PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1996-05-38-778 NN 38/1996

• Nastavno se u ustavnoj tužbi navode povrede članka 20. i 71. u svezi članka 70. i 81. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, članka 4. stavak 1. Zakona o Zagrebačkoj županiji ("Narodne novine", broj 69/1995) te članka 20. i 30. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu.


Propis NN 38/1996

• Razlozi kojima se navedene povrede obrazlažu u ustavnoj tužbi glede Odluke Vlade o raspuštanju mogu se sažeti u slijedeće tvrdnje: Odluka Vlade o raspuštanju nije obrazložena te nije dan niti jedan argument o postojanju razloga iz zakonskih odredbi navedenih u preambuli Odluke Vlade o raspuštanju, a što je protivno članku 19. stavak 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu. Nastavno, Odluka Ustavnog suda o ukidanju Proračuna Grada Zagreba za 1996. godinu broj: U-II-204/1996 od 29. travnja 1996. godine ("Narodne novine", broj 33/1996) ne daje temelj za primjenu odredbe točke 5. stavak 1. članka 81. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi. Konačno, točka II. Odluke Vlade o raspuštanju, protivna je članku 14. stavak 2. Ustava, budući je za prestanak rada Skupštine Zagrebačke županije Vlada morala donijeti posebnu odluku o raspuštanju.


Propis NN 38/1996

• Razlozi glede Rješenja o imenovanju povjerenika Vlade sadržani su u tvrdnji da zbog neustavnog i nezakonitog raspuštanja Gradske skupštine te prestanka rada Skupštine Zagrebačke županije, Rješenje Vlade o imenovanju povjerenika za oba predstavnička tijela jedinica lokalne samouprave i uprave nije u skladu s naprijed navedenim odredbama Ustava.


Propis NN 38/1996

• U ustavnoj je tužbi stavljen prijedlog Sudu za usvajanje ustavne tužbe te poništenje Odluke Vlade o raspuštanju i Rješenja o imenovanju povjerenika Vlade.


Propis NN 38/1996
• Na temelju odredbe članka 55. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/1994 - nastavno: Poslovnik Suda), zatraženo je izjašnjenje Vlade Republike Hrvatske o podnijetoj ustavnoj tužbi te je zatražena dostava prijedloga Ministarstva uprave Vladi Republike Hrvatske.

Propis NN 38/1996
• U dostavljenom izjašnjenju Vlade Republike Hrvatske u bitnome se navodi:

Propis NN 38/1996 • Pretpostavke iz članka 81. stavak 1. točka 1. i točka 5. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi su ispunjene.
Propis NN 38/1996 • Predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave je, donoseći akte u postupku konstituiranja, i odluku o Proračunu Grada Zagreba za 1996. godinu i akte u svezi s tom odlukom, a cijeneći rješidbe koje je Ustavni sud donio u pokrenutim postupcima po ustavnim tužbama, prijedlozima i zahtjevu za ocjenu ustavnosti i zakonitosti akata, učestalo donosilo opće akte suprotno Ustavu, zakonu i drugim propisima, dok je Proračun Grada Zagreba za 1996. godinu, ukinut.
Propis NN 38/1996 • Kako je Vlada Republike Hrvatske, na prijedlog ovlaštenog ministarstva, u granicama svog zakonskog ovlaštenja, raspustila predstavničko tijelo koje čini konstitutivni element Skupštine Zagrebačke županije, to su zakonite i odluke o prestanku rada i tog predstavničkog tijela.
Propis NN 38/1996 • Konačno, Rješenje o imenovanju povjerenika Vlade, temelji se na rješenju koje Zakon o lokalnoj samoupravi i upravi propisuje u članku 71. te članku 82. u svezi članka 81. stavak 1. točke 1. i 5.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 38/1996 • Zaključno se u izjašnjenju navodi da Vlada Republike Hrvatske, donošenjem osporene Odluke o raspuštanju i Rješenja o imenovanju povjerenika Vlade, nije povrijedila u ustavnoj tužbi navedene odredbe Ustava niti odredbe Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi.
Propis NN 38/1996 • Iz prijedloga Ministarstva uprave Vladi Republike Hrvatske od 30. travnja 1996. proizlazi da je predloženo donošenje Odluke o raspuštanju te Rješenja o imenovanju povjerenika Vlade nakon utvrđenja da su se stekli uvjeti za raspuštanje predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave te imenovanje povjerenika radi ispunjenja razloga iz članka 81. stavak 1. točka 1. i točka 5. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi.
Propis NN 38/1996 • Ministarstvo se, u svezi ispunjenja pretpostavke iz točke 1. stavka 1. članka 81. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi (učestalost), poziva na navedenu Odluku Ustavnog suda o ukidanju Proračuna Grada Zagreba za 1996. godinu, koji proračun je donijet uz bitnu povredu odredaba o postupku donošenja Proračuna. Poziva se i na akte koje su, u postupku konstituiranja predstavničkih tijela Grada Zagreba i Zagrebačke županije, donijeli novoizabrani članovi tih tijela, a koji su, također u postupku državnog nadzora i zaštite lokalne samouprave, utvrđeni neustavnim i nezakonitim, a što proizlazi i iz Rješenja Ustavnog suda broj: U-II-1019/1995 i U-II-1021/1995 od 27. prosinca 1995. godine ("Narodne novine", broj 109/1995).
Propis NN 38/1996 • Nastavno se u Prijedlogu Ministarstva upućuje i na odredbu članka 71. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, čiji učinak nastupa uslijed donošenja odluke o ukidanju Proračuna Grada Zagreba za 1996. godinu.
Propis NN 38/1996 • U podnijetom prijedlogu Ministarstvo navodi da raspuštanjem predstavničkog tijela Grada Zagreba nužno prestaje s radom i predstavničko tijelo Zagrebačke županije (članak 4. stavak 1. Zakona o Zagrebačkoj županiji - "Narodne novine", broj 69/1995).
Propis NN 38/1996 • Sadržaj Prijedloga Ministarstva glede imenovanja povjerenika Vlade upućuje na rješenja koja, u slučaju raspuštanja predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, propisuje Zakon o lokalnoj samoupravi i upravi u članku 71. i članku 82.
Propis NN 38/1996 • Odluka Vlade o raspuštanju donijeta je na temelju članka 81. stavak 1. točke 1. i točke 5. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi u svezi s člankom 4. stavak 1. Zakona o Zagrebačkoj županiji, a na prijedlog Ministarstva uprave te se njome raspušta Gradska skupština Grada Zagreba, a vijećnicima prestaje mandat (točka I. Odluke), uslijed čega prestaje s radom i Skupština Zagrebačke županije (točka II. Odluke).
Propis NN 38/1996 • Prvi navod podnositelja ustavne tužbe u svezi je s nedostatkom obrazloženja takve osporene Odluke o raspuštanju.
Propis NN 38/1996 • Odluka o raspuštanju u preambuli sadrži pozivanje donositelja na članak 81. stavak 1. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, dakle, upućuje da ono što je u odluci sadržano, ima uporište u zakonu.
Propis NN 38/1996 • Navedeni zakonski propis članka 81. stavak 1. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi propisuje ovlast Vladi Republike Hrvatske da može, na prijedlog Ministarstva uprave, raspustiti predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave kada se ispuni jedan ili više uvjeta koji su propisani u točkama 1. do 6. te zakonske odredbe.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 39/91, Broj 129/99, Broj 19/92, Broj 31/06, Broj 112/01, Broj 31/06


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled