PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-12-143-3515 NN 143/2009

• Zakonom se dovodi u pitanje ustavno načelo ravnopravnosti građana. Zakonodavac ima pravo uvesti novi porez, no novim porezom ne mogu se diskriminirati građani. Razrez poreza mora ravnopravno obuhvaćati sve razrede, kao što ih obuhvaća i dosadašnja porezna skala koja svim građanima, sva primanja po osnovi osobnog dohotka, jednako oporezuje prema poreznim razredima. Stoga zakonodavac, koji ima pravo uvesti novi, tzv. krizni porez, dužan je voditi se ustavnošću toga Zakona te izbjeći diskriminaciju. Međutim, porezne stope propisane ovim Zakonom nisu uređene na način koji građanima jamči jednakost pred zakonom budući da teret poreznog opterećenja nije utvrđen razmjerno primanjima koja građani ostvaruju. Smatram da su uvođenjem posebnog poreza posebno pogođeni najsiromašniji slojevi društva odnosno većina građana s primanjima navedenim u članku 5. stavku 1. Zakona, no da građani koji ostvaruju mjesečna primanja u iznosima i deset puta višim od ovih navedenih ne osjećaju teret poreznog opterećenja. Država, kao jamac socijalnog blagostanja, dužna je voditi računa o svim građanima podjednako, poticati gospodarski napredak i socijalno blagostanje građana i štititi njihova prava i gospodarske mogućnosti.


Stranica 2009-12-143-3515 NN 143/2009

• Odredbom članka 51. stavka 1. Ustava propisano je da se porezni sustav temelji na načelima jednakosti i pravednosti. Međutim, u članku 5. stavku 1. Zakona ne dolazi do izražaja načelo jednakosti i pravednosti poreznog sustava već se narušava navedeno načelo budući da poseban porez nije uređen na navedeni način već je utvrđen neobjektivno, neodmjereno, bez jasnih kriterija i neargumentirano.«


Stranica 2009-12-143-3515 NN 143/2009

• Podnositelj zahtjeva predlaže da Ustavni sud utvrdi nesuglasnost s Ustavom članka 1. stavka 1., članka 3. i članka 5. stavka 1. ZoPPPM-a te da ih ukine.


Stranica 2009-12-143-3515 NN 143/2009

• 7. Osim odredbi ZoPPPM-a ustavnost kojih u svom zahtjevu osporava podnositelj, predlagatelji osporavaju suglasnost s Ustavom i ostalih odredbi ZoPPPM-a, odnosno ZoPPPM u cijelosti.


Internet NN 143/2009
• Uz razloge koji su navedeni u zahtjevu podnositelja, ostali razlozi zbog kojih predlagatelji smatraju nesuglasnim s Ustavom pojedine odredbe ZoPPPM-a ili ZoPPPM u cijelosti mogu se sažeti u nekoliko skupina:

Internet stranice NN 143/2009
• a) ZoPPPM nije u suglasnosti s jamstvom jednakosti svih pred zakonom (članak 14. stavak 2. Ustava), jer posebnim porezom na plaće, mirovine i druge primitke nisu obuhvaćene sve kategorije poreznih obveznika.

Internet stranice NN 143/2009 • b) ZoPPPM nije u suglasnosti s načelom prema kojem je Republika Hrvatska socijalna država (članak 1. Ustava), jer ugrožava egzistenciju najsiromašnijih građana.
Internet stranice NN 143/2009 • c) Članak 1. stavak 2. i članak 12. ZoPPPM-a, kojima se obustavlja usklađivanje mirovina prema Zakonu o mirovinskom osiguranju (»Narodne novine«, broj 102/98., 127/00., 59/01., 109/01., 147/02., 117/03., 30/04., 177/04., 92/05., 79/07. i 35/08.; u daljnjem tekstu: ZMO) u razdoblju od 1. siječnja 2010. do 31. prosinca 2010., u suprotnosti su s ustavnim načelom vladavine prava (članak 3. Ustava).
Internet stranice NN 143/2009 • d) ZoPPPM je organski zakon koji nije donesen propisanom većinom svih zastupnika u Hrvatskom saboru.
Internet stranice NN 143/2009 • e) ZoPPPM nije organski zakon, ali su njime stavljene izvan primjene pojedine odredbe ZMO-a koji jest organski zakon.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 143/2009 • f) ZoPPPM ima povratno djelovanje, koje je zabranjeno člankom 89. stavkom 4. Ustava, zato što su predmet oporezivanja i plaće, mirovine te drugi primici ostvareni u srpnju 2009., u vrijeme kad ZoPPPM još nije bio na snazi. On je stupio na snagu 1. kolovoza 2009. godine.
Informacije NN 143/2009 • Podrobnija objašnjenja navedenih prigovora neustavnosti sadržana su u odgovarajućim dijelovima obrazloženja ove odluke i rješenja.
Poslovne stranice NN 143/2009 • Predlagatelji predlažu da Ustavni sud ukine pojedine odredbe ZoPPPM-a ili ZoPPPM u cijelosti zbog nesuglasnosti s Ustavom.
Pregledi NN 143/2009 • 8. Podnositelj zahtjeva osporava suglasnost s Ustavom članka 1. stavka 1., članka 3. i članka 5. stavka 1. ZoPPPM-a zahtijevajući od Ustavnog suda njihovo ukidanje. I pojedini predlagatelji osporavaju suglasnost s Ustavom samo pojedinih odredbi ZoPPPM-a.
Besplatno NN 143/2009 • Polazeći od predmeta uređenja i normativnog sadržaja ZoPPPM-a, Ustavni sud utvrđuje da je nesuglasnost s Ustavom samo pojedinih odredbi ZoPPPM-a i, sukladno tome, njegovo djelomično ukidanje praktički neostvarivo u pravnom smislu.
Glasnik NN 143/2009 • Poseban porez na plaće, mirovine i druge primitke jedini je predmet uređenja ZoPPPM-a, pri čemu ga on uređuje sveobuhvatno. Djelomično ukidanje ZoPPPM-a stoga ne bi bilo dopustivo u pravnom smislu, jer bez odredbi, ukidanje kojih traže podnositelj zahtjeva i pojedini predlagatelji, ZoPPPM više ne bi imao pravnog smisla, a time ni obilježja zakona.
Propis NN 143/2009 • Ustavni sud smatra da je na ZoPPPM primjenjivo pravno stajalište Saveznog ustavnog suda Savezne Republike Njemačke (BVerfGE 21, 12, presuda Prvog senata od 20. prosinca 1966. – 1 BvR 320/57, 70/63) da se kod obuhvatnog poreznog predmeta praktično ne može pronaći formulacija kojom bi se neosporeni dio razgraničio od osporenog dijela zakona, odnosno da je razgraničenje moguće »samo na teorijskoj razini«.
Propis NN 143/2009 • E. GRANICE OVLASTI USTAVNOG SUDA U KONTROLI POREZNIH PROPISA
Propis NN 143/2009 • 9. Porezi su jedan od ustavnopravno dopuštenih oblika miješanja države u privatnu imovinsku sferu pojedinca (obveza sudjelovanja u podmirenju javnih troškova propisana člankom 51. stavkom 1. Ustava u vezi sa socijalnom garancijom vlasništva sadržanom u članku 48. stavku 2. Ustava prema kojoj su nositelji vlasničkog prava i njihovi korisnici dužni pridonositi općem dobru).
Propis NN 143/2009 • U udžbeniku Financijsko pravo i financijska znanost autora Božidara Jelčića, Olivere Lončarić-Horvat, Jure Šimovića, Hrvoja Arbutine i Nikole Mijatovića (»Narodne novine«, Zagreb, 2008.) svrha oporezivanja objašnjava se na sljedeći način:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 40/06, Broj 34/09, Broj 52/99, Broj 119/09, Broj 39/08, Broj 115/06


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled