PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-12-154-4171 NN 154/2008

• (13) Ovdje se daju smjernice za dvije vrste ocjena: za standardnu ocjenu mjera koje uključuju potpore ispod nekog praga ili potpore dodijeljene postrojenjima s proizvodnim kapacitetima ispod nekog praga (poglavlje 3), za detaljnu ocjenu mjera koje uključuju potpore iznad tog praga ili potpore dodijeljene postrojenjima s proizvodnim kapacitetima iznad tog praga, kao i za potpore dodijeljene novim postrojenjima za proizvodnju obnovljive energije gdje je iznos potpore zasnovan na izračunu izbjegnutih vanjskih troškova (poglavlje 5).


Stranica 2008-12-154-4171 NN 154/2008

• (14) Ove smjernice primjenjuju se na sve mjere prijavljene Komisiji (bilo zato što mjera nije pokrivena uredbom o skupnom izuzeću ili uredba o skupnom izuzeću uvodi obvezu da se potpore prijavljuju zasebno, bilo zato što predmetna država članica odluči prijaviti mjeru koja bi u načelu bila izuzeta prema uredbi o skupnom izuzeću), kao i pri ocjeni svih neprijavljenih potpora nakon objave ovih Smjernica.


Stranica 2008-12-154-4171 NN 154/2008

• 1.3. Test ravnoteže i njegova primjena na potpore za zaštitu okoliša


Stranica 2008-12-154-4171 NN 154/2008

• 1.3.1. Akcijski plan državnih potpora: manje i kvalitetnije potpore, test ravnoteže za ocjenu potpora


Internet NN 154/2008
• (15) U Akcijskom planu državnih potpora Komisija je objavila da »kako bi najbolje pridonijela ponovno pokrenutoj Lisabonskoj strategiji za razvoj i zapošljavanje, Komisija će, kada je to prikladno, pojačati svoj ekonomski pristup analizi državnih potpora. Ekonomski pristup je instrument koji će bolje usmjeriti određene državne potpore ciljevima ponovno pokrenute Lisabonske strategije«.

Internet stranice NN 154/2008
• (16) Prilikom ocjenjivanja može li se mjera potpore smatrati usklađenom sa zajedničkim tržištem, Komisija odmjerava pozitivan učinak mjere potpore u postizanju cilja od općeg interesa s mogućim negativnim popratnim učincima, kao što su narušavanje trgovine i tržišnog natjecanja. Akcijski plan državnih potpora, zasnovan na postojećoj praksi, formalizirao je ovakvo odmjeravanje u postupku koji se naziva »test ravnoteže«[7]. On sadrži tri koraka; prva dva koraka bave se pozitivnim učincima državne potpore, a treći se bavi negativnim učincima i proizlazećim odnosom pozitivnih i negativnih učinaka. Test ravnoteže strukturiran je kako slijedi:

Internet stranice NN 154/2008 • (17) Test ravnoteže primjenjiv je na oblikovanje pravila o državnim potporama, kao i na ocjenjivanje predmeta.
Internet stranice NN 154/2008 • 1.3.2. Cilj od zajedničkog interesa koji opisuju ove Smjernice
Internet stranice NN 154/2008 • (19) Ove smjernice iznose uvjete za odobravanje dodjele državnih potpora usmjerenih na one tržišne nedostatke koji vode do razine zaštite okoliša koja je ispod optimuma.
Internet stranice NN 154/2008 • (20) Najčešći tržišni nedostaci u području zaštite okoliša vezani su uz negativne vanjske učinke. Poduzetnici koji djeluju u vlastitom interesu nemaju motivacije da uzmu u obzir negativne vanjske utjecaje nastale tijekom proizvodnje, niti prilikom odlučivanja o pojedinoj tehnologiji proizvodnje niti prilikom odlučivanja o razini proizvodnje. Drugim riječima, proizvodni troškovi koje snosi poduzetnik manji su od troškova koje snosi društvo. Prema tome poduzetnici nemaju motivacije da smanje svoju razinu onečišćenja ili da poduzmu pojedinačne mjere za zaštitu okoliša.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 154/2008 • (21) Vlade suočene s ovim tržišnim nedostacima pretežno koriste regulativu kako bi osigurale da se negativni vanjski učinci nastali tijekom proizvodnje uzmu u obzir. Kroz uvođenje standarda, oporezivanja, ekonomskih instrumenata i drugih propisa, poduzetnici koji onečišćuju moraju platiti troškove onečišćenja društvu u skladu s načelom »onečišćivač plaća«. Preuzimanje ovih negativnih vanjskih učinaka u bilancu posljedično će povisiti privatne troškove koje takvi poduzetnici snose i na taj način negativno utjecati na njihove prihode. Štoviše, budući da je onečišćivanje nejednako raspoređeno kroz industrije i poduzetnike, troškovi svih propisa koji pogoduju okolišu većinom su diferencirani, ne samo prema poduzetnicima, nego i prema državama članicama. Države članice mogu osim toga stavljati i drukčiju težinu na potrebu za postavljanjem visokih ciljeva u zaštiti okoliša.
Informacije NN 154/2008 • (22) U nedostatku standarda Zajednice i tržišnih instrumenata koji u potpunosti primjenjuju načelo »onečišćivač plaća« (regulatorni nedostaci), države članice tako mogu jednostrano odlučiti ustanoviti višu razinu zaštite okoliša. Iz tog razloga, uz uvođenje propisa, države članice mogu koristiti državne potpore kao pozitivne poticaje za postizanje viših razina zaštite okoliša. Mogu to učiniti na dva načina:
Poslovne stranice NN 154/2008 • – pozitivni pojedinačni poticaji za smanjivanje onečišćenja i drugih negativnih učinaka na okoliš: Prvo, države članice mogu ustanoviti pozitivne poticaje na pojedinačnoj razini (na razini poduzetnika) da postignu razinu strožu od standarda Zajednice. U tom slučaju, korisnik potpore smanjuje onečišćenje zato što prima potporu da promijeni svoje ponašanje, a ne zato što mora platiti troškove tog onečišćenja. Cilj državne potpore ovdje je neposredno utjecati na tržišni nedostatak povezan s negativnim učincima onečišćenja.
Pregledi NN 154/2008 • – pozitivni poticaji za uvođenje nacionalnih propisa za zaštitu okoliša koji su stroži od standarda Zajednice: Drugo, države članice mogu uvesti nacionalne propise povrh standarda Zajednice. Međutim, ovo može dovesti do dodatnih troškova za neke poduzetnike i tako utjecati na uvjete koje oni imaju u tržišnom natjecanju. Štoviše, takvi troškovi mogu predstavljati različit teret različitim poduzetnicima ovisno o njihovoj veličini, tržišnom položaju, tehnologiji i ostalim posebnostima. U tom slučaju, državne potpore mogu biti nužne da smanje teret najviše pogođenim poduzetnicima i tako omoguće državama članicama da donesu nacionalne propise koji su stroži od standarda Zajednice.
Besplatno NN 154/2008 • (23) Jedna od uloga državne intervencije je osiguravanje prikladnije zaštite okoliša. Propisi i instrumenti temeljeni na tržištu najvažniji su alati za postizanje ciljeva u zaštiti okoliša. Meki instrumenti, kao što su dobrovoljne eko oznake, i širenje tehnologija prihvatljivih za okoliš mogu također igrati važnu ulogu. Međutim, čak i ako iznalaženje optimalnog omjera instrumenata politike može biti složeno, postojanje tržišnih nedostataka ili ciljeva politike ne opravdava samo po sebi korištenje državnih potpora.
Glasnik NN 154/2008 • (24) Prema načelu »onečišćivač plaća« onečišćivač bi trebao platiti sve troškove svojeg onečišćenja, uključujući i neizravne troškove koje snosi društvo. U tu svrhu, propisi o zaštiti okoliša mogu predstavljati korisni instrument za povećanje opterećenja onečišćivača. Poštivanje načela »onečišćivač plaća« u teoriji osigurava da će tržišni nedostaci povezani s negativnim vanjskim učincima biti ispravljeni. Slijedom toga, ako bi načelo »onečišćivač plaća« bilo u potpunosti provedeno, daljnja državna intervencija ne bi bila potrebna za osiguravanje ishoda tržišne učinkovitosti. Načelo »onečišćivač plaća« ostaje glavno pravilo a državne potpore su u stvari druga najbolja opcija. Korištenje državnih potpora u kontekstu načela »onečišćivač plaća« otklonilo bi onečišćivaču teret plaćanja troškova svojeg onečišćenja. Prema tome, državne potpore mogu biti neprikladni instrument u takvim slučajevima.
Propis NN 154/2008 • (25) Međutim, posebice zbog nepotpune provedbe načela »onečišćivač plaća«, postojeća razina zaštite okoliša često se smatra nezadovoljavajućom iz sljedećih razloga:
Propis NN 154/2008 • a) prvo, točnu cijenu onečišćenja nije lako odrediti. Tehnički je složeno izračunati dodatne troškove za društvo od svih vrsta proizvodnje, a ponekad može biti neučinkovito uzimati u obzir da različiti proizvođači imaju različite razine onečišćenja ako su povezani administrativni troškovi vrlo visoki. Različite osjetljivosti na promjene u potrošačkim cijenama (cjenovna elastičnost) također igraju ulogu. Nadalje, vrednovanje troškova onečišćenja može se razlikovati između pojedinaca i zajednica, ovisno o društvenim izborima u pogledu, primjerice, učinka trenutne politike na buduće generacije. Dodatno, neke je troškove, kao što su kraće očekivano trajanje života ili šteta za okoliš teško izraziti bez neodređenosti u novčanim iznosima. Prema tome, tako će uvijek postojati određeni stupanj nesigurnosti u izračunu troškova onečišćenja.
Propis NN 154/2008 • b) drugo, podizanje cijena niza (industrijskih) proizvoda prebrzo i prenaglo kako bi se preuzeli troškovi onečišćenja može djelovati kao vanjski šok i izazvati poremećaje u gospodarstvu. Vlasti stoga mogu smatrati poželjnijim ostvariti umjereno napredovanje prema uključivanju ukupne cijene onečišćenja u određene proizvodne procese.
Propis NN 154/2008 • (26) U kontekstu nezadovoljavajuće razine zaštite okoliša, državne potpore, makar ne razrješavaju sve gore spomenute probleme, mogu pružiti pozitivne poticaje poduzetnicima da poduzimaju djelovanja ili vrše ulaganja koja nisu obvezna i koja inače profitom motivirani poduzetnici ne bi poduzimali. Osim toga, državne potpore mogu biti prikladan instrument koji državama članicama omogućuje donošenje nacionalnih propisa o zaštiti okoliša koji su stroži od standarda Zajednice, smanjujući opterećenja poduzetnicima koji su najviše pogođeni takvim propisima i omogućujući na taj način provedbu propisa.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 116/06, Broj 56/91, Broj 73/04, Broj 26/94, Broj 59/92, Broj 32/93


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled