PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-operator-korisnik-je-obvezan-nyyl NN 80/2009

• U Dodatku 10. članku 1.2. mijenja se posljednji odlomak na način da glasi:


Stranica 2009-07-80-1945 NN 80/2009

• T-Com mora dokazati da kvar nije u području odgovornosti T-Coma.«


Internet NN 80/2009

• II. U ostalim dijelovima Standardna ponuda HT – Hrvatskih telekomunikacija d.d. za uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji od 22. studenog 2005. ostaje neizmijenjena.


Internet stranice NN 80/2009

• III. Nalaže se trgovačkom društvu HT – Hrvatske telekomunikacije d.d. u roku od 8 dana od zaprimanja ovog rješenja, na svojim internetskim stranicama objaviti Standardnu ponudu za uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji s ugrađenim izmjenama i dopunama iz ovog rješenja, te ju u navedenom roku, u pisanom i elektronskom obliku, dostaviti na uvid Hrvatskoj agenciji za poštu i elektroničke komunikacije.


Internet stranice NN 80/2009 • V. HT – Hrvatske telekomunikacije d.d. obvezuje se primjenjivati Izmjene i dopune Standardne ponuda HT – Hrvatskih telekomunikacija d.d. za uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji od 22. studenog 2005. iz točke I. ovog rješenja, danom primitka ovog rješenja.
Internet stranice NN 80/2009 • VI. Ovo rješenje objavit će se u Narodnim novinama i na internetskim stranicama Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije.
Internet stranice NN 80/2009 • Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (dalje u tekstu: HAKOM) je po službenoj dužnosti 8. travnja 2009. g., u skladu s člankom 128. stavkom 2. ZEK-a, te člankom 60. ZOT-a pokrenula postupak izmjene Standardne ponude HT – Hrvatskih telekomunikacija d.d. za uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji od 22. studenog 2005. (dalje u tekstu: RUO). Izmjena RUO-a odnosila se, između ostalog, na članak 17. na način da se tekst RUO-a uskladi s tekstom ostalih standardnih ponuda HT-a i to Standardnom ponudom za usluge međusobnog povezivanja HT – Hrvatskih telekomunikacija d.d. za telekomunikacijske operatore i davatelje usluga s dozvolom za pružanje javne govorne usluge u nepokretnoj mreži u Republici Hrvatskoj, kao i Standardnom ponudom HT – Hrvatskih telekomunikacija d.d. za davatelje usluga s dodanom vrijednosti. Stoga je HAKOM predložio HT-u da se u članku 17. »Privremena obustava usluge«, početak rečenice u drugom pasusu, druga crtica, mijenja i glasi: »… ako Operator korisnik propusti podmiriti bilo koji dugovani i nesporni račun za Usluge koje pruža T-Com, …..«. Dakle, HT u navedeni članak treba dodati izraz »nesporni«, kako bi mogućnost/uvjeti za privremenu obustavu donosno prekid pružanja usluga bili jedinstveni kod svih standardnih ponuda.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 80/2009
• Naime, HAKOM smatra da postupak lokalizacije greške i otklona kvara koji je sastavni dio usluge pristupa izdvojene lokalne petlje, mora biti postavljen na način da tehničko osoblje HT-a na terenu može kod otklanjanja greške na usluzi pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji, a koja je u odgovornosti HT-a, koristiti svu raspoloživu mjernu opremu i stečena znanja koja uobičajeno koristi kod otklanjanja grešaka na ADSL smetnji HT-ovog krajnjeg korisnika. Također je neophodno potrebno da tehničko osoblje HT-a koje radi direktno na lokalizaciji greške bude pod kontrolom i nadzorom određene osobe u centru, a koja posjeduje sva potrebna znanja za lokalizaciju i detekciju najsloženijih tipova grešaka. Na ovaj način bi se postupak lokalizacije greške i otklona kvara obavljao pod jednakim uvjetima, rokovima i razini kakvoće kakvu HT pruža vlastitim ADSL pretplatnicima.

Poslovne stranice NN 80/2009
• Naime, HAKOM je u postupku klase: UP/I-344-01/08-01/03005, urbroj: 376-11-09- 19 proveo uviđaj u HT-u te je utvrđeno kako u praksi postoje problemi u otklanjanju smetnje operatora korisnika, između ostalog i radi činjenice što tehničko osoblje HT-a na terenu ne dobiva uvijek informaciju operatora korisnika o kratkom opisu smetnje, čime bi detekcija i lokalizacija greške u slučaju da osoblje na terenu ima tu informaciju bila brža i efikasnija. Trenutni postupak zatvaranja smetnje od strane tehničkog osoblja HT-a završava se popunjavanjem ključnih podataka, a koji su u svezi konkretne smetnje: uzrok smetnje, mjesto smetnje i tip smetnje. Predmetni podaci se ne upisuju slobodnom formom, već iz predefiniranih padajućih izbornika koji se koriste i kod ostalih smetnji. Važno je naglasiti da za smetnje trenutno ne postoji nikakva kontrola neke određene osobe u HT-u nad onim što se upisuje u navedena specificirana polja, a s druge strane temeljem tih parametara se odgovarajućim automatizmom generiraju računi prema operatoru korisniku. Naime, HT mora uspostaviti adekvatne mehanizme kontrole nad onim što se upisuje u navedena specificirana polja, iz razloga što se temeljem automatizma, a bez ikakve provjere, generiraju računi prema operatoru korisniku.

Servis NN 80/2009 • Sva navedena stajališta HAKOM je podneskom od 8. travnja 2009. g. dostavio HT-u na očitovanje, te ga je pozvao da u skladu s člankom 60. stavkom 7. ZOT-a u roku od 15 dana dostavi tekst RUO-a usuglašen s prijedlozima HAKOM-a. HAKOM je istaknuo kako će ustrajati na obvezi HT-a da izradi razradu procedure otklanjanja smetnji na usluzi pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji kao i na njezinoj implementaciji.
Glasnik NN 80/2009 • HAKOM je 5. svibnja 2009. g. dostavio Metronetu, kao zainteresiranoj strani, na očitovanje HT-ov podnesak od 24. travnja 2009. g. (zajedno s HAKOM-ovim prijedlogom izmjena RUO-a od 8. travnja 2009. g.).
Novo NN 80/2009 • Metronet se očitovao 14. svibnja 2009. g te tom prilikom naveo kako u cijelosti prihvaća sadržajne prijedloge za izmjenu RUO-a iznesene u podnesku HAKOM-a, smatrajući iste u cijelosti pravičnim i transparentnim, kao i vremenske rokove za dostavu teksta RUO-a usuglašenog s prijedlozima HAKOM-a. Nadalje, Metronet ističe kako se sadržaju očitovanja HT-a, u svim dijelovima koji su protivni navodima HAKOM-a, u cijelosti protivi. Također dodatno predlaže da se u članku 16.4. »Instrumenti osiguranja plaćanja« RUO-a uskladi s izmjenama članka 17. »Privremena obustava usluge« RUO-a predloženim od strane HAKOM-a.
Poslovi NN 80/2009 • HT je 29. svibnja 2009. g. u svom podnesku razradio prijedlog instalacije HT testnog porta u svakom udaljenom pretplatničkom stupnju (UPS) na kojem postoji kolokacija, a u svrhu nadogradnje procesa otklona smetnji. Analizom dostavljenog prijedloga HT-a, HAKOM je utvrdio da je isti zadovoljavajući uz minimalne izmjene. Ovaj podnesak HT-a otpravljen je Metronetu na očitovanje. Metronet se očitovao podneskom od 15. lipnja 2009. g. u kojem je, između ostalog, naveo da je prijedlog HT-a za revidiranje cijena neosnovanih prijava kvarova, kao i za dodatno financiranje od strane operatora korisnika za uvođenjem nove dijagnostike kvarova, u potpunosti neosnovano. Isto tako, Metronet je naveo da HT treba do dana implementacije novog procesa obustaviti naplatu neosnovanih kvarova, jer HT sve do tog trenutka nije u mogućnosti na odrediv i pravilan način utvrditi područje odgovornosti. HAKOM nije prihvatio ovaj prijedlog Metroneta jer smatra da nije opravdano zatražiti od HT-a potpunu obustavu naplate kvarova iz razloga što sam proces otklona kvara u slučaju kada se utvrdi da kvar ne ulazi u područje odgovornosti HT-a, a što mora jednoznačno i nedvosmisleno proizlaziti iz kratkog opisa kvara i izvršenog posla, zahtijeva određene ljudske i materijalne resurse HT-a.
Poticaji NN 80/2009 • Nadalje, HAKOM je podneskom od 10. lipnja 2009. g. HT-u predložio dodatne izmjene u svezi reguliranja odnosno korištenja instrumenata osiguranja plaćanja. Naime, HAKOM je predložio brisanje posljednje rečenice iz članka 16.4. RUO-a koja glasi: »Ukoliko nakon tog razdoblja Operator korisnik propusti podmiriti bilo koji dospjeli iznos za Usluge koje pruža T-Com iz bilo kojeg razloga, Operator korisnik će biti dužan, na zahtjev T-Coma dostaviti jedan od instrumenata osiguranja plaćanja kako je to predviđeno ovim člankom.«
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 70/98, Broj 91/01, Broj 23/08, Broj 143/98, Broj 34/99, Broj 137/09


LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE Pregled