Ukoliko kupac u određenom razdoblju (kvartalu) ostvari manji ili veći udjel od onog koji mu je određen kao ciljni udjel za određeno razdoblje (kvartal), tada se osnovna nagrada korigira koeficijentima ovisno od postotka promjene.
Propis NN 18/2007 • Osnovna nagrada za kupca mijenja se na više ili na niže, sve ovisno o odstupanju kupca od utvrđenog ciljnog relativnog udjela prodaje duhanskih proizvoda.
Propis NN 18/2007 • Ukoliko poduzetnik ostvari niži udjel u obračunskom (kvartalnom) razdoblju od zadanog mu ciljnog udjela za više od [1 – 5] postotna boda, on gubi pravo na osnovnu nagradu bez obzira na količinu kupljenih kartona duhanskih proizvoda od poduzetnika Ronhill d.o.o.
Propis NN 18/2007 • Na taj način, utvrđeno je da, za istu količinu kupljenih proizvoda, dva poduzetnika-kupca ostvaruju pravo na različitu nagradu, ovisno o tome nabavljaju li cigarete od poduzetnika Ronhill d.o.o. u postotku koji im je određen kao ciljni udjel.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 153/09, Broj 65/00, Broj 129/00, Broj 25/06, Broj 88/99, Broj 88/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled