PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-04-39-1332 NN 39/2008

• Nahverkehrsgesellschaft pokrenuo je postupke protiv odluka od 27. listopada 1994. i 30. srpnja 1996. pred Upravnim sudom Magdeburg (Verwaltungsgericht Magdeburg) (Njemačka), koji je postupak odbacio.


Stranica 2008-04-39-1332 NN 39/2008

• Na temelju žalbe, Viši upravni sud, Sachsen-Anhalt (Oberverwaltungsgericht Sachsen-Anhalt) (Njemačka) je dozvolio prijavu Nahverkehrsgesellschafta i tako otklonio pitanje licenci Altmark Transu. U bitnome je smatrao da u trenutku donošenja odluke


Stranica 2008-04-39-1332 NN 39/2008

• 30. srpnja 1996. financijska solventnost Altmark Transa više nije bila zajamčena, s obzirom da su mu bile potrebne subvencije Okruga Stendal za obavljanje licenciranih usluga. Nadalje je smatrao da te subvencije nisu bile sukladne pravu državnih potpora Zajednice, posebice Uredbi br. 1191/69.


Stranica 2008-04-39-1332 NN 39/2008

• O tom pitanju Viši upravni sud (Oberverwaltungsgericht) je smatrao da je Savezna Republika Njemačka iskoristila mogućnost iz Uredbe br. 1191/69 za isključivanje poduzetnika, čije su aktivnosti ograničene isključivo na obavljanje gradskih, prigradskih ili regionalnih prijevoznih usluga, iz područja primjene uredbe samo do 31. prosinca 1995. Držao je, stoga, da su nakon toga datuma javne subvencije dozvoljene samo ako su zadovoljeni uvjeti utvrđeni tom uredbom. Među tim uvjetima bila je potreba određivanja obveze pružanja javnih usluga ili ugovorom ili aktom nadležnih tijela. Budući da Okrug Stendal nije zaključio ugovor s Altmark Transom niti je donio upravni akt u skladu s odredbama uredbe, Viši upravni sud smatrao je da od 1. siječnja 1996. Okrug više nije bio ovlašten subvencionirati Altmark Trans radi obavljanja usluga obuhvaćenih dodijeljenim licencama.


Internet NN 39/2008
• Altmark Trans je po pravnom pitanju podnio reviziju Saveznom upravnom sudu protiv odluke Višeg upravnog suda. Savezni upravni sud smatra da odredbe članka 8. stavka 4. PBefG-a otvaraju pitanje može li se obavljanje gradskih, prigradskih ili regionalnih prijevoznih usluga prema voznom redu, koje se ne mogu profitabilno obavljati na osnovi redovnog prihoda te stoga nužno ovise o javnim subvencijama, smatrati komercijalnim, odnosno mora li se smatrati poslovanjem u javnom interesu.

Internet stranice NN 39/2008
• U tom smislu Savezni upravni sud smatra da predmetne javne subvencije mogu biti obuhvaćene izrazom »ostali prihod poduzetnika«, prema definiciji trgovačkog prava u drugoj rečenici članka 8. stavka 4. PBefG-a. Uz pomoć uobičajenih metoda tumačenja nacionalnog prava, dolazi do zaključka da činjenica da su javne subvencije neophodne ne isključuje mogućnost da se prijevozne usluge obavljaju na komercijalan način.

Internet stranice NN 39/2008 • Međutim, sud izražava sumnju o tome dovode li nužno članci 77. i 92. Ugovora te Uredba br. 1191/69 do tumačenja druge rečenice članka 8. stavka 4. PBefG-a na način koji je sukladan pravu Zajednice i koji zagovara Viši upravni sud. S obzirom na složenost sustava zabrana, iznimaka i iznimaka od iznimaka, smatra da ovo pitanje treba razjasniti Sud.
Internet stranice NN 39/2008 • Savezni upravni sud je naveo da ovo pitanje valja razumijevati na način da sadrži sljedeća tri dijela:
Internet stranice NN 39/2008 • U glavnom postupku dodjela licenci Altmark Transu dovodi se u pitanje samo utoliko što je poduzetnik trebao javne subvencije za ispunjavanje obveze pružanja javnih usluga proizašlih iz tih licenci. Spor se dakle u osnovi odnosi na pitanje jesu li javne subvencije koje je primio Altmark Trans nezakonito dodijeljene.
Internet stranice NN 39/2008 • Zaključivši da plaćanje subvencija Altmark Transu za komercijalnu provedbu licenci koje su predmet glavnih postupaka, nije u suprotnosti s nacionalnim pravom, Savezni upravni sud razmatra usklađenost tih subvencija s pravom Zajednice.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 39/2008 • Glavne odredbe Ugovora koje uređuju javne subvencije jesu one o državnim potporama, i to od članka 92. Ugovora o EZ-u nadalje. Članak 77. Ugovora o EZ-u u području prijevoza radi iznimku od općih pravila primjenjivih na državne potpore, predviđajući da su sukladne Ugovoru potpore koje zadovoljavaju potrebe koordinacije prijevoza odnosno predstavljaju naknadu za ispunjavanje određenih obveza svojstvenih konceptu javne usluge.
Informacije NN 39/2008 • Uredbu br. 1191/69 Vijeće je donijelo na temelju članka 75. Ugovora o EZ-u (sada, nakon izmjena, članak 71. Ugovora o EZ-u) i članka 94. Ugovora o EZ-u (sada članak 89. Ugovora o EZ-u), tj. na temelju kako odredbi Ugovora koje se odnose na zajedničku prometnu politiku, tako i onih koje se odnose na državne potpore.
Poslovne stranice NN 39/2008 • Uredba br. 1191/69 uspostavlja sustav pravila Zajednice primjenjivih na obveze javnih usluga na području prijevoza. Međutim, prema drugom podstavku članka 1. stavka 1. uredbe, države članice mogu iz njezinog područja primjene isključiti poduzetnike čije su aktivnosti ograničene isključivo na obavljanje gradskih, prigradskih ili regionalnih usluga.
Pregledi NN 39/2008 • U tim okolnostima prva točka koju valja ispitati jest je li Uredba br. 1191/69 primjenjiva na prijevozne usluge koje su predmet glavnih postupaka. Samo ako to nije slučaj, potrebno je razmatrati primjenu općih odredbi Ugovora o državnim potporama na subvencije koje su predmet glavnih postupaka. Na treći dio pitanja nacionalnog suda stoga je potrebno najprije odgovoriti.
Besplatno NN 39/2008 • Trećim dijelom pitanja upućenog na prethodno odlučivanje nacionalni sud u bitnome pita može li se Uredba br. 1191/69, a konkretno drugi podstavak njezinog članka 1. stavka 1., tumačiti na način da dozvoljava državi članici da ne primjenjuje tu uredbu na obavljanje usluga gradskog, prigradskog ili regionalnog prijevoza prema voznom redu, koje nužno ovise o javnim subvencijama, te da njezinu primjenu ograniči na slučajeve u kojima pružanje odgovarajuće prijevozne usluge nije moguće na drugačiji način.
Glasnik NN 39/2008 • Altmark Trans, Regionalna vlada i Nahverkehrsgesellschaft očituju se da su javne subvencije prijevoznicima sukladne pravu Zajednice samo ako su obveze javnih usluga u smislu te uredbe nametnute odnosno samo ako ugovor o javnoj usluzi je zaključen u skladu s tom uredbom.
Propis NN 39/2008 • Oni posebno upozoravaju na činjenicu da je njemačko zakonodavstvo napravilo razliku između prijevoznih usluga koje se obavljaju na komercijalan način i onih koje se obavljaju u javnom interesu. Temeljem članka 8. stavka 4. PBefG-a, Uredba br. 1191/69 primjenjuje se samo na prijevozne usluge koje se obavljaju u javnom interesu. Prijevozne usluge koje se obavljaju na komercijalnoj osnovi, prema tome, nisu obuhvaćene uredbom.
Propis NN 39/2008 • Iako od 1. siječnja 1996. njemačko zakonodavstvo više ne koristi pravo odstupanja predviđeno drugim podstavkom članka 1. stavka 1. Uredbe br. 1191/69, ono je neizravno učinilo iznimku od primjene te uredbe u korist usluga gradskog, prigradskog i regionalnog prijevoza koje se pružaju na komercijalnoj osnovi. Budući da uredba dozvoljava opće odstupanje, zakonodavstvu je otvorena mogućnost uređivanja djelomičnog odstupanja. Načelo da onaj tko može učiniti više, može učiniti manje, primjenjuje se u ovom slučaju.
Propis NN 39/2008 • Komisija se očituje da, ako usluge gradskog, prigradskog i regionalnog prijevoza nisu isključene iz obuhvata Uredbe br. 1191/69 prema drugom podstavku članka 1. stavka 1., nacionalno zakonodavstvo mora urediti obavljanje usluga prema voznom redu ili određivanjem obveze pružanja javnih usluga u skladu s odjeljcima II. do IV. Uredbe ili ugovorima koji predviđaju te obveze i u skladu su s odredbama odjeljka V. Uredbe.
Propis NN 39/2008 • Da bi se odgovorilo na ovaj dio pitanja, prvo se mora utvrditi nameće li Uredba br. 1191/69 obvezujuća pravila kojih se države članice moraju pridržavati pri razmatranju određivanja obveze pružanja javnih usluga u sektoru cestovnog prijevoza.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 49/95, Broj 29/94, Broj 19/99, Broj 42/09, Broj 22/09, Broj 112/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled