PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-02-18-735 NN 18/2007

• Stoga je utvrđeno da se na taj način, u konkretnom slučaju, kazna/malus ne zaračunava radi neizvršenja ugovorne obveze, već radi neostvarenog ciljnog udjela kupca u određenom iznosu i u određenom razdoblju, unaprijed utvrđenog od strane poduzetnika Ronhill d.o.o., koji je u visoko vladajućem položaju na mjerodavnom tržištu. Posljedica ovakvog postupanja je vezivanje kupaca, budući su oni, uslijed opisanog načina zaračunavanja kazne/malusa, motivirani ostvarivanjem nagrade, jer u protivnom gube vrijednost tromjesečnog rabata stečenog temeljem ostvarene kupnje duhanskih prerađevina od poduzetnika Ronhill d.o.o., u tromjesečju koje je prethodilo smanjenju njihovog udjela u kupnji.


Stranica 2007-02-18-735 NN 18/2007

• Naime, ugovaranje obveze zadržavanja, pa čak i povećanja postojećeg udjela kupnje duhanskih proizvoda, te određivanje dodatnih nagrada i naknada, odnosno malusa u protivnom, dovodi do zatvaranja pristupa distributivnim kanalima trgovine na malo i veliko za druge poduzetnike, potencijalne konkurente na tržištu trgovine cigaretama. To osobito dokazuje i činjenica da je ovakav ugovor sklopio i primjerice, poduzetnik Tisak d.d., koji je vodeći distributer cigaretama na teritoriju Republike Hrvatske i koji ima oko […] vlastitih maloprodajnih mjesta. I taj je poduzetnik obvezan, temeljem navedenih ugovora, zadržati postojeću razinu prodaje, a što u konačnici, dokazano je u predmetnom upravnom postupku, dovelo do kupnje neznatnih količina cigareta drugih poduzetnika, konkurenata poduzetnika Ronhill d.o.o.


Stranica 2007-02-18-735 NN 18/2007

• Spomenuto iz razloga što bi smanjenje kupnje cigareta iz asortimana poduzetnika Ronhill d.o.o. za kupce imalo za posljedicu obvezu plaćanja kazne/malusa, kao i mogućnost jednostranog raskida svih sklopljenih ugovora od strane poduzetnika Ronhill d.o.o.


Stranica 2007-02-18-735 NN 18/2007

• Sve navedeno ukazuje da je poduzetnik Ronhill d.o.o. za poduzetnike koji djeluju na mjerodavnom tržištu trgovine cigaretama bio neizbježni trgovački partner. Rečeno dodatno iz razloga što su, primjerice, trgovci na malo, kako bi bili prihvaćeni od strane krajnjih kupaca, odnosno potrošača, morali imati u svojem prodajnom asortimanu cigarete TD Rovinj i TD Zagreb,


Internet NN 18/2007
• Temeljem takvog položaja na mjerodavnom tržištu poduzetnik TD Rovinj i s njime povezani poduzetnik Ronhill d.o.o. imali su mogućnost uvjetovati trgovcima na malo i trgovcima na veliko prihvaćanje Općih uvjeta kao temelja za sklapanje Ugovora o pružanju posebnih usluga te sudjelovanja u natječaju, odnosno Ugovor o posredovanju u prodaji.

Internet stranice NN 18/2007
• Naime, u potpunosti je razumljiva činjenica da trgovci na veliko i trgovci na malo žele poslovati s TD Rovinj, jedinim proizvođačem cigareta na području Republike Hrvatske, odnosno s njime povezanim poduzetnikom Ronhill d.o.o. Ovo zato što između njih samih (trgovaca na veliko, odnosno trgovaca na maa na malo) postoji slobodno tržišno natjecanje, pa će, stoga ako samo jedan prihvati Opće uvjete navedenog poduzetnika biti poželjno da svi ostali iste prihvate, jer će samo na taj način moćriti osnovne i dodatne nagrade, odnosno neće kupovati duhanske proizvode i prerađevine po znatno višoj cijeni, odnosno po bitno nepovoljnijim uvjetima, što će umanjiti njihovu konkurentnost u odnosu na druge tržišne takmace.

Internet stranice NN 18/2007 • Također, donošenjem Općih uvjeta za sklapanje Ugovora o pružanju posebnih usluga te sudjelovanja u natječaju od 6. studenoga 2001. godine poduzetnik Ronhill d.o.o. svojim kupcima i nadalje određuje obvezu održavanja visokog ciljnog udjela, odnosno obvezu održavanja zatečenog udjela.
Internet stranice NN 18/2007 • Za razliku od Općih uvjeta od 23. lipnja 1999. i Aneksa br. 1. Općih uvjeta iz 1999. poduzetnik Ronhill d.o.o. dodatno pooštrava uvjete za definiranje visine ciljnog udjela kupaca budući da ih sa kvartalnog načina obračuna mijenja u mjesečni. Na taj način poduzetnik Ronhill d.o.o. uvodi još restriktivniji oblik kontrole nad ostvarivanjem visoko postavljenih ciljnih udjela od strane njegovih kupaca.
Internet stranice NN 18/2007 • Općim uvjetima iz 2001. poduzetnik Ronhill d.o.o. nastavlja s bonus/malus sustavom, odnosno sustavom financijskog nagrađivanja i motiviranja te kažnjavanja svojih kupaca, pored sustava osnovnog nagrađivanja. Naime, pravo na bonus nagradu – naknadu kupci stječu ukoliko u zadanom razdoblju (kvartalu) ostvare ciljni udjel, te ukoliko uredno izvrše i ostale usluge koje su predmet Općih uvjeta iz 2001.
Internet stranice NN 18/2007 • Međutim, dodatno pooštravnje sustava predstavlja i činjenica da, ukoliko u obračunskom razdoblju (kvartalu) dođe do smanjenja udjela duhanskih prerađevina kupljenih od poduzetnika Ronhill d.o.o. u ukupnoj prodaji duhanskih prerađevina kupca u odnosu na razdoblje od siječnja do rujna 2001. godine, kupac je dužan nadoknaditi štetu – malus poduzetniku Ronhill d.o.o. u vrijednosti kvartalnog rabata stečenog u razdoblju (kvartalu) koji je prethodio smanjenju udjela.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 18/2007 • Dakle, kontrolno razdoblje ostvarenja udjela kupaca u kupovini duhanskih prerađevina poduzetnika Ronhill d.o.o. obuhvaća razdoblje od dvije trećine tekuće godine, odnosno kupac koji tijekom tog, izuzetno dugačkog kontrolnog razdoblja kontinuirano ne ostvaruje zadani ciljni udio financijski će se kazniti.
Informacije NN 18/2007 • Opći uvjeti prodaje duhanskih prerađevina od 26. svibnja 2003. godine također sadrže odredbe ograničavajućeg karaktera, odnosno odredbe koje imaju za cilj sprječavanje i ograničavanje tržišnog natjecanja na mjerodavnom tržištu trgovine cigaretama na teritoriju Republike Hrvatske uz, ponovno, dodatno pooštravanje pojedinih uvjeta.
Poslovne stranice NN 18/2007 • Općim uvjetima prodaje duhanskih prerađevina iz 2003., dosadašnji se jedinstveni rabat od [10 – 15] posto, kojim se svakom kupcu umanjivala cijena prilikom svake kupnje, razdjeljuje na dva dijela kod trgovaca na malo, a kod trgovaca na veliko na tri dijela.
Pregledi NN 18/2007 • Rabat od [5 – 10] posto odobrava se odmah, a preostali rabat u visini do [1 – 5] posto, odobrava se kao naknada-nagrada za rad i unaprjeđenje prodaje kupcima, ukoliko se steknu uvjeti za njegovo odobrenje i uz ispunjenje posebnog uvjeta, a to je sklapanje s Ronhillom d.o.o. Ugovora o pružanju posebnih usluga te sudjelovanja u natječaju, sukladno važećim Općim uvjetima.
Besplatno NN 18/2007 • Za trgovinu duhanskih prerađevina na veliko na sličan način utvrđuju se naknade – nagrade za rad i unaprjeđenje prodaje, no, ponovno, uz uvjet sklapanja s Ronhillom d.o.o. Ugovora o pružanju posebnih usluga te sudjelovanja u natječaju sukladno važećim Općim uvjetima za sklapanje Ugovora o pružanju posebnih usluga.
Glasnik NN 18/2007 • Dodatno, navedenim Općim uvjetima prodaje duhanskih prerađevina iz 2003., pooštrava se obveza ostvarenja minimalnog obujma kupovine duhanskih prerađevina poduzetnika Ronhill d.o.o. od strane njegovih kupaca prilikom sklapanja ugovora o prodaji duhanskih prerađevina. Naime, navedeni kriterij je prema uvjetima iz Općih uvjeta iz 2003. dvostruko povećan, i to sa prijašnjih [1-5] kartona utvrđenih u svakom pojedinačnom ugovoru o prodaji koji je poduzetnik Ronhill d.o.o., sklapao s kupcem duhanskih prerađevina, na [5-10] kartona.
Propis NN 18/2007 • Također, posebnost cigareta kao proizvoda je u tome što se iste ne mogu promovirati na način koji je uobičajen za robu široke potrošnje. Zakonom je zabranjeno oglašavanje putem medija, te maloprodajna mjesta, odnosno police na kojima su cigarete smještene, predstavljaju jedini medij oglašavanja za njihove proizvođače, odnosno distributere.
Propis NN 18/2007 • Iz tog razloga poduzetnik Ronhill d.o.o., odredbama analiziranih sporazuma, veže kupce svojih proizvoda na način da uvjetuje zastupljenost proizvoda poduzetnika Ronhill d.o.o. na njihovim prodajnim policama koja mora biti jednaka ili veća od zadanog im ciljnog udjela, koji se kreće u rasponu od visokih 75 posto na više. Time se prostor za marke cigareta njegovih tržišnih takmaca smanjuje, što dovodi do smanjenja vidljivosti istih, odnosno do njihove marginalizacije.
Propis NN 18/2007 • Iz navedenog razumno je za zaključiti kako marke cigareta predstavljene na hrvatskom tržištu prije primjene Zakona o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda, odnosno prije 1999. godine, ostvaruju značajnu prednost u odnosu na marke, koje su stavljene u promet nakon početka primjene tog zakona. Najprodavanije marke cigareta poduzetnika Ronhill d.o.o. afirmirane su na tržištu prije donošenja Zakona o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda.
Propis NN 18/2007 • Poduzetnik Adris grupa d.d. (prije: TD Rovinj d.d.) i s njime povezani poduzetnici imaju zakonsko pravo svojim kupcima odobravati količinske popuste. Međutim, ti popusti moraju biti transparentno određeni i primjenjivi na sve poduzetnike, a ne javljati se kao posljedica bilo izravnog ili neizravnog obvezivanja od strane dobavljača, kao što je postupao poduzetnik Ronhill d.o.o. u razdoblju od 23. lipnja 1999. do 1. listopada 2003., financijski motivirajući odnosno kažnjavajući svoje kupce zbog njihovog neispunjenja unaprijed utvrđenih ciljnih udjela.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 82/06, Broj 35/95, Broj 129/06, Broj 69/08, Broj 68/02, Broj 53/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled