PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1996-11-99-1957 NN 99/1996

• Odredbama članka 70. ZSO ne zajamčuju se u dovoljnoj mjeri zakonitost i istinitost u odlučivanju o pravima i dužnostima stranaka te njima nisu dosegnute standardne civilizacijske tekovine pravne zaštite svojstvene pravnoj državi i vladavini prava (članak 3. Ustava).


Propis NN 99/1996

• Člankom 70. ZSO pravni predmeti u kojima sudjeluju dvije stranke koje su u sporu, a u suštini su građanskopravne (stambene) prirode - pa bi zbog toga trebali biti u jurisdikciji sudova - stavljaju se pod sudbenost upravnih tijela i rješavaju po pravilima upravnog postupka.


Propis NN 99/1996

• Po članku 4. Ustava, državna je vlast u Republici Hrvatskoj ustrojena na načelu diobe vlasti na zakonodavnu, izvršnu i sudbenu. Načelo diobe vlasti ne znači samo da je svaka grana državne vlasti samostalna i neovisna o drugoj, već i da svaka od njih načelno, makar u okvirno određenim granicama, ima autohtono područje svog djelovanja (sudbenost, jurisdikciju).


Propis NN 99/1996

• Stoga i Zakon o sudovima ("Narodne novine", br. 3/94), razrađujući ustavna načela o autonomnom području djelovanja sudbene vlasti, određuje jurisdikciju sudova u građanskopravnim sporovima (stavak 2. članka 3.) i nadležnost općinskih sudova u sporovima iz stambenih odnosa (točka 2g. stavka 1. članka 16.), a u skladu s opće prihvaćenim načelima o sudbenoj jurisdikciji sadržanim i u međunarodnim konvencijama.


Propis NN 99/1996
• Treba napomenuti da ZSO nije usklađen s Ustavom i njegovim temeljnim odredbama te se osnovni pravni instituti tog Zakona još zasnivaju na pravnim kategorijama koje više ne postoje u ustavnom poretku Republike Hrvatske (npr. društveno vlasništvo, davanje stana na korištenje). Svoju dosadašnju praksu, po kojoj su predmet ocjene ustavnosti bile i pojedine odredbe zakona koji još nisu usklađeni s Ustavom, ovaj Sud je izrazio u svojim odlukama broj: U-I-231/1990 i U-I-272/1992 ("Narodne novine", br. 25/94).

Propis NN 99/1996
• Upravni postupak po odredbama članka 70. ZSO uvodi, osim toga, specifičnu udvojenost pravnih puteva radi ostvarivanja iste (ili vrlo slične) pravne zaštite. Taj postupak - čiji je cilj uspostava stanja koje je postojalo prije protupravnog useljenja u stan - stoji u konkurentnom odnosu prema sudskom postupku zbog smetanja posjeda, u kojem se također ostvaruje slična pravna zaštita, ali s time da ustrojstvo postupka zbog smetanja posjeda pruža bolja jamstva za zakonito rješenje spora. Osim toga, provođenje postupka zbog smetanja posjeda - koji je sumaran i hitan - ne isključuje naknadno provođenje redovnog sudskog postupka radi rješavanja pitanja prava na stan pa i zbog ovih razloga prednost treba dati sudskim postupcima. Udvojenost upravnog i sudskog postupka ne samo da je nepotrebna, nego može biti i štetna jer slabi pravnu sigurnost i čini neodređenim granice jurisdikcije upravnih i sudskih tijela.

Propis NN 99/1996 • Stoga odredbe članka 70. ZSO nisu u skladu s odredbom članka 4. Ustava Republike Hrvatske o diobi vlasti.
Propis NN 99/1996 • c) Načelo jednakosti svih pred zakonom i pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti (stavak 2. članka 14. i članak 26. Ustava)
Propis NN 99/1996 • Odredbama članka 70. ZSO stranke se, samo zbog toga što je spor pravno kvalificiran kao simulirana zamjena, upućuju na provođenje upravnog postupka koji je sumaran i koji ne odgovara razini pravnih standarda za zaštitu spornih građanskih prava, dok se u srodnim stambenim sporovima strankama omogućuje vođenje sudskog parničnog postupka koji daje veće garancije za obranu prava stranaka i zakonito rješenje spora.
Propis NN 99/1996 • Zbog razloga koji su izloženi, odlučeno je kao u izreci odluke.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 99/1996 • Odluka o objavi temelji se na odredbi stavka 1. članka 20. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 13/91).
Propis NN 99/1996 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac, Milan Vuković i Mladen Žuvela, povodom prijedloga Želimira Jerneića iz Zagreba za pokretanje postupka ocjene ustavnosti i zakonitosti, na sjednici održanoj dana 13. studenog 1996. godine, donio je
Propis NN 99/1996 • 1. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske odredbi članaka 87. stavak 2., 89. stavak 2. i 8. stavak 2. i 4. Zakona o osnovnom školstvu ("Narodne novine", broj 59/90) i Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovnom školstvu ("Narodne novine", broj 27/93 i 7/96).
Propis NN 99/1996 • Predlagatelj Želimir Jerneić iz Zagreba predložio je pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti članaka Zakona o osnovnom školstvu (dalje: Zakona) i Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovnom školstvu navedenih u izreci. Tim je odredbama propisano:
Propis NN 99/1996 • Članovi školskog odbora biraju se na vrijeme od četiri godine i mogu biti ponovo izabrani."
Propis NN 99/1996 • Smatra, da su osporenim odredbama povrijeđene ustavne odredbe članka 3., članka 5., članka 14. stavak 2., članka 45. i članka 55. stavka 4. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 99/1996 • Tvrdi u prijedlogu da je osporenim odredbama, kojima je propisano da školom upravlja ravnatelj i školski odbor, onemogućeno ostalim zaposlenima u školi da imaju utjecaj na izbor u organe upravljanja, a tu mogućnost imaju i roditelji i osnivači iako ne sudjeluju u nastavi. Time je povrijeđeno pravo jednakosti bez obzira na obrazovanje i društveni položaj (članak 14.). Svi građani stariji od 18. godina mogu birati i biti birani na najviše dužnosti, a to je ograničeno dijelu zaposlenih, da odlučuju o izboru onih, koji odlučuju o njihovim pravima (članak 45.). I članak 55. stavak 4. Ustava, koji omogućuje sudjelovanje zaposlenih u odlučivanju, ne ograničuje udio u odlučivanju samo na "izabrane".
Propis NN 99/1996 • Osnovna djelatnost školstva obuhvaća odgoj i obvezno školovanje djece i omladine i od posebnog je društvenog interesa.
Propis NN 99/1996 • Kako se radi o odgojno-obrazovnoj djelatnosti postoji posebni društveni interes, da o tome u najvećoj mjeri odlučuju stručne osobe.
Propis NN 99/1996 • Stoga je Zakon propisao način da se taj cilj može ostvariti, a tu provedbu mogu provesti u najvećoj mjeri samo stručno osposobljene osobe.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 33/07, Broj 17/07, Broj 53/90, Broj 121/08, Broj 57/96, Broj 176/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled