PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-12-143-3515 NN 143/2009

• (1) Isplatitelji plaće, mirovine i drugih primitaka obvezni su o tim isplaćenim primicima i uplaćenom posebnom porezu podnositi Poreznoj upravi propisano izvješće i to do petnaestog u mjesecu za prethodni mjesec.


Stranica 2009-12-143-3515 NN 143/2009

• (2) Ovlašćuje se ministar financija da pravilnikom podrobnije propiše način provedbe ovoga Zakona te sadržaj i oblik izvješća iz stavka 1. ovoga članka.


Stranica 2009-12-143-3515 NN 143/2009

• (3) Pravilnik iz stavka 2. ovoga članka ministar financija donijet će u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.


Stranica 2009-12-143-3515 NN 143/2009

• Nadzor nad primjenom ovoga Zakona obavlja Ministarstvo financija – Porezna uprava i Financijska policija.


Internet NN 143/2009
• Na postupak pravne zaštite, obnovu postupka, zastaru, obračunavanje, naplatu posebnog poreza na plaće, mirovine i druge primitke te vođenje prekršajnog postupka primjenjuju se odredbe Općega poreznog zakona.

Internet stranice NN 143/2009
• (1) Novčanom kaznom od 20.000,00 do 500.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba:

Internet stranice NN 143/2009 • 1. ako u propisanom roku iz članka 6. ovoga Zakona ne uplati poseban porez na plaću, mirovinu i drugi primitak,
Internet stranice NN 143/2009 • 2. ako u propisanom roku ne dostavi propisano izvješće iz članka 8. ovoga Zakona.
Internet stranice NN 143/2009 • (2) Novčanom kaznom od 5.000,00 do 100.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka odgovorna osoba u pravnoj osobi.
Internet stranice NN 143/2009 • (3) Novčanom kaznom od 5.000,00 do 100.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj fizička osoba:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 143/2009 • 1. ako u propisanom roku iz članka 6. ovoga Zakona ne uplati poseban porez na plaću, mirovinu i drugi primitak,
Informacije NN 143/2009 • 2. ako u propisanom roku ne dostavi propisano izvješće iz članka 8. ovoga Zakona.
Poslovne stranice NN 143/2009 • U razdoblju važenja ovoga Zakona ne primjenjuje se odredba članka 5. stavka 5., a odredbe članka 81. stavka 2. i 3. i članka 86. Zakona o mirovinskom osiguranju (»Narodne novine«, br. 102/98., 127/00., 59/01., 109/01., 147/02., 117/03., 30/04., 177/04., 92/05., 43/07., 79/07. i 35/08.) ne primjenjuju se od 1. siječnja 2010. do 31. prosinca 2010.
Pregledi NN 143/2009 • Ovaj Zakon stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama« i ostaje na snazi do 31. prosinca 2010., s tim što odredba članka 1. stavka 2. ovoga Zakona stupa na snagu 1. siječnja 2010.
Besplatno NN 143/2009 • D. PRIGOVORI PODNOSITELJA ZAHTJEVA I PREDLAGATELJA O NEUSTAVNOSTI ZoPPPM-a
Glasnik NN 143/2009 • 6. U točki III. zahtjeva (»Obrazloženje«) podnositelj zahtjeva iznosi sljedeće prigovore o neustavnosti ZoPPPM-a:
Propis NN 143/2009 • »Odredbom članka 1. stavka 1. Zakona ne uređuje se na Ustavom propisan način sudjelovanje svih u podmirivanju javnih troškova. Naime, Zakonom se ne poštuju načela pravednosti, jednakosti i razmjernosti jer se u daljnjim odredbama Zakona, posebno, u članku 5. stavku 1. Zakona uvodi nejednakost i neravnopravnost u podmirivanju javnih troškova. Odredbom članka 51. stavka 1. Ustava izričito je propisano da je svatko dužan sudjelovati u podmirivanju javnih troškova, a u skladu sa svojim gospodarskim mogućnostima. U rečenoj odredbi Zakona ne vodi se računa o gospodarskim mogućnostima građana u podmirivanju javnih troškova jer predmetni Zakon najviše tereti građane s najmanjim primanjima, a oni sa primanjima koja premašuju iznose navedene u članku 5. stavku 1. točki 2. Zakona ne osjećaju teret poreznog opterećenja. Prema tome, članak 1. stavak 1. Zakona koji tvrdi da se Zakon temelji na načelima pravednosti, jednakosti i razmjernosti nije ustavan niti je u skladu s člankom 51. stavkom 1. Ustava jer podmirivanje javnih troškova nije uređeno u skladu s gospodarskim mogućnostima.
Propis NN 143/2009 • Propisivanjem da je obveznik obračunavanja, obustavljanja i plaćanja posebnog poreza na plaće, mirovine i druge primitke isplatitelj plaća, mirovina i drugih primitaka povrijeđena je odredba članka 5. stavka 1. Ustava po kojoj zakoni moraju biti u skladu s Ustavom, a ostali propisi u skladu s Ustavom i zakonom. Naime, člankom 49. stavkom 1. i 2. Ustava propisano je da su poduzetnička i tržišna sloboda temelj gospodarskog ustroja Republike Hrvatske te da država svim poduzetnicima osigurava jednak položaj. Država kao nositeljica vlasti, koristeći svoje zakonodavne ovlasti, uređuje gospodarske odnose u Republici Hrvatskoj propisivanjem pravnog položaja pravnih subjekata koji u gospodarskim odnosima sudjeluju kao poduzetnici. Djelujući na taj način država stvara pretpostavke za ispunjenje obveze koju ima prema odredbama članka 49. stavka 1. i 2. Ustava, a to je da jamstvom poduzetničke i tržišne slobode i osiguravanjem svim poduzetnicima jednakog pravnog položaja na tržištu, stvara temelje gospodarskog ustroja Republike Hrvatske. Nadležnost i ovlasti uprave trgovačkog društva te prava članova uprave trgovačkog društva i njihovih zaposlenika, propisani su Zakonom o trgovačkim društvima i statutom društva.
Propis NN 143/2009 • U konkretnom slučaju, smatram da je odredbom članka 3. Zakona isplatiteljima plaća poduzetnicima oduzeto pravo koje imaju prema mjerodavnom propisu, jer se plaće u trgovačkim društvima uređuju na način utvrđen pravilima toga društva te se navedenom odredbom ne poštuje Ustavom zajamčena poduzetnička i tržišna sloboda. Nedvojbeno je da se poduzetničke slobode mogu iznimno ograničiti zakonom, radi zaštite interesa i sigurnosti Republike Hrvatske, prirode, ljudskog okoliša i zdravlja ljudi (članak 50. stavak 2. Ustava). No, zakonodavna intervencija države u uređenje pitanja iz područja plaća zaposlenika trgovačkih društava, ima za posljedicu neustavnost takvih zakonskih odredaba jer se njima ne štite interesi Republike Hrvatske.
Propis NN 143/2009 • Zakonodavcu se ne zabranjuje da obveze pojedinih istovrsnih ili sličnih skupina uređuje različito, ako se time ispravljaju postojeće nejednakosti ili ako za to postoje drugi opravdani razlozi. Međutim, diskriminatorno je u članku 5. stavku 1. Zakona uređeno uvođenje poreznih stopa jer za njih nema objektivnih i razmjernih kriterija odnosno ne postoji razmjernost između poreznog opterećenja. Prema tome, takovim uređenjem plaćanja posebnog poreza na plaće, mirovine i druge primitke ozbiljno je narušeno načelo zabrane diskriminacije po socijalnom podrijetlu i imovini, kao i jednakost svih pred zakonom. U članku 14. stavku 2. Ustav propisuje načelo jednakosti svih pred zakonom odnosno pruža jamstvo da će se zakoni u Republici Hrvatskoj primjenjivati jednako na sve građane, što primjenom osporavanog Zakona ne bi bilo ostvareno.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 76/07, Broj 63/01, Broj 76/09, Broj 23/09, Broj 72/94, Broj 55/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled